2016-07-11, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fov
såg men som du sett. bryr mig inte om PM.

dina åsikter väger högre.

ge mig högt. tack

Okej, min upplevelse är min privata, och vill därför inte gå ut med för mycket åt det ena eller andra hållet, men så mycket kan jag säga, att använda ordet "snäll" kan i detta sammanhang få henne att framstå som att hon vore dumsnäll i vardagstal. BO var i mina ögon sett en rak människa, då jag kände henne skall jag tillägga. Hon var levnadsglad, tog för sig av livet, hon hade mycket vett, hon var väldigt speciell. Och nej, hon "gömde" sig inte bakom sitt könsbyte... hon var den hon var och tydlig i det. Men så klart, hon märktes när hon kom. Men inget konstigt i det, och ja, hon var reko och inte dumsnäll...
Citera
2016-07-11, 01:55
Medlem
Får en känsla, såsom andra sagt, att de lurade med sig BO till stranden. Några hade planerat att uppnå något eller, i annat fall, ta ihjäl henne. Övriga halkade med på bananskalet.
Citera
2016-07-11, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoGra
Mycket möjligt. Har tänkt samma sak. Därför blir det intressant att få veta vilka som kör. Man behöver ju inte körkort för det är väl ganska troligt att de här individerna inte fäster sig vid såna petitesser. Jag har funderat på MH och varför han dragits in. Han är egentligen vän med BH:s pappa men har på senare tid umgåtts med BH. Däremot har jag inte sett något som styrker att han känner övriga särskilt väl. Så min slutsats har blivit att en chaufför behövdes. Och jag har funderat på bilar. Om någon har tillgång till en skåpbil. Kanske till och med MH? Har inte hittat någon men den kan ju också tillhöra någons närstående.

Det spekuleras i att BO, hade en jänkare. Det kan vara en variant.
Citera
2016-07-11, 02:11
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning

Fast någon har sagt att den inte var körbar, någon i tråden som hade koll på det.
Citera
2016-07-11, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning

Det skulle kunna vara bilen de använt. Men det är svårt att tro att åtta personer går in i den. Då skulle det i så fall vara en variant som någon nämnde att alla inte åkte samtidigt. Att vissa fanns vid grillplatsen när BO kom dit med några av dem.

Jag har fastnat på att MJ:s lägenhet blev genomsökt. Det var min teori från början att det var där man träffades och att misshandeln kanske till och med startade redan där innan alla gav sig av på en biltur mot Långshyttan. Men genomsöket kan ju ha handlat om helt andra saker, mordvapen, kläder, tillhörigheter mm.

Men om man använt BO:s bil ska den alltså ha blivit reparerad. Det lät ju på den som pratade om den här på tråden att den inte var i körbart skick. När det gäller bilar och resan till Långshyttan kommer jag hela tiden tillbaka MH. Frågan är om inte MH kört en egen bil och att han möjligen åkte två vändor. Först en gång med några i gänget och så ytterligare en sväng och hämtade upp BO och någon eller några till som fått med BO på den här grillkvällen
Citera
2016-07-11, 02:18
Medlem
Framgaffels avatar
Jag har funderat en del på det här med grillning vid badplatsen...

Det var inte speciellt varmt den kvällen, kanske 12-14 grader, inte för att jag är någon grillmänniska, men det låter ju inte som optimalt grillväder. Och om det nu kändes som en bra idé att grilla/festa vid stranden, tror ni inte att någon annan hade den idén också? Så att det var andra människor där? Eller var det så att när hjärngänget kom, så drog alla andra som var där på stranden?
Och det ligger ju en hel del hus alldeles i närheten, så om det fanns en plan, skulle detta då vara det optimala stället att välja?
Citera
2016-07-11, 02:20
Medlem
Här kommer citat ur tidningen expressen.., där media säger att BO, bragts om livet i närheten av gruvhålet..

I fredags slog polisen till mot flera av de åtta misstänkta, varav tre är kvinnor.
Nu faller pusselbitarna på plats – en efter en. Fyra sitter häktade misstänkta för inblandning i mordet. De övriga fyra är anhållna.
Polisen vet nu när mordet begicks: på kvällen den 17 juni, alternativt natten mot den 18 juni.
De vet också var mordet begicks i närheten av Rällingsbergs gruva i Hedemora kommun.
Kammaråklagare Sanna Gens har en klar uppfattning om varför kvinnan mördades – men motivbilden är känslig.
– Jag vill inte gå in på vad det finns för teorier kring ett eventuellt motiv eftersom det är så många involverade. När alla misstänkta har avgett en ordentlig inställning kring vad som hänt och varför kan vi säkert berätta mer.
Mordet skedde alltså redan den 17 juni, men det skulle alltså gå flera veckor innan den mörka sanningen skulle komma fram i ljuset. I vattnet, vid gruvhålet.

https://postimg.org/image/x940zb66r/

Och en länk på en karta, med kryss.. badplats och gruvan..
Citera
2016-07-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Jag har funderat en del på det här med grillning vid badplatsen...

Det var inte speciellt varmt den kvällen, kanske 12-14 grader, inte för att jag är någon grillmänniska, men det låter ju inte som optimalt grillväder. Och om det nu kändes som en bra idé att grilla/festa vid stranden, tror ni inte att någon annan hade den idén också? Så att det var andra människor där? Eller var det så att när hjärngänget kom, så drog alla andra som var där på stranden?
Och det ligger ju en hel del hus alldeles i närheten, så om det fanns en plan, skulle detta då vara det optimala stället att välja?

Frågan är ju varifrån uppgiften om grillning kommer. Om det är något av alla pm som påstått det eller om det verkligen finns relevans. Hade inga som helst tankar på grillning tidigare utan var helt inne på att hon "lurades" över till MJ:s lägenhet och att det var där allt startade. På grund av att den avspärrades och genomsöktes så snart efter att kroppen hittades. Och att de påbörjade någon sorts misshandel/rånförsök i lägenheten som sedan blev en obehaglig bilresa utan klart mål men som till slut blev Långshyttan och någon ödslig plats i närheten av gruvhålet.

Så det här med grillkväll kanske vi ska lägga åt sidan i nuläget? Det kanske inte alls var fråga om det.
Citera
2016-07-11, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Den här MC-klubben eller vad det är som kallas Support 81. Kan de försöka hota vittnen? MC-klubbar är ju kända för sånt. BH har ju deras logga som banner på FB.
Har väl i princip varje byfåne med ett begåvningshandikapp som vill vara "Gangster" . Nu är det inga stjärnor involverade i Support 81 heller.. men troligen inte fullt så utvecklingsstörda som de misstänkta. Så inte speciellt troligt att några vittnen hotas från de hållet möjligen av någon från de lokala dagcentret då.
Citera
2016-07-11, 02:32
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Frågan är ju varifrån uppgiften om grillning kommer. Om det är något av alla pm som påstått det eller om det verkligen finns relevans. Hade inga som helst tankar på grillning tidigare utan var helt inne på att hon "lurades" över till MJ:s lägenhet och att det var där allt startade. På grund av att den avspärrades och genomsöktes så snart efter att kroppen hittades. Och att de påbörjade någon sorts misshandel/rånförsök i lägenheten som sedan blev en obehaglig bilresa utan klart mål men som till slut blev Långshyttan och någon ödslig plats i närheten av gruvhålet.

Så det här med grillkväll kanske vi ska lägga åt sidan i nuläget? Det kanske inte alls var fråga om det.

Visst, du nämnde själv grillplatsen i ditt första inlägg, men vi kan lägga ner det

Jag är ju inne på lite samma teori som du, jag vet inte om du läste min teori i ett tidigare inlägg och jag är också intresserad av själva transporten. Alla utom BH och MH bor ju i Borlänge, så på något sätt måste dom har kommit till Långshyttan från första början...
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-11 kl. 02:35.
Citera
2016-07-11, 02:34
Medlem
Citat:

Jag har också läst det någonstans, att det började i någon lägenhet någonstans, strypförsök som misslyckades, och att BO eventuellt vaknat till. Då kan man ju anta att det blev ännu viktigare att röja henne, möjligen hot om anmälning för mordförsök och misshandel. Och att de var skyldiga henne pengar. Det är ju helt klart en hotbild att bli anmälda för.. så de var tvugna att fullfölja på ett annat sätt, och dra in fler i det, hjälp med bil, chaufför etc.. hon kanske inte följde med frivilligt, utan under hot...
Citera
2016-07-11, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Visst, du nämnde själv grillplatsen i ditt första inlägg, men vi kan lägga ner det

Jag är ju inne på lite samma teori som du, jag vet inte om du läste min teori i en tidigare tråd, och jag är också intresserad av själva transporten. Alla utom BH och MH bor ju i Borlänge, så på något sätt måste dom har kommit till Långshyttan från första början...

Jag nämnde grillplatsen därför att det talats så mycket om grillning här på tråden. Men också därför att en grillplats avsöktes noggrant. Det är den som finns på de flesta bilder i i artiklarna som skrivits de senaste dagarna. Så det blev på något vis logiskt att det skulle handlat om en grillkväll. Men från början trodde jag också att det startade i lägenheten med tanke på att den avspärrades ganska snart efter gripandena.

Det är möjligt att BH fick MH att köra henne till någon mötesplats i Långshyttan och att det var så han blev indragen. Men då är det fortfarande sex personer inklusive BO som tog sig 4 mil från Borlänge och dit. Någon måste ju kört någon typ av fordon.

POH har väl inte bil och körkort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in