2005-12-01, 17:12
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superdennis
Björn Borg har väl inte heller några pengar...?

nix.. för hans klädmärke är jätteopopulärt och ingen köper där
Citera
2005-12-01, 17:13
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Det var nåt med Clas Malmberg på tidigt 90-tal va? I svängen som han gjorde "Ronny Jönsson". Nån som vet nåt mer, det gick åt helvete va?
Det var senare . I slutet på 90-talet tror jag. Han satte upp en teaterföreställning som konkade
Citera
2005-12-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
I Davids fall var det väl inte pengar, utan att han helt enkelt ledsnade på nöjesbranschen? Nog skulle han kunna leva på musiken, även om han aldrig kommer att nå samma nivåer som i Van Halen.

David Lee Roth kommer att ta över efter Howard Stern på WXRK i New York efter årsskiftet. Morgon-talk-radio drar iallafall in ett par miljoner om året i lön. Ambulansgrejen verkade mer vara en hobby.
Citera
2005-12-01, 17:50
Medlem
Heaven/Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florian
Bara för att Gessle lagt beslag på lejonparten av intäkterna de senaste åren? Det där är ju värsta mediagrejen. Det är klart att det framstod som "orättvist" kanske när Per bara delade med sig två miljoner var till de övriga bandmedlemmarna efter den senaste turnén. Observera att det var den senaste turnén vi pratade om...de har med andra ord dragit in stålar på skivor, turnéer och merchandising innan dess också. Vet inte om jag tycker det låter så påvert jag...

Sen diskussionen huruvida det är orättvist eller ej, den finns det en tråd om vill jag minnas och det är irrelevant i det här sammanhanget.
Absolut, jag säger inte emot eller sätter upp någon i GT på några höga hästar, där man förespråkar rätt eller fel. Dock handlade tråden om "Kändisar som blivit fattiga", & iom detta så levde jag i tron att de dragit in ganska många kulor var, där PG självklart låg astronomiskt före i mängd, men som har spenderat/felinvesterat det de dragit in. Detta efter att ha läst alla rapporter i vår kära kvällspress där de drog upp deklarationerna för samtliga inblandade inför deras Återtågsturné. Den enda som hade det fett var PG, de andra var knappast ekonomiskt oberoende.

Detta leder mig således till slutsatsen att ekonomin har funnits tidigare, men ingick således i klassen "Kändisar som blivit fattiga". Dock som du påpekar har de fått ca. 2 millar var för sista turnén, & kanske har investerat klokare, iom detta kanske jag missplacerade dem, & ber isf om ursäkt.
Citera
2005-12-03, 17:03
Medlem
Lilu81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Han köpte bland annat ett "slott" och ett privatjet. Tala om hybris.

Han köpte inte riktigt ett slott utan en fastighet där alla hans vänner och familj som hade det svårt fick bo... Det var därför han blev av med alla pengarna... För att han gav bort det mesta till sitt "community". Sen blev han pastor, och varit det sedan dess. Jag tror han lever rätt bra på det!
Citera
2005-12-04, 01:18
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Det var senare . I slutet på 90-talet tror jag. Han satte upp en teaterföreställning som konkade

Var det i den vevan han gav ut en skiva som jag tror hette Satansverser. Jag kan ha fel men har för mig att han finansierade den och förlorade storkovan där.

Ace Frehley gick i konkurs ja, men har inte återföreningen av Kiss för ett par år sedan fått honom på fötter igen??
Citera
2005-12-04, 02:13
Medlem
M2ks avatar
Christer Eriksson med sitt Consafe med stora åtaganden inom området oljeplattformar o bostadsokattformar, men gick i konkurs senare. C.E bytte inriktnig och hamnande återigen i business.
Citera
2005-12-04, 02:52
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
nix.. för hans klädmärke är jätteopopulärt och ingen köper där

Det är väl sålt och han har väl inga inkomster alls därifrån längre? Eller finns det två kontrakt, ett officiellt och ett inofficiellt?
Citera
2005-12-05, 02:52
Medlem
Nattlandets avatar
Håkan Hemlin i Nordman?
Citera
2005-12-05, 03:11
Medlem
Sen har vi ju Kronprinsessan Victoria och prinsessan Madeleine som båda nolltaxerade förra året.
Prins Carl Philip tjänade åtminstone runt 26 000 kr.

Stackarna!
Citera
2005-12-05, 03:47
Moderator
Oddballs avatar
MC Hammer köpte bl.a en limousine som hade jacuzzi, sånt kostar....

Ivan Lendl, hur är det med honom? Gamla öststatare som får pengar brukar ha svårt att hålla i dem någon längre tid. Vet att han bl.a inredde sitt hus med alla metalldetaljer som kranar m.m i rent guld, sånt kostar också pengar....

Ivan Kreuger är också ett exempel på att åka expresshiss från rikedom till fattigdom. Men på den tiden hade de lite stil och tog det som en man, dvs sköt sig.

Billy Butt har väl också gått från relativt välbeställd till ganska medioker förtjänst?

Matti Nykänen hade väl också en del slantar genom sina otaliga VM- och OS-Guld men söp bort allt och gör numer mest skandal och strippshower.

Saddam Hussein, från sina otaliga palats till en livslång fängelsevistelse.

Artisten Limahl har jag hört att numera är uteliggare i Wien.
Citera
2005-12-05, 06:11
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajkenKenmaj
Pappa Wahlgren hade inte haft det så fett utan frugan, sist han visade sig var väl för några år sedan på tv-shop...

Pappa Wahlgren hade inte blIvit känd utan sin dotter eller fru. Anställd på dramaten hela livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in