2016-07-05, 12:35
Medlem
Vad tycker ni om denna butik?

Jag tycker att den är rätt bra. Har köpt en massa grejer där som antingen är billigare än i affären, eller som inte går att hitta i de affärer där jag handlar.

Visst är prisskillnaden marginell på en del varor, men om man köper mycket så vinner man på det. De flesta varorna tycker jag ändå har ett lågt pris som man sällan ser i affärer (undantaget skulle vara Matdax då, men de finns bara i Stockholm så vitt jag vet).

Nackdelen är att de har antingen ett undermåligt tekniskt system, eller personal som inte blivit utbildad ordentligt. Två gånger har det hänt att jag har fått fel varor, och då har det varit sånt som jag har köpt storpack av. Jag fick dock otroligt bra service båda gångerna - avdrag för de varor som fattades, och fraktrabatt inför nästa köp, samt att jag fick behålla fel varor utan extra kostnad.

Matsmart.se är ett bra alternativ de månader som jag vet att pengarna inte kommer räcka. Man kan handla mat på faktura hos dem.

Har ni handlat hos matsmart.se?
Vad tycker ni om dem?
Citera
2016-07-05, 13:39
Medlem
Tycker om matsmart riktigt mycket!
Beställer oftast chips och godis därifrån senast vart det 10~kg godis, nudlar och några chipspåsar!
Citera
2016-07-05, 16:47
Medlem
systemkollapss avatar
Jag har handlat det. Mest läsk, godis och chips som inte hunnit gå ut. Det krävs att köpa mycket om det ska vara värt för frakten känns annars lite tung. Går bra att handla där. Har inte stött på några problem eller fått fel varor.
Citera
2016-07-05, 18:24
Moderator
Snuffelbutts avatar
Håll er till ämnet

//Mod
Citera
2016-07-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitBangen
Tycker om matsmart riktigt mycket!
Beställer oftast chips och godis därifrån senast vart det 10~kg godis, nudlar och några chipspåsar!

Först trodde jag det stod att du köpt 10 kg chips. Jag blev mäkta imponerad.
Citera
2016-07-13, 00:12
Medlem
BushKillingtons avatar
Har handlat massor där.. aldrig några problem Riktigt bra priser på somliga varor!
Citera
2016-07-21, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Jag har handlat det. Mest läsk, godis och chips som inte hunnit gå ut. Det krävs att köpa mycket om det ska vara värt för frakten känns annars lite tung. Går bra att handla där. Har inte stött på några problem eller fått fel varor.
50kr i frakt e det tungt menar du? för 20kg? nej men jag tycker inte det var några märkvärdiga priser direkt.
Citera
2016-07-22, 06:05
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna97
50kr i frakt e det tungt menar du? för 20kg? nej men jag tycker inte det var några märkvärdiga priser direkt.

Om man köper två påsar chips är 50kr lite onödigt. Tjäna gör man på att handla i större mängder. Jag ska in och kolla utbudet. Kanske blir lite varor. Var ett tag sen.
Citera
2016-07-22, 13:40
Medlem
lifeabroads avatar
Instämmer med ovan.
Storhandla där är nog en ekonomisk besparing.
Citera
2016-07-22, 14:01
Medlem
kraftfoders avatar
Det finns väl bara ett problem med matsmart enligt mig, och det är väl att bäst-före har gått ut på de flesta varorna? Eller har jag fel, har aldrig beställt därifrån. (Mest på grund av detta.)
Citera
2016-07-22, 14:07
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det finns väl bara ett problem med matsmart enligt mig, och det är väl att bäst-före har gått ut på de flesta varorna? Eller har jag fel, har aldrig beställt därifrån. (Mest på grund av detta.)

Hur kan Matsmart veta att maten är tjänlig?
Matsmart genomför regelbundna tester av utvalda produkter hos Alcontrol.
Citera
2016-07-22, 14:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Hur kan Matsmart veta att maten är tjänlig?
Matsmart genomför regelbundna tester av utvalda produkter hos Alcontrol.

Då betyder väl detta att bäst-före har gått ut på deras produkter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in