Jag tycker att den är rätt bra. Har köpt en massa grejer där som antingen är billigare än i affären, eller som inte går att hitta i de affärer där jag handlar.
Visst är prisskillnaden marginell på en del varor, men om man köper mycket så vinner man på det. De flesta varorna tycker jag ändå har ett lågt pris som man sällan ser i affärer (undantaget skulle vara Matdax då, men de finns bara i Stockholm så vitt jag vet).
Nackdelen är att de har antingen ett undermåligt tekniskt system, eller personal som inte blivit utbildad ordentligt. Två gånger har det hänt att jag har fått fel varor, och då har det varit sånt som jag har köpt storpack av. Jag fick dock otroligt bra service båda gångerna - avdrag för de varor som fattades, och fraktrabatt inför nästa köp, samt att jag fick behålla fel varor utan extra kostnad.
Matsmart.se är ett bra alternativ de månader som jag vet att pengarna inte kommer räcka. Man kan handla mat på faktura hos dem.
Har ni handlat hos matsmart.se?
Vad tycker ni om dem?
Jag har handlat det. Mest läsk, godis och chips som inte hunnit gå ut. Det krävs att köpa mycket om det ska vara värt för frakten känns annars lite tung. Går bra att handla där. Har inte stött på några problem eller fått fel varor.
Jag har handlat det. Mest läsk, godis och chips som inte hunnit gå ut. Det krävs att köpa mycket om det ska vara värt för frakten känns annars lite tung. Går bra att handla där. Har inte stött på några problem eller fått fel varor.
50kr i frakt e det tungt menar du? för 20kg? nej men jag tycker inte det var några märkvärdiga priser direkt.
50kr i frakt e det tungt menar du? för 20kg? nej men jag tycker inte det var några märkvärdiga priser direkt.
Om man köper två påsar chips är 50kr lite onödigt. Tjäna gör man på att handla i större mängder. Jag ska in och kolla utbudet. Kanske blir lite varor. Var ett tag sen.
Det finns väl bara ett problem med matsmart enligt mig, och det är väl att bäst-före har gått ut på de flesta varorna? Eller har jag fel, har aldrig beställt därifrån. (Mest på grund av detta.)
Det finns väl bara ett problem med matsmart enligt mig, och det är väl att bäst-före har gått ut på de flesta varorna? Eller har jag fel, har aldrig beställt därifrån. (Mest på grund av detta.)
Hur kan Matsmart veta att maten är tjänlig?
Matsmart genomför regelbundna tester av utvalda produkter hos Alcontrol.