2016-11-28, 11:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Inget annat roligt MB sagt idag?

Av vad jag följt på dt.se så är det inte nå vidare roligt.

Åklagaren ställer en fråga
MB svarar att han inte vet eller kommer ihåg
Åklagaren läser vad MB sagt i förhör
MB säger att "då är det så"

Så har det sett ut på de flesta frågor enligt DT:s rapportering.
Citera
2016-11-28, 11:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Kanske att morakniven har någon koppling till mordet????
Eller så vill man finna belägg för att den åtalade brukar bära kniv, och att han därför råkade ha en kniv på sig när offret släpades ur bilen, försvaret gör vad det kan för att visa att det inte var planerat, åklagaren tvärtom.
Citera
2016-11-28, 11:51
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Det blir nog en kort dag idag också. Det känns ju som att åklagaren blir klar till lunch. Bara lite frågor av advokaterna kvar sen.

Tror jag också. Alla förhörda hittills bekräftar varandras roller. Trodde dock att dagens förhör skulle vara mer... substans, efter artikeln som publicerades imorse på dt.

Angående att 24-åringen rättade till snaran som fastnat över munnen i bilen.

"– Han tänkte inte klart. Så som jag uppfattar honom agerade han reflexmässigt. Han kommer att förklara det närmare under huvudförhandlingen, säger Carl-Oskar Morgården. "
Citera
2016-11-28, 11:57
Medlem
Hittills tycker jag inte att MB gett intryck av att vara förståndshandikappad som POH. Däremot har han ett extremt dåligt minne när det behövs.
Citera
2016-11-28, 11:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Tror jag också. Alla förhörda hittills bekräftar varandras roller. Trodde dock att dagens förhör skulle vara mer... substans, efter artikeln som publicerades imorse på dt.

Angående att 24-åringen rättade till snaran som fastnat över munnen i bilen.

"– Han tänkte inte klart. Så som jag uppfattar honom agerade han reflexmässigt. Han kommer att förklara det närmare under huvudförhandlingen, säger Carl-Oskar Morgården. "

Handlade reflexmässigt, bättre att snaran som två personer drar i bakifrån ligger om halsen än i munnen, annat resonemang är knappast att vänta från de här obegåvade personerna.

Vad sa BH, agerade hon också reflexmässigt?

Av allt som är känt i fallet kan man dra slutsatsen att samtliga visste att M skulle avlivas, hur det skulle gå till och vem som skulle göra vad, jag tror att domstolen också går på den linjen.
Citera
2016-11-28, 12:06
Medlem
När man läser smskonversationen mellan BH & AL skriver BH att hon har ett barn som dött, någon som vet mer om detta?
Citera
2016-11-28, 12:07
Medlem
Får stark ångest då jag försöker föreställa mig offrets känslor då hon ströps bakifrån och hölls fast av BH och MB! Inte konststigt om man sparkar då!
Citera
2016-11-28, 12:18
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Handlade reflexmässigt, bättre att snaran som två personer drar i bakifrån ligger om halsen än i munnen, annat resonemang är knappast att vänta från de här obegåvade personerna.

Vad sa BH, agerade hon också reflexmässigt?

Snaran fastnar i munnen på offret, säger den 20-åriga kvinnnan. Hon och den 24-åriga mannen gjorde något med snaran, säger hon. "Jag minns inte om vi bara höll i den eller drog ner den över hennes hals".

Hon säger igen att hon inte är säker på om de drog ner snaran över halsen på offret. Men de tog i alla fall bort den från munnen.

"Jag hade panik" säger den 20-åriga kvinnan. "För det som hände".

Snaran hamnar runt offrets hals. Den kommer bakifrån skuffen, från de två männen i skuffen, som drar åt. Den 20-åriga kvinnan får frågan om hon höll fast offret, men hon säger "nej, hon gjorde inget motstånd".
Citera
2016-11-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvialikens
Bilderna av gänget... Vad är det för brudar som tänder på dem flodhästarna!!?

... samt konkurerar om dem
Citera
2016-11-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaggis26
När man läser smskonversationen mellan BH & AL skriver BH att hon har ett barn som dött, någon som vet mer om detta?
Jag har läst varenda rad men måste ha missat detta? Tror inte fetknoppen fött något barn och om hon gjort det är det inte konstigt om det dog. Hon äter bara skräpmat som hon sköljer ner med brännvin. Hasch, amfetamin, öl, cigaretter och benso ingår också i kosten.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-11-28 kl. 12:48.
Citera
2016-11-28, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller så vill man finna belägg för att den åtalade brukar bära kniv, och att han därför råkade ha en kniv på sig när offret släpades ur bilen, försvaret gör vad det kan för att visa att det inte var planerat, åklagaren tvärtom.

Ingen av de elevens har kunnat påpeka / visa var kniven som köptes den 17 juni av POH är, lr hur?
Citera
2016-11-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Just ja, så stod det. Men jag är ändå rätt säker på att jag läst något utlåtande om att det var möjligt att hon skulle ha avlidit inom kort även utan knivhuggen. Har jag drömt eller är det nån mer som läst samma? Det skulle ju isåfall bli en annan skuldfråga för alla som inte höll i kniven tänker jag.
Jag har läst det också, att det inte gick att utesluta att det inte hade gått att få liv i Madde igen efter strypningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in