2016-11-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Nog för att gänget hela tiden har uppfattats som muppar.
Men fyfan när man ser bilderna på deras kläder, vilka jävla lortisar.

Hessling, är den tråkigste hittils i förhören.

Edit: helvete hur det såg ut på Mannbergs toalett.

Malmberg lär inte få något städ gig på kåken iallafall med dom där referenserna
Senast redigerad av Amenvisstva 2016-11-18 kl. 20:06.
Citera
2016-11-18, 20:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCamping
Läste angående Erica Axelsson och hon frågar typ alla i omgångar om dom kan låna ut diverse summor som 300:- , 500:- , 700:- osv men när dom säger nej så frågar hon om dom kan swischa/sätta över 1:- eller 2:- !?
Vad är grejen med det, försöker hon få tag på kontonumren eller är det nåt annat ?

Swish eller vanlig överföring visar inget kontonummer.
Citera
2016-11-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Swish eller vanlig överföring visar inget kontonummer.

Ok, jäkligt knepigt då hon orkar ligga på för 1:- eller 2:- ? Jag köper ju om hon frågar efter summor som 100:- o uppåt.
Citera
2016-11-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Två personer som känner gänget har informerat mig -om att det rör sig om 100.000kr för en person.
En avbetalningsplan hade gjorts upp mellan Madde och lånaren, men avbetalningsplanen hölls inte- lånaren bestämde sig för att inte betala tillbaka och började planera mord- samtidigt spreds rykten från gänget att Madde hotat dem- vilket ingick i deras plan.
Uppgiftslämnarna har lämnat liknande uppgifter men de har haft olika nära kontakter med gängmedlemmarna.
Det har medvetet ljugits både där på byn och här i tråden om Msddes sk. kopplingar till olika torpeder och sån smörja.

Det verkar som om de spritt dessa rykten ett tag, ett av vittnena den fd flickvännen hade hört om pris på vissas huvuden osv. Detta kan betyda att de inte planerade mordet några dagar innan utan byggde upp en historia som på något sätt fick alla gemensamt att mörda den som satt pris på vissas huvuden.
En enda person som säger sig vara nära vän till Madde säger att hon inte frågat honom om hjälp och att han inte trodde att M hade några kontakter som sysslade med att driva in pengar.
Citera
2016-11-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Inte för att jag på något vis försvarar de häktade/misstänkta till detta makabra och sorglig dåd, men ju mer jag läser om Delbom i FUP'en, och tar del av hennes märkvärdigt solkiga och minst sagt amatörmässigt skrivna skuldbok (och dessutom till vad dessa lån gått) får jag en röst i skallen som skriker: den som ger sig in i leken får leken tåla, och som man bäddar får man ligga.

Ingen av de häktade/misstänkta verkar direkt kapabla att ens svara på enkla och rimliga frågor kring brottet. Ensligt fotograferierna på deras hem, kläder och yttre verkar de inte ens vara förmögna att ta vara på sig själva.

Varför umgicks Delbom med dessa? Jag får inte ihop det. Hennes bakgrund, fd missbruk och förmodade vilsenhet till trots. Att de åtalade surrade omkring henne likt flugor runt avföring är det inte särskilt svårt att förstå.

Det är någonting med Delbom som jag inte går ihop.

Har tänkt detsamma. Jag läste på hennes hemsida att hon verkar intresserad av new age grejen, fast det verkar ytligt som om det är låtsat, eller kanske nytt intresse?
Samma också om att något av hennes vuxna barn sagt upp kontakten, hon säger att det var för könsbytet men... tja?

Möjligt är kanske att hon beter sig konstigt om hon har lite i bagaget, hon har ju varit/är alkoholist själv. Det är inte ovanligt att före detta missbrukare som ett sätt att "ge tillbaka" börjar engagera sig i andra. Det är inte alltid vidare lyckat, om inte personen är särskilt stabil själv, eller att hon såg dem som något slags social språngbräda.
Citera
2016-11-18, 20:37
Bannlyst
Hehe. Lenny likez ze big girlz...
Citera
2016-11-18, 20:41
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
I vilken protokoll hittar du historik de har sökt på?
Protokollbilaga mobil- och datatömning.
Citera
2016-11-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Jag har följt med i tråden. Länge och väl. Men:

Madde satt på sunkhak med detta gäng. Men hon (han) vad var det för person de sista åren? Missbrukare, amfetamin? AA/NA? Smal, välklädd. Med ett gäng förståndshandikappade WT. Var hon själv lågbegåvad? En könsopererad med en exman som hon fortfarande umgicks med och som tyckte om henne. Vem var Madde? Hade hon gått ned sig i missbruk, igen?

För att det skall bli Hollywood av det hela måste det finnas en intressant backstory och så kallad psykologisk realism

Annars något för Marian Dora (The Cannibal) att ta sig an.

Något av hennes barn hade väl också sagt upo kontakten med henne, det kanske inte bara hade med könskorrigeringen att göra som Madde skrev på sin hemsida.
Citera
2016-11-18, 20:50
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amenvisstva
Malmberg lär inte få något städ gig på kåken iallafall med dom där referenserna

Nej, fy helvete så det såg ut i hans lya.
Citera
2016-11-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Om jag inte förvirrat till det helt, så är detta han som kallas "Flum"

https://www.facebook.com/th*mas.f.anderss*n.3?fref=ts
*=o

Finns även en snubbe som kallar sig T_mas Flum N* på Facebook. Tatuerad med Flum. Bor just utanför Falun. Nu tror jag inte att det är han; då har han friserat sina sidor väldigt snyggt.
Citera
2016-11-18, 20:54
Medlem
Jag har änsålänge bara kommit till förhören med B*nita då hon berättar om själva händelsen, alltså runt sida 500.. Läst de flesta förhör men bara snabbläddrat igenom kontoudrag osv..
Helt chockad över allt som berättas, om allas beteende, hur folk kan med, hur unga människorna är som gjort detta, vilka som har varit med vilka osvosv..

Nån jäkla incestfamilj där alla är med alla (i åldrarna 20-60 år??), samtidigt som man snyltar på allt och alla, samtidigt som elva personer är med på detta mordet??

Madde verkar vara en lite blåögd människa som vill alla väl, har inte riktigt kommit så långt att jag kan dra en slutsats om hon var en riktig ängel eller kanske lite åt något annat håll, vill inte säga något då jag heller inte vet...

Detta känns som bland det sjukaste jag läst någonsin, iaf topp 5!
Citera
2016-11-18, 20:54
Medlem
Lova33s avatar
Skummat igenom FUP.
Tragikomiskt i sann "Morran och Tobias-anda". Man lider, roas och förfäras.

Samtliga inblandade är stereotypiskt svenskt bottenskrap: lönnfeta, tatuerade, piercade med oattraktiva drag.
Lågstatusyrken alternativt bidragstagare på heltid.
Högsta utbildning är grundskolan efter misslyckade gymnasiestudier alternativt någon yrkesinriktad gymnasieexamen.
Sanna patrioter som med stor sannolikhet röstar på SD (om de röstar).
Solkiga kläder, hem i misär, alkohol- och drogproblematik, relationsdraman och bråk duggar tätt.

Tippar på vård istället för fängelse.

Vila i frid arma kvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in