Citat:
Ursprungligen postat av
Psychedelicbird
Inte för att jag på något vis försvarar de häktade/misstänkta till detta makabra och sorglig dåd, men ju mer jag läser om Delbom i FUP'en, och tar del av hennes märkvärdigt solkiga och minst sagt amatörmässigt skrivna skuldbok (och dessutom till vad dessa lån gått) får jag en röst i skallen som skriker: den som ger sig in i leken får leken tåla, och som man bäddar får man ligga.
Ingen av de häktade/misstänkta verkar direkt kapabla att ens svara på enkla och rimliga frågor kring brottet. Ensligt fotograferierna på deras hem, kläder och yttre verkar de inte ens vara förmögna att ta vara på sig själva.
Varför umgicks Delbom med dessa? Jag får inte ihop det. Hennes bakgrund, fd missbruk och förmodade vilsenhet till trots. Att de åtalade surrade omkring henne likt flugor runt avföring är det inte särskilt svårt att förstå.
Det är någonting med Delbom som jag inte går ihop.
Har tänkt detsamma. Jag läste på hennes hemsida att hon verkar intresserad av new age grejen, fast det verkar ytligt som om det är låtsat, eller kanske nytt intresse?
Samma också om att något av hennes vuxna barn sagt upp kontakten, hon säger att det var för könsbytet men... tja?
Möjligt är kanske att hon beter sig konstigt om hon har lite i bagaget, hon har ju varit/är alkoholist själv. Det är inte ovanligt att före detta missbrukare som ett sätt att "ge tillbaka" börjar engagera sig i andra. Det är inte alltid vidare lyckat, om inte personen är särskilt stabil själv, eller att hon såg dem som något slags social språngbräda.