2016-12-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalroot
ringde till redaktionen på DT. Mannen jag pratade med sa att dom kanske inte kommer liveuppdatera från någon mer rättegång ang långshyttanmordet. Jag förklarade för dom att det var jättemånga som var besvikna över att det inte liverapporterades idag även fast dom hade sagt att dom skulle det. nu verkar det oklart om dom ens kommer rappotera mer tills detta är klart den 23 dec.
Jag sa att liverappoteringen var eftertraktad, och att vi är många som vill läsa.
Det kanske hjälper om fler ringer och klagar?

Jag mailade tidigare idag och fick detta svar: Hej, det kommer under dagen inte vara någon liverapportering från rättegången. Samma gäller morgondagen.
Med vänlig hälsning Mittmedia
Citera
2016-12-01, 10:49
Medlem
Kalroots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menjagju
Jag mailade tidigare idag och fick detta svar: Hej, det kommer under dagen inte vara någon liverapportering från rättegången. Samma gäller morgondagen.
Med vänlig hälsning Mittmedia

Då hoppar jag nog fasiken på bussen och åker dit å liverapporterar åt er!
Citera
2016-12-01, 10:54
Medlem
syndroms avatar
Ingen rapportering idag eller imorgon har jag fått till svar. Imorgon kommer en artikel, men idag är det osäkert om uppdatering. De är dock medvetna om att det finns ett samhällsintresse i rapporteringen.

Jaha. Så var det med det då.
Citera
2016-12-01, 11:00
Medlem
Citat:

Det vore verkligen snällt om du har tid och lust att göra det.
Citera
2016-12-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Ingen rapportering idag eller imorgon har jag fått till svar. Imorgon kommer en artikel, men idag är det osäkert om uppdatering. De är dock medvetna om att det finns ett samhällsintresse i rapporteringen.

Jaha. Så var det med det då.

Jag vet inte, men det känns som alla åtalade upprepar sig, de minns inte idag, men har de sagt så i förhören så är det så som de sagt, och det verkar ju som åklagaren har sitt på det torra då... eftersom ingen emotsätter sig det de sagt, etc..
Så det blir ju bara samma tugg osvsett vem som förhörs...
Citera
2016-12-01, 11:47
Medlem
Jag tänkte att dom slutade rapportera för att samtliga i hjärnligan upprepar att dom inte har något minne? Kan nog hålla med om att det blir tjatigt att höra hela dagarna. Det verkade i början som om dom skulle rapportera varje dag och ingen skrev något annat. Bara en känsla som kan vara felaktig?
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-12-01 kl. 11:50.
Citera
2016-12-01, 12:05
Medlem
Citat:
Det skulle vara toppen. Hade gjort det själv om jag bott i närheten.
Citera
2016-12-01, 12:05
Medlem
syndroms avatar
Jovisst sägs det lite samma sak hela tiden, håller jag med om. Men slutpläderingen kommer ju bygga på hur varderas roll har sett ut, det som kommit fram i tidigare förhör och under förhandlingen. Det blev för mig mer levande, händelsen och människorna som var inblandade när det som kom fram presenterades i live-rapporteringen. Hur kommer JH svara på sina frågor? Gänget har ju ändå försökt lägga extra skuld på honom. Han kan ju inte vara oberörd av det. Som sagt, jag hade gärna läst allas förhör, även om det hade varit upprepande.
Citera
2016-12-01, 12:12
Medlem
Claes!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tänkte att dom slutade rapportera för att samtliga i hjärnligan upprepar att dom inte har något minne? Kan nog hålla med om att det blir tjatigt att höra hela dagarna. Det verkade i början som om dom skulle rapportera varje dag och ingen skrev något annat. Bara en känsla som kan vara felaktig?

Ja, det finns väl inget vidare nyhetsvärde i en skock amöbor med broken record-syndrome men, Jag tycker att det är lite knasigt av media att helt enkelt anta att alla skulle lida av samma (inte helt överraskande) minnesförlust.

Nu är det ju förvisso inga individer i denna tragiska hop av misslyckat skräp, utan en enhet (likt en påse hundskit från 10 olika hundar) så deras antagande är väl inte helt off, ändå.
Citera
2016-12-01, 12:12
Medlem
Nån mer än jag som förundrats över Mats Hedins telefonkultur? Karln svarar ju nästan aldrig på samtal! Hans beteende vittnar om en person som helst drar sig undan från omvärlden. Och porrsurfar!
Citera
2016-12-01, 12:24
Medlem
Tycker de misstänkta ser lite smått utvecklingsstörda ut. Är det människor från något typ av stödboende som kokat ihop det här. Eller ser folk i allmänhet ut då där uppe?
Citera
2016-12-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mielke

Kriminalvårdens yttrande Dani*l Vib*rg Wahlgr*n gir (som med alle andre tiltalte) en interessant innblikk i hva slags person vi har å gjøre med.

Tackar! Har du tillgång till yttranden om övriga personer också? Skulle vara intressant att höra vad som sägs om BH tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in