2016-11-21, 22:41
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
MGM

https://badoo.com/zh-Hant/0139803976/photos

Kombinationen av foto och grammatisk briljans i profilen borde göra att en ocean av damer blir alldeles till sig i trasorna.

Jag tror bestämt att denne P-O gett benämningen "svärmorsdröm" en helt ny innebörd.
Citera
2016-11-21, 22:47
Medlem
Passepartouts avatar
Det är underligt att PO senare under ett förhör nämner vad Benita sagt i förhör. Hur tusan kan han veta vad Benita sagt i ett förhör? Har de pratat ihop sig om detta som ett försvar?

FUP s.923-924, förhör med PO.

Citat:
H: Men hon hota mig.

F: Ja, hon har hotat dig också.
H: Jadå det har hon.

F: Vad har hon hotat dig för något att?
H: Öh, betalar jag inte tillbaka de där 7800 som jag var skyldig hon så vad det heter skulle jag försvinna.

F: Ja.
H: Och det tar jag som ett mordhot.

Citat:
H: Mm. Det är ju samma sak som Benita har sagt i något förhör att hon ville ju dö ...
Citera
2016-11-21, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det kommer att användas och tas hänsyn till inför domslut.
Sju har genomgått utredningen- sex lider av psyk-störning !

Jag undrar hur exakt de kom fram till den slutsatsen. Det måste vara sjuhelsikes ovanligt att sex(!) av sju GM led av en psykisk störning när ett brott begicks.

Är en "psykisk störning" alltid av samma karaktär när ett brott begås (om man bedöms ha lidit av en sådan), eller skiljer det sig markant från fall till fall? Det lutar ju åt det första om man använder detta fall som exempel.

Menar man psykisk störning som de typ tre minuterna som själva dödandet pågick eller räknas störningen in i hela proceduren från första planering till målgång, så att säga?

Och vad bestod den psykiska störningen av i detta fall? Alla var paranoida? Eller gravt deprimerade? Eller påverkade av droger så att de hade problem med att skilja verklighet från fantasi? Eller någon slags mikropsykos där de alla trodde att Madde var en drake och de hjältar i ett TV-spel?
Citera
2016-11-21, 22:56
Medlem
meas19s avatar
jag är snäll god trevlig jag jobbar som vakt på en krog i Borlänge det trivs jättebra!

Insidan som räknas...

Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Kombinationen av foto och grammatisk briljans i profilen borde göra att en ocean av damer blir alldeles till sig i trasorna.

Jag tror bestämt att denne P-O gett benämningen "svärmorsdröm" en helt ny innebörd.
Citera
2016-11-21, 23:00
Medlem
meas19s avatar
MGK högra i bilden!

http://www.dt.se/dalarna/borlange/hotad-framtid-for-butiken-myrorna
Citera
2016-11-21, 23:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
jag är snäll god trevlig jag jobbar som vakt på en krog i Borlänge det trivs jättebra!

Insidan som räknas...
Och om det är 0 på insidan, vad räknar man då med?

Ja, det borde vara klarlagt nu att somliga i gänget inte har alla burgarna i magen. Det är dock inte en garanti för att slippa skaka galler om jag har förstått saken rätt.

Med lite distans, allting är tragiskt, det finns sannolikt en mängd offer i den här härvan, livsöden som ligger bakom de här individerna som man knappt vågar föreställa sig.
Citera
2016-11-21, 23:04
Medlem
Jofs avatar
Undrar om dom skickas till olika ställen, sprids ut på landets anstalter. LÄNGE!
Citera
2016-11-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Men det hör väl inte till saken?

Varför sabba för detta barnet och antagligen pappan till det? Om det finns en känd fader?
Ge det lilla livet en chans. Märk väl att jag utgår från att AL inte skulle få behålla vårdnad.
jag utgick/utgår ifrån att hon får behålla sitt barn- modern dessutom avtjänar straff, men ok när det finns en bra pappa -så blir det nog bra. Pappan tillhör inte gänget.
Citera
2016-11-21, 23:09
Avslutad
Om de flesta förutom JH sitter inne 10+ år, så kanske detta är bästa chansen de nånsin kommer att få att ta tag i sina liv? Träna och gå ner i vikt på anstalterna, kanske gå en utbildning, reflektera för första gången i sina liv - om sina liv. Bygga upp ordentliga relationer med vettigt folk så de har någon när de kommer ut.

Deras brott kan aldrig glömmas eller raderas, därför kan de åtminstone göra det bästa av tiden de ska sitta.
Citera
2016-11-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilperon
Finns det någon referens till det om sinnesundersökningar?
Görs de innan TR-förhandling?

Edit: Eller är det en utredning som inte beställts för rättegångens räkning?
Tror att det blivit beställt, under förundersökningen, av vem ska jag låta vara osagt...
Citera
2016-11-21, 23:13
Medlem
Citat:
vet du jag önskar att anhöriga yrkar på -skyhöga skadestånd- och att det beviljas.
Allt hemskt som finns med i detta- redan långt innan mordet-
hot mot offret-stölder både före och efter mordet, grymheten i mordet, griftefrids-brott borde också tas med- högt skadeståndet i detta fall.

Jaaaa, de skymfar de anhöriga i tingsrätten också, genom att sitta och skratta åt något de pratat om som inte hade med målet att göra... ja, usch vilket drägg...
Citera
2016-11-21, 23:13
Medlem
Citat:
Det kommer att användas och tas hänsyn till inför domslut.
Sju har genomgått utredningen- sex lider av psyk-störning !

Sju har genomgått utredningen. Ev av dem misstänks ha en psykisk störning, en har konstaterats inte ha någon psykisk störning och resterande fem kan misstänkas ha en psykisk störning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in