2016-11-19, 03:58
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det är ju inte dom skarpaste hjärnorna och om jag själv fick ställa en diagnos skulle det bli sinnesslöa. Man kan bara gissa. Kanske dom ville sitta och lyssna på sina inspelningar eller spela upp dom för omgivningen som visar vilka hjältar dom varit? Omöjligt att förstå överhuvudtaget hur dom här missfostren tänker.

Det är snarare du som tänker; din sjuka fantasi som är igång, och inte fakta. Om du läser FUP:en förstår du att MGM mår fruktansvärt dåligt över mordet.
Citera
2016-11-19, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det är snarare du som tänker; din sjuka fantasi som är igång, och inte fakta. Om du läser FUP:en förstår du att MGM mår fruktansvärt dåligt över mordet.
Vad bra att MGM mår fruktansvärt dåligt.
Citera
2016-11-19, 04:05
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nu tog du i. Det är inte såna som jag och ett önsketänkande har alla rätt till. Du ska inte dra dina egna slutsatser eftersom ingenting heller stämde. Jag skulle fortfarande inte må dåligt av om dom fick dödsstraff om det fanns. Sånt där inavel har ingenting att tillföra omvärlden. Läs en gång till vad jag skrev. Kommer fortsätta önska att dom dömer efter känslor denna gång vilket jag normalt sett är emot.

Domstolen dömer inte efter känslor och dödsstraff existerar inte i Sverige. Kanske dags att emigrera till annat lämpligt land där du känner dig mer hemma?
Citera
2016-11-19, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Domstolen dömer inte efter känslor och dödsstraff existerar inte i Sverige. Kanske dags att emigrera till annat lämpligt land där du känner dig mer hemma?
Eftersom vi inte har dödstraff så önskar jag att dom spärras in livet ut på nåt hem för sinnesslöa. Alternativt livstids fängelse där dom får stryk dagligen av dom tuffa grabbarna. Mitt önskemål inför julen.
Citera
2016-11-19, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
/--/

Det var som sagt min gissning, och OJ så rätt man hade.

/--/ Tyckte att man fick en ganska klar bild av ungefär vad för en typ mord det kunde röra sig om bara genom att läsa rubrikerna i kvällstidningarna.

Javisst; med facit/fup i hand blir det lite lättare att 'gissa' rätt Kunde du inte förmedla denna din insikt då tråden var ny, det hade ju kanske hjälpt till att avstyra div felspår?
Citera
2016-11-19, 05:20
Medlem
Passepartouts avatar
Min uppfattning, såhär långt, vid läsning en bit in i FUP:en:

Det verkar som att det främst är två i gruppen som har varit drivande. Den ena verkar ha haft ihop det (sexuellt) med Madeleine, den andra dyker ofta upp som samordnare, centralperson. Flera av de andra MGM som deltagit, verkar inte ha fattat innebörden, att det var på allvar. Av grupptrycket, och/eller av rädsla, har de hängt på.
Senast redigerad av Passepartout 2016-11-19 kl. 05:29.
Citera
2016-11-19, 05:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag får inte in den där Mats i det här gänget. Han är betydligt äldre än alla andra förutom jättebebisen Höflinger då och han ser väl någorlunda bra ut, i alla fall på bild sticker han ju ut från övriga. Kan han vara den med lägst IQ i gänget vilket bör vara en bedrift i sig
Citera
2016-11-19, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Den här appen som dom spelat in samtalen med, har dom gjort det medvetet eller har dom laddat ner nåt dom inte begrep sig på?

Efter att ha läst de utskrivna samtalen från BHs telefon (separata bilagor) är jag övertygad om att hon dels var dålig på mobiltelefonen som helhet (frågade andra om enkla inställningar) och dels var omedveten om att alla hennes samtal spelades in.

I ett samtal uttrycker hon oro för att ringa en person - minns inte vem - som hon visste brukade spela in samtal, så det var helt klart att det inte var något hon ville skulle ske.
Citera
2016-11-19, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag får inte in den där Mats i det här gänget. Han är betydligt äldre än alla andra förutom jättebebisen Höflinger då och han ser väl någorlunda bra ut, i alla fall på bild sticker han ju ut från övriga. Kan han vara den med lägst IQ i gänget vilket bör vara en bedrift i sig

Jag tror att mats är följaren/toffel. Benita nämnde mats i hennes vittnesmål där hon sa att han säger ingenting och han lyssnar inte. Polisen ifrågasatte detta förstås och hon drog upp något exempel.
Mats enligt mig är den som är minst skyldig tycker jag, om detta nu stämmer. I och för sig körde han bilen, det är ju illa.
Citera
2016-11-19, 08:14
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Många inlägg mot slutet åberopar att Delbom skulle ha varit en "ful fisk" som folk var rädda för - jag har bara skummat FUP'en men inte funnit något som styrker detta.

Att man i ett "kompisgäng" vill börja få tillbaka pengar för diverse utlägg och olika lån är ju inget konstigt, inte heller att man höjer tonläget då man inte får tillbaka dem.

Att folk blir otrevliga i fyllan och villan är ju heller inget konstigt, att saker och ting kommer till ytan (som ekonomi/skulder) under påverkan av alkohol är ju heller inget konstigt.

Det känns ju spontant som att Delbom haft ett tålamod av guds nåde till denna skara lirtgrisar.

Givetvis kan Delbom skönmålas en smula i tråden, och ytterst få människor är ju änglalika när vi synar dem under lupp. Men att hon var en ful fisk har jag svårt att riktigt kunna utläsa, att bygga det på att hon inte gillade "negrer" är känns lite överilat.
Citera
2016-11-19, 08:32
Medlem
Har aldrig läst en fup tidigare och har bara läst en del nu. Var hittar jag förhör där de misstänkta berättar sin version av vad som hänt?

Precis som många redan skrivit är jag helt häpen över hur allt detta gått till. Varför har man inte tvättat kläderna? Varför tog man inte mer tid på sej att gömma kroppen ordentligt? Varför har man inte städat bilen?
Varför hittade polisen två betalkort i BH's jeansficka, varför hade hon inte gjort sej av med dem?
Fast det är ju tur att det finns så korkade gärningsmän!
Undrar hur BH's psppa kände det när sanningen kom fram, efter att hon bedyrat flera gånger att hon inte hittat på nåt jävelskap...
Ja jag skulle kunna göra listan meterlång med alla dessa varför.
Funderar också på hur man ska kunna hitta skådisar som ens påminner om dessa wt, för en film måste det ju bara bli!
Citera
2016-11-19, 08:33
Medlem
Grumpe0000s avatar
Sorgligt och meningslöst mord fyfan 😔

Men vilka jävla lirare alltså. Jösses! Den ena ser mer efterbliven ut än den andra. Ett mirakel att var och en klarar av att andas, för det krävs det ju dock att man har 12 i IQ.

Detta fall uppskattas nog inte så mycket på kåken, så dom kommer få jobbigt därinne. Med all rätt!
Senast redigerad av Grumpe0000 2016-11-19 kl. 08:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in