Citat:
Hur menar du?
Tror inte att det är åldern som får mig avstängd, det är du.
Glömde glad gubbe... Du vann.
Du frågade efter fakta.
Sen så finns det lite likheter med din personlighet i statistiken som Mielke presenterar (inget illa menat, men personer med "mindre" empati har också "lite" mindre IQ):
Citat:
Litt OT men siden det ble ref. til ei norsk undersøking tenkte jeg bare gi noen linker for videre lesning for den som ønsker å sette seg inn litt mer i problematikken her over grensa og evt. sammenligne med svenske forhold. NRK hadde en serie interessante reportasjer og avsløringer om temaet utviklingshemmede i norske fengsler i Mai måned:
24.05.2016: Utviklingshemmet fange skal ha blitt seksuelt misbrukt i fengsel
"«Jeg fastholder at han vil være en sikkerhetsmessig utfordring i 30 år fremover.»
Den innsatte er rett og slett en svært voldelig mann med en mental alder på rundt ni år."
25.05.2016: 1000 fanger i norske fengsler er utviklingshemmet
"Rundt én av ti innsatte i norske fengsler er psykisk utviklingshemmede, og i de aller fleste tilfellene har ingen oppdaget at de er det."
25.05.2016: Vil ha flere farlige utviklingshemmede
"Kriminelle utviklingshemmede med en IQ under 55 skal ikke sitte i fengsel. Men bare ni utviklingshemmede i Norge får det skreddersydde opplegget tvungen omsorg."
25.05.2016: Privatetterforsker Tore Sandberg slår alarm: – Utviklingshemmede kan tilstå selv om de er uskyldige
"Den anerkjente privatetterforskeren får støtte av politiet og påtalemyndigheten, som også er bekymret for rettssikkerheten til utviklingshemmede."
26.05.2016: Vil at justisministeren skal be om gransking av utviklingshemmede som soner
"Flere hundre utviklingshemmede soner trolig i norske fengsler, uten at deres diagnose er oppdaget. – Dette er dypt alvorlig og bør granskes, sier professor Aslak Syse. Det er ikke greit at man først blir dømt på feilaktig grunnlag og deretter får soningsforhold på feilaktig grunnlag."
29.05.2016: Eks-torpedoen Tony René voktes av 20 personer
"HALDEN (NRK): Den sterkt utviklingshemmede mannen «soner» i egen leilighet."
Som sagt OT, men siden temaet om uviklingshemmede i fengsler, med ref. til undersøkelser fra Norge, ble bragt på bana så tenkte jeg det kunne være interessert med noen linker og kilder fra nettopp Norge for forumsdeltakere som ønsker å sette seg mere inn i problematikken.
(Jeg blander meg inn i videre diskusjoner i denne tråden om temaet utviklinshemmede i fengsler da det er OT, såfremt det ikke har med drapssaken som omhandles i denne tråd å gjøre.)
Red: Stavefeil og setningsfeil.
24.05.2016: Utviklingshemmet fange skal ha blitt seksuelt misbrukt i fengsel
"«Jeg fastholder at han vil være en sikkerhetsmessig utfordring i 30 år fremover.»
Den innsatte er rett og slett en svært voldelig mann med en mental alder på rundt ni år."
25.05.2016: 1000 fanger i norske fengsler er utviklingshemmet
"Rundt én av ti innsatte i norske fengsler er psykisk utviklingshemmede, og i de aller fleste tilfellene har ingen oppdaget at de er det."
25.05.2016: Vil ha flere farlige utviklingshemmede
"Kriminelle utviklingshemmede med en IQ under 55 skal ikke sitte i fengsel. Men bare ni utviklingshemmede i Norge får det skreddersydde opplegget tvungen omsorg."
25.05.2016: Privatetterforsker Tore Sandberg slår alarm: – Utviklingshemmede kan tilstå selv om de er uskyldige
"Den anerkjente privatetterforskeren får støtte av politiet og påtalemyndigheten, som også er bekymret for rettssikkerheten til utviklingshemmede."
26.05.2016: Vil at justisministeren skal be om gransking av utviklingshemmede som soner
"Flere hundre utviklingshemmede soner trolig i norske fengsler, uten at deres diagnose er oppdaget. – Dette er dypt alvorlig og bør granskes, sier professor Aslak Syse. Det er ikke greit at man først blir dømt på feilaktig grunnlag og deretter får soningsforhold på feilaktig grunnlag."
29.05.2016: Eks-torpedoen Tony René voktes av 20 personer
"HALDEN (NRK): Den sterkt utviklingshemmede mannen «soner» i egen leilighet."
Som sagt OT, men siden temaet om uviklingshemmede i fengsler, med ref. til undersøkelser fra Norge, ble bragt på bana så tenkte jeg det kunne være interessert med noen linker og kilder fra nettopp Norge for forumsdeltakere som ønsker å sette seg mere inn i problematikken.
(Jeg blander meg inn i videre diskusjoner i denne tråden om temaet utviklinshemmede i fengsler da det er OT, såfremt det ikke har med drapssaken som omhandles i denne tråd å gjøre.)
Red: Stavefeil og setningsfeil.
Brädgårdsindianen alltså... mycket ska man höra. Resten av diskussionen kan vi ta i PM. Anteckna noga.
Senast redigerad av FetManDansar 2016-08-06 kl. 03:32.
Senast redigerad av FetManDansar 2016-08-06 kl. 03:32.