2016-12-01, 03:06
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har för mig att detta stämmer in på DW.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har för mig att detta stämmer in på DW.

Kan inte fatta att den lilla mörten (DW) har misshandlat nån men så kan det vara kanske vara.
Ungjävlar i den storleken brukar få stryk när det gäller. Tror knappast han är en kampsportare. Snarare en som kliver fram och sparkar nån i skallen när motståndaren redan ligger. Ja just ja. Han stryper ju folk bakifrån. Eller inte. Inte ens det. Han grinade och ville hoppa ut. Jag är helt övertygad om att han pissade på sig i skuffen när snaran drogs åt ordentligt. Men han hade samma avsikt. Alla ville samma sak men det va en som hade kommandot. Resten av gänget hade panik när helvetet brakade loss. JH är helt klart den som ville döda. 100 000kr i skulder. Dessutom knullat "henne". Kan ju inte vara det manligaste att sätta på en 60-åring med en konstgjord vagina. Inget illa menat om offret men det skiljer en massa år mellan dom 2 och han har förhållande med en annan efterbliven tjej i gänget. Skammen och dessa 100k skulle han inte få ihop på jääääävligt länge. Han hatade hene och ville gärna döda. Stackars jävla släktingar till missfostret, inte tala om Jismo. Går nästan inte att ta in hela historien om dessa människor. Lås in dom. Om det blir fängelse eller psykavdelning i Säter det spelar ingen roll men släpp fan inte ut dom så länge vi medelålders döende lever. Släng nyckeln!
Citera
2016-12-01, 07:25
Medlem
Enligt dt så åter igen har en åtalad inte gjort någonting... ville hoppa ur bilen, och AL har absolut inte förslagit att man skulle kväva offret...
Men detaljerat berättat vad de andra har gjort, och naturligtvis minns hon inte riktikt klart, men har hon sagt det i förhören med polisen, ja då stämmer det....
När jag hör och läser vad de säger i TR, har jag funderat på vad självinsikt, eget ansvar egentligen betyder...
Låter som de satt i en sandlåda allihop och skyller på varandra, att den o den gjorde si och så, men jag har inte gjort nåt..
Typiskt för små barn, som är på väg att lära sig att ta k7nsekvenserna av sitt eget agerande..
Vart kommer dessa individer att platsa?? Fängelse, Säters sjukhus? Finns det någonstans de hör hemma??
De behöver verkligen ett dagis för vuxna..
Citera
2016-12-01, 07:46
Medlem
Doctors avatar
Bådet DT och SR liverapporterar idag från den nya rättegången mot Carl Larsson-svindlaren. Hoppas att åtminstone radion håller sitt löfte och även täcker dagens förhandlingar. Man blir ju lite orolig att de inte ska ha resurser att följa två samtidigt när de valde att inte ens att följa en rättegång i tisdags.
Citera
2016-12-01, 07:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Stämmer inte. Han fyller 22 nästa år. Eftersom det inte varit någon annan misstänkt i den åldern i inledningsskedet så tolkar jag det som att det bara är en felskrivning.
Jag menade att "22-åringens" brottshistorik stämmer på DW. Därför är sannolikt åldern fel. Det var en hel del fel i den där artikeln kan man konstatera så här i efterhand, DTs källor verkar inte helt pålitliga...
Citera
2016-12-01, 08:19
Medlem
Mielkes avatar
DW prøver å fremstå utad sett som veldig ordentlig og helt uskyldig med jobb, ordna liv og sier han løpte av sted før selve drapshandlinga starta mv.

Men ikke døm ei bok utfra omslaget!

Dw virker å være en slug liten djevel for å si det slik, uten noen som helst selvinnsikt eller samvittighet.
Kriminalvårdens yttrande Dani*l Vib*rg Wahlgr*n gir (som med alle andre tiltalte) en interessant innblikk i hva slags person vi har å gjøre med.

"Daniel har ett antisocialt personlighetsmönster med impulsivitet og delvis låg självkontroll"

"Daniel berättar att han inte anser att han har några alkoholproblem
[...]
Audit är genomfört och indikerar att Danilen har problematiska alkoholvanor som han är i behov av hjälp för att komma tllrätta med."

"Daniel tycker inte att han har ett missbruk eller beroende. Han berättar att han röker hash och tar amfetamin högst en gång per vecka och då i syfte att koppla av.
[...]
Daniel anser inte att hans missbruk/bruk av narkotika är ett stort bekymmer
[...]
Dudit är genomförd och bekräftar narkotikaproblem [...]
Frivården bedömer att Daniel är i behov av någon form av missbruksbehandling [...]

Og det er nok fra Kriminalvårdens yttrande "myten" om at DW løpte av sted før drapet skjedde har oppstått:

"Vad gäller aktuelt åtalt uppger Daniel att han absolut inte varit aktivt delaktig.
[...]
Han berättar att han fikk panik när han insåg vad som höll på att hända och sprang iväg från platsen. Han kände sig chockad och han mår mycket dåligt över att han varit med på samma plats och delvis bevittnat händelsen."

I politiavhør oppgir jo både han sjøl og andre en helt annen historie der han er alt annet enn passiv tilskuer av drapshandlinga. Tvertimot - han er aktiv deltaker.
Senast redigerad av Mielke 2016-12-01 kl. 08:23.
Citera
2016-12-01, 08:53
Medlem
Framgaffels avatar
Det skrivs om och om igen här på Flashback att JH var skyldig offret 100 k. Jag har inte sett den uppgiften någon annanstans än här, vart kommer den uppgiften ifrån egentligen? Eller har jag bara missat detta i fupn?
Citera
2016-12-01, 09:04
Medlem
Doctors avatar
Ser inte ut att bli någon liverapportering idag heller
Citera
2016-12-01, 09:04
Medlem
syndroms avatar
Ingen live rapportering idag heller? =//
Citera
2016-12-01, 09:11
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Ingen live rapportering idag heller? =//

Märkliga nyhetsvärderingar de gör.
Sundbornssvindlaren erkänner ju allt så det är ju ett fall med given utgång, och det tycker man är viktigare att liverapportera ifrån än det märkligaste mordet på länge.
Citera
2016-12-01, 09:28
Medlem
Jag är mycket, mycket besviken över att dt tydligen tagit beslutet att strunta i liverapporteringen idag. Dåligt!!!
Citera
2016-12-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Märkliga nyhetsvärderingar de gör.
Sundbornssvindlaren erkänner ju allt så det är ju ett fall med given utgång, och det tycker man är viktigare att liverapportera ifrån än det märkligaste mordet på länge.
Helt sanslöst att både dt och SR gör liverapport från svindeln i Sundborn. SR skrev ju att de skulle liverapportera från torsdagens förhör!! Kan dom inte komma överens om att den ena rapporterar från Långshyttemordet och den andra från svindeln i Sundborn? Så dåligt!!
Citera
2016-12-01, 10:28
Medlem
Kalroots avatar
ringde till redaktionen på DT. Mannen jag pratade med sa att dom kanske inte kommer liveuppdatera från någon mer rättegång ang långshyttanmordet. Jag förklarade för dom att det var jättemånga som var besvikna över att det inte liverapporterades idag även fast dom hade sagt att dom skulle det. nu verkar det oklart om dom ens kommer rappotera mer tills detta är klart den 23 dec.
Jag sa att liverappoteringen var eftertraktad, och att vi är många som vill läsa.
Det kanske hjälper om fler ringer och klagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in