2005-12-01, 13:29
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Slutade inte MC Hammer som sportkommentator? Utblottad och dan, och ställde väl upp i en sån där dokusåpa för att få in lite pengar. Vad tusan gjorde karln av alla sina pengar? Blåste han allt på lyx utan att investera ett öre?

Han köpte bland annat ett "slott" och ett privatjet. Tala om hybris.
Citera
2005-12-01, 13:30
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booyaah
Han uppträdde dock på en klubb i Oslo för någon vecka sedan.

som jag skrev ovan, han är på turne och var i stockholm i söndags, undertecknad var nämligen där

sen har han, som jag som sagt skrev, pysslat med massa andra artister senaste åren - så han är kanske inte rik, men tror inte han var det innan, men helt fattig är han inte
Citera
2005-12-01, 13:45
Medlem
Nacka Skoglund? *gissning*
Citera
2005-12-01, 13:52
Medlem
Lyckholms avatar
Hur är det med medlemmarna i Ace of Base egentligen?

Glöm inte att vi talar om folk som varit rika men som inte längre är det. Då faller Freddy Wadling bort direkt, eftersom han säkerligen aldrig varit speciellt rik. Samma sak med Leila K. Fick kanske lite royalties när hon var som mest populär, men *rik* har hon nog aldrig varit heller.
Citera
2005-12-01, 14:37
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Fel. Det visade sig när Brando dog att han inte alls var fattig utan satt på runt 160 miljoner.

Oh,
I stand corrected!
Citera
2005-12-01, 14:59
Medlem
Donald Trump satt med miljardbelopp i skulder i början av 90-talet och var ytterst nära att försättas i konkurs (han hade lånat väldigt stora belopp för att spekulera i fastigheter) men han lyckades övertyga sina långivare att han var skyldig så mycket pengar att de inte skulle få tillbaka någonting om de försökte driva in skulderna så de lät honom vara tills marknaden vände igen och hans fastigheter blev värdefulla igen. Sensmoralen är alltså att den som lånar tillräckligt mycket alltid är fri .
Citera
2005-12-01, 15:05
Medlem
Det gamla klassiska "Är du skyldig en miljon har du problem med banken, är du skyldig en miljard har banken problem med dig"
Citera
2005-12-01, 16:09
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Att sjunga i Straightjackets och Fläskkvartetten blir man nog inte fet av.

Hmmm... (ja, det undermedvetna är inte att leka med)
Citera
2005-12-01, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manker
som jag skrev ovan, han är på turne och var i stockholm i söndags, undertecknad var nämligen där

sen har han, som jag som sagt skrev, pysslat med massa andra artister senaste åren - så han är kanske inte rik, men tror inte han var det innan, men helt fattig är han inte

Skilj på MC Hammer och tönten Vanilla Ice. ingen kan knäcka Hammers dansnummer!
Citera
2005-12-01, 16:57
Medlem
Florians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven/Hell
Typ alla i Gyllene Tider, förutom Per Gessle...

Bara för att Gessle lagt beslag på lejonparten av intäkterna de senaste åren? Det där är ju värsta mediagrejen. Det är klart att det framstod som "orättvist" kanske när Per bara delade med sig två miljoner var till de övriga bandmedlemmarna efter den senaste turnén. Observera att det var den senaste turnén vi pratade om...de har med andra ord dragit in stålar på skivor, turnéer och merchandising innan dess också. Vet inte om jag tycker det låter så påvert jag...

Sen diskussionen huruvida det är orättvist eller ej, den finns det en tråd om vill jag minnas och det är irrelevant i det här sammanhanget.
Citera
2005-12-01, 17:02
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex_kidd
Skilj på MC Hammer och tönten Vanilla Ice. ingen kan knäcka Hammers dansnummer!

va? vafan dillar du om?

http://www.flashback.org/showpost.p...6&postcount=36
Vi prattade om V-ice inte Mc Hammer.
Citera
2005-12-01, 17:07
Medlem
Björn Borg har väl inte heller några pengar...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in