2016-12-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Jovisst sägs det lite samma sak hela tiden, håller jag med om. Men slutpläderingen kommer ju bygga på hur varderas roll har sett ut, det som kommit fram i tidigare förhör och under förhandlingen. Det blev för mig mer levande, händelsen och människorna som var inblandade när det som kom fram presenterades i live-rapporteringen. Hur kommer JH svara på sina frågor? Gänget har ju ändå försökt lägga extra skuld på honom. Han kan ju inte vara oberörd av det. Som sagt, jag hade gärna läst allas förhör, även om det hade varit upprepande.

Den som skulle kunna överraska tror jag är DM. Han var väl den av de elva som stod Madeleine närmast? Troligtvis kommer han väl att säga att han inte visste någonting men han skulle ju kunna berätta om vad som hände efter mordet...

Edit: Har för mig att hans flickvän beskrev honom som ganska feg. Men om han såg Madde som sin vän kan man ju hoppas att han vill sätta dit de övriga. Sin egen dom lär han ju inte komma ifrån oavsett.
Senast redigerad av tagmaster 2016-12-01 kl. 12:43.
Citera
2016-12-01, 12:41
Medlem
Citat:
Jovisst sägs det lite samma sak hela tiden, håller jag med om. Men slutpläderingen kommer ju bygga på hur varderas roll har sett ut, det som kommit fram i tidigare förhör och under förhandlingen. Det blev för mig mer levande, händelsen och människorna som var inblandade när det som kom fram presenterades i live-rapporteringen. Hur kommer JH svara på sina frågor? Gänget har ju ändå försökt lägga extra skuld på honom. Han kan ju inte vara oberörd av det. Som sagt, jag hade gärna läst allas förhör, även om det hade varit upprepande.
Jag blev också besviken att dom ställde in men fick bara en tanke om att dom som rapporterade tyckte det var enahanda? Som sagt, ingen aning utan bara en gissning.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-12-01 kl. 12:55.
Citera
2016-12-01, 13:04
Medlem
Mielkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Tackar! Har du tillgång till yttranden om övriga personer också? Skulle vara intressant att höra vad som sägs om BH tex.

Takk heller KapVerde som opprinnelig la opp yttranden om de fleste tiltalte

Kriminalvårdens yttrande

Direktelenker til de yttrande / akter som finnes tilgjengelige i KapVerde's opprinnelige innlegg:
M*ts Joh*n Hed*n

L*ll-Mar*e Er*ksson

Ann* Erik* *xelsson del 1
*nna Erik* *xelsson del 2

D*n Åk* Gunn*r M*lmberg

Joak*m Åk* Gottfr*d Hessl*ng

Tai*a Eleo*ora Be*ita Hokka*en

Dan*el V*berg W*hlgren
Citera
2016-12-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Det skrivs om och om igen här på Flashback att JH var skyldig offret 100 k. Jag har inte sett den uppgiften någon annanstans än här, vart kommer den uppgiften ifrån egentligen? Eller har jag bara missat detta i fupn?

Det står i Maddes skuldbok som hittades i hennes lya.. hon har dessutom nämnt det för ex maken samt väninnan.. detta uppgav båda vid förhör..
Ngn / några av de misstänkta nämner samma summa vid förhör
Citera
2016-12-01, 13:18
Medlem
Citat:

JH kommer förmodligen att fortsätta hänvisa till: bilolycka orsakade minnesförlust.. Även då FL frågar / påpekar om att JH minns ändå andras efternamn.. JH insisterar på att han inte minns de närmaste 24 timmarna !
Citera
2016-12-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mielke

Kriminalvårdens yttrande

Direktelenker til de yttrande / akter som finnes tilgjengelige i KapVerde's opprinnelige innlegg:
M*ts Joh*n Hed*n

L*ll-Mar*e Er*ksson

D*n Åk* Gunn*r M*lmberg

Dan*el V*berg W*hlgren

STORT tack för det
Citera
2016-12-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag menade att "22-åringens" brottshistorik stämmer på DW. Därför är sannolikt åldern fel. Det var en hel del fel i den där artikeln kan man konstatera så här i efterhand, DTs källor verkar inte helt pålitliga...
Precis! DT rapporterade ju sist om en 27 åring men menade 26 åringen. Fick gå in och påpeka det. Men AL fyllde 22 i går! Men snart fyller Benita år ( den 13 dec) så då har vi 2st 21 åringar igen! Så jäkla rörigt!!
Senast redigerad av Regnflingan 2016-12-01 kl. 13:44.
Citera
2016-12-01, 14:02
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Nån mer än jag som förundrats över Mats Hedins telefonkultur? Karln svarar ju nästan aldrig på samtal! Hans beteende vittnar om en person som helst drar sig undan från omvärlden. Och porrsurfar!

Hade inte kikat på dem tidigare. Jag får känslan av att det blir en radikal förändring i slutet av förra året. Man får ju inte hela bilden av att läsa SMS-trafiken, men i frivårdens yttrande står det att han får sparken, men jag får bilden av att det snarare är han som slutar gå till jobbet.

Efter det så upphör de flesta kontakter och det mest inkasso och liknande som söker honom, och han verkar mest porrsurfa hela tiden. Gick han in i en depression redan då?
Citera
2016-12-01, 15:26
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Det står i Maddes skuldbok som hittades i hennes lya.. hon har dessutom nämnt det för ex maken samt väninnan.. detta uppgav båda vid förhör..
Ngn / några av de misstänkta nämner samma summa vid förhör

Av bilderna i fupn, på Maddes skuldbok, finns inget som ens är i närheten av 100k, har inte heller läst i de inblandades förhör om detta. Inte heller på rättegångens förhör har jag hört detta, 7-8000 är det som nämnts i förhör och som också finns på bilderna i Maddes skuldbok....

Vad hon nämnt för Ex mannen och sina vänner måste jag ha missat i fupn...

Att det totalt skulle röra sig om att hon lånat ut 100k, kan jag tänka mig, men inte ska JH lastas för alla dessa lån?
Citera
2016-12-01, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Hade inte kikat på dem tidigare. Jag får känslan av att det blir en radikal förändring i slutet av förra året. Man får ju inte hela bilden av att läsa SMS-trafiken, men i frivårdens yttrande står det att han får sparken, men jag får bilden av att det snarare är han som slutar gå till jobbet.

Efter det så upphör de flesta kontakter och det mest inkasso och liknande som söker honom, och han verkar mest porrsurfa hela tiden. Gick han in i en depression redan då?
Han får väldigt mycket samtal från olika anonyma tfnnr hösten 2015. Nån frågar om han är intresserad av Concerta - är inte det ADHD-medicin med amfetamin? Jag får för mig att han börjar langa eller nåt likn förra hösten.
Citera
2016-12-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mielke

Kriminalvårdens yttrande

M*ts Joh*n Hed*n

L*ll-Mar*e Er*ksson

D*n Åk* Gunn*r M*lmberg

Dan*el V*berg W*hlgren

Även STORT tack från mig.

Läst Fup och följt tråden med stort intresse. Trodde helt ärligt inte det fanns så många klappmongon på så liten yta.
Citera
2016-12-01, 16:30
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Äckliga, slitna pattar. Verkligen små med tanke på att fanskapet är i 120-kilosklassen. Fläsket har helt klart satt sig på andra ställen.

Försök att hålla er till ämnet. Deras tuttar och övervikt är helt off topic. Ni beter er som 12-åriga idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in