Citat:
Ursprungligen postat av
Madonnita
Jag är fortfarande stel .. efter att ha läst om alla andra som förhörts som vittnen: Det är flera sådana gäng där ute i exakt samma säte, identiska modell, tom utseenden.. pratar på samma sätt och lever på samma sätt...
Jag menar: det måste vara billigare för alla att dessa låses in .. därför att deras idealer i verkliga livet är oftast föräldrarna + deras polare som är exakt av samma typ ! Lås in dessa istället för att finansiera deras totala missbruk.. ja, man kan uppfostra dem inne och låta de vara hjärntvättade istället !
Javisst.. jag önskar att låten: Forever Angel spelas oavbrutet för dessa var än de sitter/bor/lever/ kommer att sitta.. oavbrutet så de blir ordentligt renade..
Jag själv är trogen medborgare m två högskoleutbildningar.. har jobbar sedan jag var 21 .. har haft flera jobb samtidigt verkligen kämpat bara för att inte behöva vara beroende av ngn.. trots inga barn lr familj ! och jag är jäkla förbannad på soc .. visst är det en del av våra skattepengar som dessa m fl lever för? visst är det välfärden som får bantas för att sådana varelser ska slakta människor för några tusen lappar... Idioti
Du tror inte att du är en del av problemet, då? De flesta av de här människorna lär någonstans vara medvetna om att de är de lägsta av de lägsta i vårt samhälle (oräknat flyktingarna, som de väl enligt sig själva är de enda de kan se ned på - och förmodligen gärna gör). Hur mår man då, tror du?
En tidigare skribent i tråden nämnde Maslows behovstrappa, och jag tror denne var inne på rätt spår. När samhället brister i att uppfylla individens basala behov - för de individer som inte förmår att göra detta på egen hand - då skiter det sig rejält. Som det har gjort här. Att samhället sticker till dem allmosor hjälper inte ett skvatt. Alldeles för lite pengar för att de ska kunna känna sig som "alla andra", och för lite möjligheter att själva ta sig upp ett steg på samhällstrappan måste skapa total misär i tillvaron.
Den som någon gång i livet haft det bättre har nog större förmåga att vidmakthålla en ordning som en gång funnits i livet (hålla sig själv och den närmaste omgivningen ren och snygg), men om det aldrig funnits en sådan ordning?
Ja, individen har ett ansvar för sina gärningar och skall ställas till svars, som nu sker. Men sedan då?
Jag är osäker på vad man kan göra för att förebygga sådant här, men jag är jävligt säker på att en neofascistisk tillvaro där vi låser in alla oönskade inte är något vi vill ha tillbaka. Usch och fy! Vi ska bli bättre - inte gå mot förnyad uselhet.