2016-07-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fast den där båten är mer för lek. Inte mord.
Både offer och GM måste vara två spinkiga stackare för att få plats i den.

När ska polisen uttala sig igen, och ge mer info? Kommer det inget nytt nu från rättsväsendet förrän FUP:en?

Tydligen ska det finnas något annan gäng i staden, dock ett normalt gäng, inga hjärnisar, som hjärngänget har tjuvlyssnat lite extra kring. Angående anekdoter om icke-lagliga ärenden.

GANGSTA!
Äjo, båten var ett skämt. Och det aktuella gruvhålet krävde ingen båt, men antagligen fanns det andra alternativa platser där en båt vore trevligt att ha. Men gummibåten med valen på var nog inte den båten, men vfan vet jag.

Jo, alltså hjärngänget har umgåtts med riktiga kriminella. Först trodde jag att det enbart var en liten illusion eller dröm bland dessa. Men som jag har förstått det så finns det faktiskt tungviktare i umgänget, menar då inte nära vänner med hjärngänget. BHs drömmar om HA mynnar ut från personer hon faktiskt känner.

Sen när vi ändå är inne på det här... Flashback är ju typ som Familjeliv numera, men här finns all info om allt. Stora pojkarna här säger inget numera eftersom det är för spårbart, så jag ska säga några saker här och sen så får skinnpojkarna rätta(eller avrätta mig.

BH använder ofta loggor och skulle tro att hon även klär sig med Support 81(HA). Det är enbart för att visa support till HA, vilket är uppmuntrat av HA. Grejen blir lite sne när man istället för att vara en supporter säger sig tillhöra ett gäng. Speciellt när vi har riktiga supportklubbar i just Borlänge. De vill INTE sammankopplas med hjärngänget.

waht fick hot från en av dessa klubbmedlemmar, därför han slutade med att posta pms.
Inget seriöst hot, bara en påminnelse om att de inte vill förknippas med hjärngänget.

HA:
http://hells-angels.se

Support 81:
https://www.streetsof81.de/en/
https://www.facebook.com/Support81Helsingborg/
http://www.route81.com
Etc etc

För er som bor i Dalarna så kanske det vore en god idé att läsa på lite, er trakt råkar ha en hel del aktivitet. Tänker inte nämna klubbar då det bara blir grisigt.
Citera
2016-07-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej, från PM.

Sorry, trodde att det var klargjort.
Citera
2016-07-16, 23:32
Avslutad
Jo, helt klart vill gänget vara mer badass än dem faktiskt är.
Madde kanske blev ett slags test på deras tuffhet, och samtidigt blev de av med tjatet och bråken kring skulderna.

Och nu sitter dem och lipar i sina egna bildliga gruvhål.
Citera
2016-07-17, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Aha, jag förstår. Kvittrade dom om något annat som försvann då?

Han ringde mig . Och sa att tv..och dator och tvspelet Xbox var stulet mellan kl 12 och 17 på tisdagen ..han stack då i väg några timmar ..och när han sen kom hem kl 21.30 var det mer oreda i garderoben och i köket.. sen greps han onsdag morgon. Så någon dörr var ej uppbruten .och dem 3 nyklar som finns är inte på vift. Så det är nog så att polisen tror att det är saker som är oärliga ..men dem är ärliga och kvitto finns. Köpta för länge sen ...
Citera
2016-07-17, 08:00
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zudden77
Han ringde mig . Och sa att tv..och dator och tvspelet Xbox var stulet mellan kl 12 och 17 på tisdagen ..han stack då i väg några timmar ..och när han sen kom hem kl 21.30 var det mer oreda i garderoben och i köket.. sen greps han onsdag morgon. Så någon dörr var ej uppbruten .och dem 3 nyklar som finns är inte på vift. Så det är nog så att polisen tror att det är saker som är oärliga ..men dem är ärliga och kvitto finns. Köpta för länge sen ...

Tack, nu fick vi klarhet i det! Då behöver han inte oroa sig för den biten i alla fall

Edit: Det var då efter att kroppen var funnen, om jag förstår dig rätt?
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-17 kl. 08:17. Anledning: Tillägg
Citera
2016-07-17, 08:26
Medlem
Citat:
Det kanske var mer som en lek för hjärngänget, de kanske inte förstod konsekvenserna av ett mord....

Ja nu tycker jag att polisen kan säga nånting i allafall, börjar bli slut på ämnen att spekulera om...

Det är väl mycket att utreda
Väntar tålmådigt, på någon slags info, och fup...
Citera
2016-07-17, 11:14
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Nu när vi har sett bilden på den där lilla båten, så kan vi konstatera att det i alla fall inte var BH som åkte ut med kroppen, dom skulle helt enkelt inte ha fått plats båda två...

OffTopic: För den nyfikne så finns här lite information om gruvområdet runt Rällingsberg:
https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4llingsbergs_gruvor
Du tänker inte som en supersmart mördare. Man lägger kroppen, i det här fallet en jättelik transa, i båten och surrar fast ett gäng vikter. Sen puttar man ut båten i mitten av gruvhålet och prickskjuter med luftgevär, förenar nytta med nöje, det är ju kul att skjuta med luftgevär. Man behöver inte ens bli blöt om fötterna.
Citera
2016-07-17, 11:36
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Du tänker inte som en supersmart mördare. Man lägger kroppen, i det här fallet en jättelik transa, i båten och surrar fast ett gäng vikter. Sen puttar man ut båten i mitten av gruvhålet och prickskjuter med luftgevär, förenar nytta med nöje, det är ju kul att skjuta med luftgevär. Man behöver inte ens bli blöt om fötterna.

Ahhh du tänker så!! Det kanske var så dom gjorde, fast ingen träffade? Så båten kom tillbaka till kanten hela tiden, då skar dom sönder båten med en kniv först och puttade sen ut den. Därav anledningen till att dom hittade både båten och kroppen så nära kanten.

OffTopic: Jag har faktiskt aldrig ens funderat på att ha ihjäl nån, inte så allvarligt i alla fall. Den enda gång jag skjutit med luftgevär (eller om det var luftpistol), var när jag gick på högstadiet och sköt prick på gatlampor, fast då regnade det och jag blev blöt om fötterna...
Citera
2016-07-17, 11:47
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns folk som gör det ibland. Det kan du inte göra något åt, även om det förefaller just dig helt främmande.

Det beror på personlighetstyp. Peter Mangs föreföll trivas ganska väl i häktet, trots att han satt i åratal.

Har jag försökt göra något åt det? (Det fetade)

På vad sätt föreföllPeter Mangs trivas i häktet så bra att han ville stanna där?
Citera
2016-07-17, 12:08
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zudden77

Låter i mina öron tveksamt om polisen letar hälare mitt under mordspaning och dessutom har tid att plocka med sig hemelektronik...

Jag kanske missuppfattar tidslinjen dock...

Tycker det låter som ett försök att få försäkringspengar...
Citera
2016-07-17, 12:22
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Låter i mina öron tveksamt om polisen letar hälare mitt under mordspaning och dessutom har tid att plocka med sig hemelektronik...

Jag kanske missuppfattar tidslinjen dock...

Tycker det låter som ett försök att få försäkringspengar...

Frågan är ju om det inte var just det dom letade efter, saker inköpta med BOs pengar, och det är ju det DM är häktad för (bland annat), grovt häleri i samband med mordet.
Hur det exakt hänger ihop vet jag dock inte, och Zudden77 hävdar att det var gamla grejer med kvitto...
Citera
2016-07-17, 12:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Har jag försökt göra något åt det? (Det fetade)
En aspergersäker översättning av Det kan du inte göra något åt i den kontext som jag skrev det i är Hur mycket du än förnekar fenomenet, kan du inte därigenom förhindra att det existerar.

Citat:
På vad sätt föreföllPeter Mangs trivas i häktet så bra att han ville stanna där?
Fast det skrev jag nu inte att han gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in