2005-12-05, 07:23
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rashban
Och Europe (förutom Joey Tempest) också va? Eller bara vissa? Jag har för mig att jag har sett en intervju med någon av dem som numera levde på existensminimum eller hur det nu var.

Europe har väl betalat av sina skulder och har nu förmodligen dragit in skapligt med stålar på de spelningar som de gjort över världen...
Citera
2005-12-05, 23:01
Medlem
rashbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty1339
Europe har väl betalat av sina skulder och har nu förmodligen dragit in skapligt med stålar på de spelningar som de gjort över världen...

Mycket möjligt, jag är ingen expert på Europes finansiella situation.
Citera
2005-12-05, 23:14
Medlem
vinbras avatar
Carl Michael Bellman hade det tag gott ställt under Gustav III:s beskydd, men när han blev mördad gick det utför för Bellmans ekonomi och han dog utfattig.
Citera
2005-12-06, 01:32
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rashban
Mycket möjligt, jag är ingen expert på Europes finansiella situation.
Näe inte jag heller men det stod i tidningarna att de skulle preskiberas om de inte blev betalda....sen har de ändå gjort ett antal spelningar så jag kan tro att de är på grön kvist igen...
Citera
2005-12-06, 01:34
Medlem
wonderlands avatar
Såg Europe för bara några dagar sedan i TV4 Nyhetsmorgon... Dom betalar väl sina artister?
Citera
2005-12-06, 14:22
Medlem
Jakob den Oudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Det är väl sålt och han har väl inga inkomster alls därifrån längre? Eller finns det två kontrakt, ett officiellt och ett inofficiellt?

Senast jag såg Borg var i baggensstäket (känd kanal i sthlm) med sin Flying Flipper med dubbla 275-hästare... Så pengar finns nog...
Citera
2005-12-06, 14:26
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Såg Europe för bara några dagar sedan i TV4 Nyhetsmorgon... Dom betalar väl sina artister?

Ofta är tv-giggen helt obetalda. Artisterna ser det som promotion, vilket kan öka försäljningen av plattan och gör det gratis eller mot en ytterst symbolisk summa.
Citera
2005-12-06, 14:36
Medlem
Zildijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob den Ouden
Senast jag såg Borg var i baggensstäket (känd kanal i sthlm) med sin Flying Flipper med dubbla 275-hästare... Så pengar finns nog...

Björn Borg lär ha spelat in mer pengar på veterantouren än under sin "ordinarie" karriär, säger en del om pengautvecklingen inom sporten.
Citera
2005-12-06, 14:42
Medlem
magpies avatar
Kim Basinger har jag för mig köpte sin barndomsstad, men gick i putten på kuppen.

Sen har vi alla låtsasmiljonärer som hade aktier i it-bolag innan raset, typ boo.com och gänget.

Mike Tyson har det väl lite kärvt ekonomiskt. Även pojkarna i Oasis sägs ha lite strul med ekonomin och tvingades ett tag att åka buss istf limo.
Citera
2005-12-06, 15:09
Medlem
tomibollen_2s avatar
Reefat el Sayid där talar vi om från fattiglapp till rik till fattiglapp
där lärde man sig att man inte skall ljuga om doktorshattar nästan
shakademusklass på den grejen
Citera
2005-12-09, 09:48
Medlem
MunchenCallings avatar
MJ har problem, och han förlorar snart bade neverland och beatles skivorna.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...743862,00.html
Citera
2005-12-10, 10:57
Moderator
Dr Kings avatar
Man kommer ju att tänka på George Bests bäst klassiska citat "Jag har lagt 10 miljoner på brudar, fester, spel och bilar. Resten har jag slösat bort."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in