2016-08-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruoja
Kan upplysa om att det är 2 eller 3 som inte har restrektioner. fråga mej inte hur jag vet det, är som jag fått höra på omvägar

Aha okej, synd att inte alla har det..
Tänker inte fråga...
Citera
2016-08-11, 20:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Tänker inte fråga...
Förmodligen framgår det av protokollen från häktningsförhandlingarna vilka som belagts med restriktioner. Kan vara att läge att begära ut morgondagens protokoll för de som omhäktas.

Ska jag gissa på vilka som ev. inte har restriktioner är det väl de som "bara" är häktade för medhjälp?
Citera
2016-08-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Förmodligen framgår det av protokollen från häktningsförhandlingarna vilka som belagts med restriktioner. Kan vara att läge att begära ut morgondagens protokoll för de som omhäktas.

Ska jag gissa på vilka som ev. inte har restriktioner är det väl de som "bara" är häktade för medhjälp?
Nja jag tror att det är de vars aktiviteter, i samband med mordet, är klarlagda av utredarna. Restriktioner tar man ju till för att anhållna och häktade inte ska få information utifrån, så att de i så fall kan hitta på historier som kan göra att de hamnar i bättre dager. Man vill vara säker på att det de säger inte är färgat av information från, exempelvis, media.
Citera
2016-08-11, 20:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja jag tror att det är de vars aktiviteter, i samband med mordet, är klarlagda av utredarna. Restriktioner tar man ju till för att anhållna och häktade inte ska få information utifrån, så att de i så fall kan hitta på historier som kan göra att de hamnar i bättre dager. Man vill vara säker på att det de säger inte är färgat av information från, exempelvis, media.
Min gissning står fast, antalet stämmer iaf med den tidigare skribentens utsaga
Men som sagt, hinner jag ska jag begära ut protokollen i morgon.
Citera
2016-08-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruoja
Kan upplysa om att det är 2 eller 3 som inte har restrektioner. fråga mej inte hur jag vet det, är som jag fått höra på omvägar
huvudaktörerna förmodar jag. då är de alltså två-tre som begått den " slutgiltiga mördandet".
Citera
2016-08-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Tänker inte fråga...
Fulla restriktioner- alltså helt avskuren från besök,tv-tittande och meddelanden från omgivningen ?
Citera
2016-08-11, 21:16
Medlem
Citat:

Ja, håller nog med dig, men det kan ju vara så, de som är anhållna för medhjälp, är färdigutredda?
Kanske enklaste casen..??
Men för min del hade de kunnat få suttit hela straffet i häktet
Totalt isolerade...
Citera
2016-08-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
huvudaktörerna förmodar jag. då är de alltså två-tre som begått den " slutgiltiga mördandet".

Hur tänkte du nu???
Restrektioner, är väl när åklagaren bestämmer vad du ska få ha tillgång till?
Vilken kontakt med yttervärlden??
Är det 2-3st som inte har restrektioner, återstår 6st som har det??
Citera
2016-08-11, 23:13
Medlem
Citat:

Hoppas du hinner!!
Lägg gärna ut dem här.. 🙏🙏
Citera
2016-08-12, 13:00
Medlem
Petflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det måste var dagen som Madde blev mördad eller dagen därpå:

" Loman Andreas: Lös problemet!

Anneli Skårpan Lindström: Jag ser inte problemet

Per-olov Höfflinger: Hahaha"

Den idioten som kallar sig för "Loman Andreas", tror sig att han är en maffiaboss .
Jävla IQ-befriade pundare!

Jävla lallare du vet inte vad du snackar om 😊
Citera
2016-08-12, 13:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Restriktioner kan väl vara lite olika utformade, att man kanske får läsa tidningar men inte kommunicera exempelvis med någon som kan tänkas påverka bevisning, vittnen etc.?2
Citera
2016-08-12, 13:29
Medlem
DoubleChecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Restriktioner kan väl vara lite olika utformade, att man kanske får läsa tidningar men inte kommunicera exempelvis med någon som kan tänkas påverka bevisning, vittnen etc.?2

Ja, eller fått tillstånd att prata i telefon med sin mamma/pappa tex. Bevakat. Eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in