2016-07-05, 11:55
Medlem
Ytterliggare två av de misstänkta är häktade.
Citat:
En 45-årig man från Borlänge begärs häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, alternativt medhjälp till mord.
En 21-årig kvinna, som är folkbokförd i Gävleborg, begärs häktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord alternativt underlåtenhet att avslöja mord.
Bör vara AL samt POH då väl?
http://www.dt.se/blaljus/brott/ytterligare-tva-personer-begars-haktade-misstankta-for-inblandning-i-mordet-i-langshyttan
Citera
2016-07-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Menade hur mycket gärningsmännen kunde få ut av sin (förtidspension) ersättning.
Ach so, jag missuppfattade.

Ingen aning, en okänd värld för mig.
Citera
2016-07-05, 12:00
Medlem
Mördar man en person som varit så snäll och lånat ut pengar så ska man in bakom lås och bom och smälta ner nyckeln. Lägsta sortens pack oavsett om de är narkomaner eller inte.
Citera
2016-07-05, 12:01
Avslutad
Höfflinger har tidigare på sin Fb listat skolor, och då var det i princip särskolor och samhall som var med.

Helt barockt att den kufen är inblandad i ett mord. Kan tänka mig att hans intelligens ligger vid 8-12-års åldern.

Hur ligger det till rent juridiskt med inblandning och planerande av mord? Säg att mordet sker på dag 11, och jag skulle vara med och planera dag ett och dag två, men sedan hoppa av. Räknas det då fortfarande som medverkan till mord? Jag menar, alla kan ju snacka löst om allting och diverse onda gärningar, men inte många är med när man förstår att vissa i sällskapet faktiskt menar allvar.
Citera
2016-07-05, 12:02
Medlem
ElyAndzs avatar
Möjligt trög men är det så att BO som jag förstått var kvinna men som gift man och gift med man.
Hoppas verkligen att det inte handlar om sexuell läggning..
Citera
2016-07-05, 12:04
Medlem
hassehustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElyAndz
Möjligt trög men är det så att BO som jag förstått var kvinna men som gift man och gift med man.
Hoppas verkligen att det inte handlar om sexuell läggning..

BO var tidigare i sitt liv man, men nu opererad till kvinna.
Citera
2016-07-05, 12:07
Bannlyst
Vem är 45-åringen som begärts häktad på sannolika skäl för mord?
Senast redigerad av Kyssmigimorgon 2016-07-05 kl. 12:09.
Citera
2016-07-05, 12:07
Medlem
finns det någon som kan lägga upp bilder på ALLA misstänkta?
Citera
2016-07-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
finns det någon som kan lägga upp bilder på ALLA misstänkta?
Samtliga misstänktas facebookprofiler finns i trådstart.
Citera
2016-07-05, 12:10
Medlem
whaks avatar
En sak jag kom att tänka på.
Eftersom BO hade förklarat för min källa att hon inte hade någon familj i livet, så borde hon ju ha gjort detsamma inför dessa personer.

Det kan ju ha fått dessa idioter att tänka "om vi mördar Ma**e så kommer det ta lång tid innan någon saknar henne och vi blir av med skulden".

Eftersom hon var sjukskriven så hade hon inte heller någon chef eller kollegor som skulle kunna anmäla henne som saknad.

Ex maken hade man nog ingen aning om.

Bara en tanke som slog mig.
Citera
2016-07-05, 12:12
Medlem
ElyAndzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Höfflinger har tidigare på sin Fb listat skolor, och då var det i princip särskolor och samhall som var med.

Helt barockt att den kufen är inblandad i ett mord. Kan tänka mig att hans intelligens ligger vid 8-12-års åldern.

Hur ligger det till rent juridiskt med inblandning och planerande av mord? Säg att mordet sker på dag 11, och jag skulle vara med och planera dag ett och dag två, men sedan hoppa av. Räknas det då fortfarande som medverkan till mord? Jag menar, alla kan ju snacka löst om allting och diverse onda gärningar, men inte många är med när man förstår att vissa i sällskapet faktiskt menar allvar.

Vet inte hur det funkar juridiskt men att över huvudtaget sitta och diskutera innebär i min värld att man hjälper till och peppar upp till handling. Om man sitter i ett umgänge som diskuterar mord på en person är man skyldig att anmäla till polisen, för en normal människa vill inte ha detta på sitt samvete...
Citera
2016-07-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Samtliga misstänktas facebookprofiler finns i trådstart.

Jo det vet jag, men nästan alla verkar ju ligga nere? Eller är det bara min dator som har skydd mot anleten som ser ut som skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in