2005-12-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jo,

Williams blev blåst av sin " Investerare " på drygt en miljon kronor.
Jag vet att killen som gjorde det fick ett fängelsestraff, Williams var inte den ende som blev lurad.
Vad hette den killen?
Citera
2005-12-24, 17:34
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Någon som kommer ihåg Matti Kukonen? En estnisk ståuppare under åttiotalet som reste land och rike runt och drog vitsar och monologer på estniska. Ingen begrep ett ord men lika förbaskat så var han fullbokad under många år. Han tjänade en jävla massa stålar men idag så kör han taxi i Tallinn och säljer vodka direkt från bagageluckan för en femtiolapp litern.
Citera
2005-12-24, 19:25
Medlem
MataGringoss avatar
Leila k.
Citera
2005-12-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob den Ouden
Senast jag såg Borg var i baggensstäket (känd kanal i sthlm) med sin Flying Flipper med dubbla 275-hästare... Så pengar finns nog...
Det var Jens Sterners båt, Men han är sugen på en liknande,
Citera
2005-12-26, 14:08
Medlem
weirdwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Artisten Limahl har jag hört att numera är uteliggare i Wien.

Första uteliggaren med egen hemsida?
Citera
2005-12-26, 14:18
Medlem
SON OF A BITCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superdennis
Björn Borg har väl inte heller några pengar...?
Hehehe! Tror du själv på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Kung Kisstank
Ace Frehely (f.d. Kiss) gick i personlig konkurs har jag för mig.
Det var ETT av hans företag som kursade om jag inte minns helt fel. Så han gick knappast i personlig konkurs. Dessutom drar han in ett antal sexsiffriga belopp om året i royalties från både skivor och reklamprodukter. Så han passar knappast in under epitetet Kändisar Som Blivit Fattiga. Detsamma gäller David LeeRoth och även medlemmarna i Ace Of Bace.
Citera
2005-12-27, 09:17
Medlem
fressas avatar
Citat:
MC Hammer köpte bl.a en limousine som hade jacuzzi, sånt kostar....

Ivan Lendl, hur är det med honom? Gamla öststatare som får pengar brukar ha svårt att hålla i dem någon längre tid. Vet att han bl.a inredde sitt hus med alla metalldetaljer som kranar m.m i rent guld, sånt kostar också pengar....

Ivan Kreuger är också ett exempel på att åka expresshiss från rikedom till fattigdom. Men på den tiden hade de lite stil och tog det som en man, dvs sköt sig.

Billy Butt har väl också gått från relativt välbeställd till ganska medioker förtjänst?

Matti Nykänen hade väl också en del slantar genom sina otaliga VM- och OS-Guld men söp bort allt och gör numer mest skandal och strippshower.

Saddam Hussein, från sina otaliga palats till en livslång fängelsevistelse.

Hette han inte Ivar Kreuger?
Citera
2008-09-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
På papperet elle de facto?

Seth-Roland Arnér (på papperet)
Hans Thylin (på papperet)
Erik Penser, var bankrutt men reste sig
Sven-Erik Johansson

MC Hammer
Mike Tyson
Michael Jackson sägs ju ha så stora skulder att han är nära personlig konkurs. Men han har ju också stora tillgångar och enorma royaltyintäkter varje år???

såg en interjuv med Mike tyson för något halv år sedan som fredrik och filipp gjorde i high chaparall.. då bodde han i en skit stor villa i las vegas och hade escaladen parkerad på uppfarten?
Citera
2008-09-08, 16:50
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
MC Hammer köpte bl.a en limousine som hade jacuzzi, sånt kostar....

Ivan Lendl, hur är det med honom? Gamla öststatare som får pengar brukar ha svårt att hålla i dem någon längre tid. Vet att han bl.a inredde sitt hus med alla metalldetaljer som kranar m.m i rent guld, sånt kostar också pengar....

Ivan Kreuger är också ett exempel på att åka expresshiss från rikedom till fattigdom. Men på den tiden hade de lite stil och tog det som en man, dvs sköt sig.

Billy Butt har väl också gått från relativt välbeställd till ganska medioker förtjänst?

Matti Nykänen hade väl också en del slantar genom sina otaliga VM- och OS-Guld men söp bort allt och gör numer mest skandal och strippshower.

Saddam Hussein, från sina otaliga palats till en livslång fängelsevistelse.

Saddam? Lever verkligen han? :-)
Citera
2008-09-08, 16:51
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spicy_
såg en interjuv med Mike tyson för något halv år sedan som fredrik och filipp gjorde i high chaparall.. då bodde han i en skit stor villa i las vegas och hade escaladen parkerad på uppfarten?
Skitstor var väl att ta i!
Stor med svenska mått, men i jämförelse med andra villor i de område han bodde i var det bara en friggebod på slottet.
Vissa artister som t.ex. Michael Jackson verkar inte kunna konka, mycket på grund utav de royalties som varje år pumpas in.
Citera
2008-09-08, 17:43
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Donald Trump satt med miljardbelopp i skulder i början av 90-talet och var ytterst nära att försättas i konkurs (han hade lånat väldigt stora belopp för att spekulera i fastigheter) men han lyckades övertyga sina långivare att han var skyldig så mycket pengar att de inte skulle få tillbaka någonting om de försökte driva in skulderna så de lät honom vara tills marknaden vände igen och hans fastigheter blev värdefulla igen. Sensmoralen är alltså att den som lånar tillräckligt mycket alltid är fri .

Trump bodde ju vid den här tiden högst upp i en av hans egna byggnader, och det faktum att byggnaden hade New Yorks största takutbyggnad, för att man skulle kunna ta sig till taxin torrskodd om det regnade, gjorde att det var ett populärt tillhåll för hemlösa. Enligt sägen gick Trump ut med sin dotter, och pekade på en av de hemlösa och sade:
- Den där killen har sju miljarder mer än mig i tillgångar.
Citera
2008-09-08, 19:55
Medlem
tystnus avatar
Lars Gullstedt

http://www.bankrattsforeningen.org.s...idning203.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem