Citat:
Ursprungligen postat av Florian
Bara för att Gessle lagt beslag på lejonparten av intäkterna de senaste åren? Det där är ju värsta mediagrejen. Det är klart att det framstod som "orättvist" kanske när Per bara delade med sig två miljoner var till de övriga bandmedlemmarna efter den senaste turnén. Observera att det var den senaste turnén vi pratade om...de har med andra ord dragit in stålar på skivor, turnéer och merchandising innan dess också. Vet inte om jag tycker det låter så påvert jag...
Sen diskussionen huruvida det är orättvist eller ej, den finns det en tråd om vill jag minnas och det är irrelevant i det här sammanhanget.
Absolut, jag säger inte emot eller sätter upp någon i GT på några höga hästar, där man förespråkar rätt eller fel. Dock handlade tråden om "Kändisar som blivit fattiga", & iom detta så levde jag i tron att de dragit in ganska många kulor var, där PG självklart låg astronomiskt före i mängd, men som har spenderat/felinvesterat det de dragit in. Detta efter att ha läst alla rapporter i vår kära kvällspress där de drog upp deklarationerna för samtliga inblandade inför deras Återtågsturné. Den enda som hade det fett var PG, de andra var knappast ekonomiskt oberoende.
Detta leder mig således till slutsatsen att ekonomin har funnits tidigare, men ingick således i klassen "Kändisar som blivit fattiga". Dock som du påpekar har de fått ca. 2 millar var för sista turnén, & kanske har investerat klokare, iom detta kanske jag missplacerade dem, & ber isf om ursäkt.