En 45-årig man från Borlänge begärs häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, alternativt medhjälp till mord.
En 21-årig kvinna, som är folkbokförd i Gävleborg, begärs häktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord alternativt underlåtenhet att avslöja mord.
Mördar man en person som varit så snäll och lånat ut pengar så ska man in bakom lås och bom och smälta ner nyckeln. Lägsta sortens pack oavsett om de är narkomaner eller inte.
Höfflinger har tidigare på sin Fb listat skolor, och då var det i princip särskolor och samhall som var med.
Helt barockt att den kufen är inblandad i ett mord. Kan tänka mig att hans intelligens ligger vid 8-12-års åldern.
Hur ligger det till rent juridiskt med inblandning och planerande av mord? Säg att mordet sker på dag 11, och jag skulle vara med och planera dag ett och dag två, men sedan hoppa av. Räknas det då fortfarande som medverkan till mord? Jag menar, alla kan ju snacka löst om allting och diverse onda gärningar, men inte många är med när man förstår att vissa i sällskapet faktiskt menar allvar.
Möjligt trög men är det så att BO som jag förstått var kvinna men som gift man och gift med man.
Hoppas verkligen att det inte handlar om sexuell läggning..
Möjligt trög men är det så att BO som jag förstått var kvinna men som gift man och gift med man.
Hoppas verkligen att det inte handlar om sexuell läggning..
BO var tidigare i sitt liv man, men nu opererad till kvinna.
En sak jag kom att tänka på.
Eftersom BO hade förklarat för min källa att hon inte hade någon familj i livet, så borde hon ju ha gjort detsamma inför dessa personer.
Det kan ju ha fått dessa idioter att tänka "om vi mördar Ma**e så kommer det ta lång tid innan någon saknar henne och vi blir av med skulden".
Eftersom hon var sjukskriven så hade hon inte heller någon chef eller kollegor som skulle kunna anmäla henne som saknad.
Höfflinger har tidigare på sin Fb listat skolor, och då var det i princip särskolor och samhall som var med.
Helt barockt att den kufen är inblandad i ett mord. Kan tänka mig att hans intelligens ligger vid 8-12-års åldern.
Hur ligger det till rent juridiskt med inblandning och planerande av mord? Säg att mordet sker på dag 11, och jag skulle vara med och planera dag ett och dag två, men sedan hoppa av. Räknas det då fortfarande som medverkan till mord? Jag menar, alla kan ju snacka löst om allting och diverse onda gärningar, men inte många är med när man förstår att vissa i sällskapet faktiskt menar allvar.
Vet inte hur det funkar juridiskt men att över huvudtaget sitta och diskutera innebär i min värld att man hjälper till och peppar upp till handling. Om man sitter i ett umgänge som diskuterar mord på en person är man skyldig att anmäla till polisen, för en normal människa vill inte ha detta på sitt samvete...