Citat:
Ursprungligen postat av
mova
Alla människor ställs hela livet inför en massa val, även de inblandade. Och det är ju lätt att tro att alla har samma förutsättningar så länge vi är friska, men då glömmer vi bort att alla har olika personligheter, och inte minst att vi präglas av livet vi levt och människorna vi har mött. Oss som det har gått "bra" för har nog ofta utrustats med olika verktyg redan under barndomen och/eller har haft bra förebilder ganska tidigt i livet som har lett oss på rätt väg. Det tror inte jag gäller dessa människor.
Skriver inte det här som försvar för vad de har gjort, för det är helt enkelt för jä..igt att det ska gå så långt för lite pengar och självklart ska de ha sitt straff och/eller den vård de behöver. Synd med förstörda liv...
Just idag har jag ägnat mig åt att läsa ljudfilerna... de tycker synd om en hund, om nån kvinna som är blek och inte mår bra.. om nån donna som är full osv:: de lever som vanligt från allra första sekund de avslutat "planerna"... att de är korkade och det enda de planerat är att ta Maddes kort för att köpa: ett par jeans, skor, några strumpor samt fylla magsäcken fr McDonalds...
Bråkar börjar de när en del gick in i Maddes lägenhet.. Jag menar de beter sig precis som vanligt..
Nu först hos polisen.. ja, efter att halva Borlänge och hela Långshyttan visste alla detaljer börjar var och en spela själv offer? För mig personligen går det inte ihop... Dessutom så vet de exakt vad de ska säga till myndigheter typ soc, polisen osv... så de kan ordna sina liv iaf ?
Blir förbannad på alla vuxna varför de är så passiva tom hjälper till...
Jag kan tyvär inte berätta om mitt liv.. tro inte jag har haft en dans på rosor... jag har fått klara mig själv sen jag var 14-15.. så där bara helt själv i denna värld... men men, var o en gör sina val.. jag menar det är ändå en slags vilja inom oss som driver oss... ?