2016-11-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Får stark ångest då jag försöker föreställa mig offrets känslor då hon ströps bakifrån och hölls fast av BH och MB! Inte konststigt om man sparkar då!
Så jäkla patetiskt av POH att nämna att han fortfarande har ont i ryggen av sparkarna! Ungefär som om det skulle vara synd om honom! Vilka jäkla låga människor!!
Citera
2016-11-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Får stark ångest då jag försöker föreställa mig offrets känslor då hon ströps bakifrån och hölls fast av BH och MB! Inte konststigt om man sparkar då!

Sparkarna är den normala kroppsreflexen när den inte får tillräckligt med syre
Förmodligen har inte Madde gjort ngt motstånd annars skulle det synas tydligt vid obduktion.. Jag personligen ser en människa som har nästan förstått att det är slutet.. på hennes sista bild.. i blicken känner jag oändlig rädsla och sorg...
Citera
2016-11-28, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Sparkarna är den normala kroppsreflexen när den inte får tillräckligt med syre
Förmodligen har inte Madde gjort ngt motstånd annars skulle det synas tydligt vid obduktion.. Jag personligen ser en människa som har nästan förstått att det är slutet.. på hennes sista bild.. i blicken känner jag oändlig rädsla och sorg...

Hon hade knappast kunna ens försöka värja sig med armarna eftersom de två som satt på ömse sidor om henne med sin kroppshydda lär ha hindrat all rörelseförmåga så benen var nog det enda som hon kunde röra och detta hindrade de med sina armar.
Citera
2016-11-28, 13:07
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Ingen av de elevens har kunnat påpeka / visa var kniven som köptes den 17 juni av POH är, lr hur?

Jag har sett en bild på en kamoflagefärgad fällkniv i FUP så jag tror att den finns hos polisen. Morakniven som användes vid mordet är däremot borta.
Citera
2016-11-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller så vill man finna belägg för att den åtalade brukar bära kniv, och att han därför råkade ha en kniv på sig när offret släpades ur bilen, försvaret gör vad det kan för att visa att det inte var planerat, åklagaren tvärtom.
Men hur ska man kunna få det till att det inte var planerat? Det kan väl omöjligt lyckas? Alla har ju vittnat om att det planerades i lägenheten. Varför erkänner dom det när de inte erkänner vad inköpen skulle gå till ? Märkligt!
Citera
2016-11-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Åker man dit för brott mot knivlagen så borde väl kniven beslagtas och förverkas? Då kan det knappast ha varit den som användes vid mordet.

Det med kniven fick jag inget riktigt grepp om, som jag uppfattade det så användes inte fällkniven att hugga henne med utan det var en morakniv som sedan inte hittats.

Ja, det var kanske den de inte hittade då?? Morakniven
Citera
2016-11-28, 13:10
Medlem
Doctors avatar
Ljudklipp med MB:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6573815
Citera
2016-11-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Om de hittade en kniv på honom vid poliskontrollen i januari så lär de ha beslagtagit den då.

Aha.. så om jag har en morakniv iverktygslådan vilket jag har, så kan jag åka dit på det om jag blir stoppad av polisen???
Citera
2016-11-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men hur ska man kunna få det till att det inte var planerat? Det kan väl omöjligt lyckas? Alla har ju vittnat om att det planerades i lägenheten. Varför erkänner dom det när de inte erkänner vad inköpen skulle gå till ? Märkligt!
Var tog han vägen som va i förhör Mr P?
Citera
2016-11-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller så vill man finna belägg för att den åtalade brukar bära kniv, och att han därför råkade ha en kniv på sig när offret släpades ur bilen, försvaret gör vad det kan för att visa att det inte var planerat, åklagaren tvärtom.

Ja det märks .. undrar om de väntat med BH till sist i förhören om det sett annorlunda ut då?? Alla säger som hon.. the leader of the pack....
Citera
2016-11-28, 13:13
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Aha.. så om jag har en morakniv iverktygslådan vilket jag har, så kan jag åka dit på det om jag blir stoppad av polisen???

Det beror på en rad faktorer. Om du har den i verktyglådan i skuffen är det ok. Har du den liggande inom räckhåll inne i bilen så är risken att du åker om du inte har ett rimligt legitimt syfte.
Citera
2016-11-28, 13:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Var tog han vägen som va i förhör Mr P?
Menar du Pettson? Han var väl bara ett vittne i mängden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in