2016-11-17, 16:42
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Madeleine var ju faktisk en man från början,dessutom pappa till flera barn, dessa som gör könsbyten är ofta lätta offer, dessutom när madeleine själv var alkoliserad!
Jovisst det har ju framkommit i tråden innan. Då nästan ännu djävligare att utnyttja hennes (misstänker att hon var kvinna rent juridiskt) känsliga situation!
Citera
2016-11-17, 16:47
Medlem
Kvaedis avatar
Bilden tagen på Madeleine några timmar före mordet berörde mig verkligen. Hon passade ju inte alls in i sällskapet, det räcker med att jämföra hennes kläder med de övrigas. Tragiskt.
Citera
2016-11-17, 16:47
Medlem
Framgaffels avatar
Jag blir ju helt grinfärdig av att läsa den här fupn, finns det på riktigt sådana här människor i dagens Sverige?
Inte bara de inblandade, utan vittnen, som vetat om det hela men inte sagt något, folk som går omkring i flera veckor och vet att en person har blivit mördad, är det inte straffbart?
Citera
2016-11-17, 16:53
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
folk som går omkring i flera veckor och vet att en person har blivit mördad, är det inte straffbart?
Jo, det är väl kanske det som åklagaren hävdar med åtalet "Underlåtenhet att avslöja mord". Men jag vet inte om fler har vetat om det i efterhand som inte hade någon kännedom alls om mordplanerna innan mordet
Citera
2016-11-17, 16:58
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jo, det är väl kanske det som åklagaren hävdar med åtalet "Underlåtenhet att avslöja mord". Men jag vet inte om fler har vetat om det i efterhand som inte hade någon kännedom alls om mordplanerna innan mordet

Jo det var ju dessa vittnen jag funderade över, de som bara har fått det återberättat, dom som inte alls var inblandade i själva mordet. Hur kan man låta bli att anmäla om man tror att någon blivit mördad? De berättade ju för flera oinvigde personer vad som hade hänt, och ingen av dem agerade...
Citera
2016-11-17, 17:09
Medlem
Kan de bli dömda till fängelse eller blir det någon sorts vård?
Citera
2016-11-17, 17:20
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Kan de bli dömda till fängelse eller blir det någon sorts vård?
Någon annan påföljd än fängelse, för vissa på livstid, tror jag inte kommer på fråga. Mycket kan väl sägas vara sjukt med deras beteende, men inte på ett sätt som skulle föranleda överlämning till RPV.
Citera
2016-11-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Jo det var ju dessa vittnen jag funderade över, de som bara har fått det återberättat, dom som inte alls var inblandade i själva mordet. Hur kan man låta bli att anmäla om man tror att någon blivit mördad? De berättade ju för flera oinvigde personer vad som hade hänt, och ingen av dem agerade...

Fast när hennes ex började fråga så verkade det vara allmänt känt att hon blivit mördad. Det gick rykten liksom och nån hade hört från någon av de inblandade. Verkligen mystiskt att ingen talade med polisen.
Citera
2016-11-17, 17:24
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpMyStrumpa
Skulle någon av er kära vänner kunna slänga upp bilder på asen, med tillhörande namn? Gröna på blod kalsongerna och andra roliga saker? Tack på förhand.

Måste säga att man blir duktigt mörkrädd, när man inser att det finns sånna här loider..

Prova läsa första inlägget i tråden, bildgalleri-länken

De ser ju verkligen ut ungefär som man förväntade sig också.
Citera
2016-11-17, 17:31
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Fast när hennes ex började fråga så verkade det vara allmänt känt att hon blivit mördad. Det gick rykten liksom och nån hade hört från någon av de inblandade.Verkligen mystiskt att ingen talade med polisen.

Jo ja menar det! Men det är klart, det verkar ju inte finnas många vuxna, ansvarsfulla personer i deras närhet, bara likasinnade, så det kanske inte är så konstigt när allt kommer omkring...
Citera
2016-11-17, 17:40
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jösses vilket slödder! Ögnar igenom lite från FUP och de checkar ju av de flesta kriterierna för WT; påminnelseavgifter på kontoutdragen, Kopparbergs skogsbärscider, skivad Skogaholmslimpa, arbetskläder/myskläder på stan, arbetskläder på grillfest, bomberjacka i storled 3XL(gav enl FUP "ett solkigt intryck"), Plusmenyer i mängder på McDonalds, inköp på "Dollarstore"(bara namnet!), betalningar till Lindorfs.... Listan fortsätter...
Visst hånskrattar man lite åt dem, men skrattet fastnar i halsen när man tänker på att en snäll kvinna som hjälpt dem blir mördad av just dem

Vafan, skogaholmslimpa som är så gott är väl inte Wt.

Till din lista kan dock läggas den definitiva WT-indikatorn Gick på "Livets hårda skola" angivelse på Facebook. Och andra liknande "jobb"

Ögnade FUP, den är mäktig att ta sig igenom. Bara det att Benita spelat in alla sina samtal är ju så roligt att man smäller av och samtidigt så tragiskt när man tänker på att dessa imbecila människor trots allt lyckades genomföra sina planer..
Citera
2016-11-17, 17:46
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Jag skummade mest igenom så jag kan ha missat något, men visst gick det till något liknande:
-Danne, vill du slå en yxa i huvudet på Madde så hon dör?
-Betalar det bra då?
-Aa, 10000:- som du får av Maddes pengar.
-'kej.

Sveriges billigaste hitman eller vadå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in