2016-07-10, 19:39
Medlem
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter/hanteringavsekretessmarkeradepersonuppgifter.4.18e 1b10334ebe8bc80002541.html

Skatteverkets vägledning för hantering av sekretessmarkerade personuppgifter i offentlig förvaltning

En sekretessmarkering omfattar alla personuppgifter

Citat:
För en del av de personer som bytt kön är uppgifter om könsbytet känsliga. De kan då få sekretessmarkering för sina personuppgifter. I de fallen bör man skydda kopplingen mellan gammalt och nytt personnummer respektive gammalt och nytt förnamn.
Citera
2016-07-10, 20:25
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
För djävligt. Det här är ju en riktig maffia. Undrar om det är någon av de misstänkta som har hotat eller om det finns ytterligare personer som vill skydda dem. Kanske kommer vittnen att hotas också när vi närmar oss rättegång.
Utan att veta vad för hot det rör sig om så får jag en känsla av att snutten har minst en till att gripa, vem skulle gå i ställning för dessa typer om hen inte själv var inblandad...
Citera
2016-07-10, 20:26
Medlem
Den här MC-klubben eller vad det är som kallas Support 81. Kan de försöka hota vittnen? MC-klubbar är ju kända för sånt. BH har ju deras logga som banner på FB.
Senast redigerad av climasol 2016-07-10 kl. 20:28. Anledning: fel
Citera
2016-07-10, 20:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Vet inte varför du blev citerade. Inlägget
var riktat till Whak.

Varför blir det så många felciteringar i tråden? Finns det någon tråd där felet diskuteras?
Aha, det har nog nämts här: (FB) Madeleine Delbom misstänks mördad i Långshyttan

Edit:
Citat:
Ett tips: När det "fulciteras" beror det på att det står två användarnamn efter "QUOTE". Ta bort det andra, sista, så stoppar ni en jobbig snöboll från rullning...

/Moderator
Senast redigerad av DreamTwister 2016-07-10 kl. 20:35.
Citera
2016-07-10, 20:53
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Jag tror att du får krydda den där anrättningen något. MD måste ha lyckats kränka hela gruppen för att de alla ska vända sig mot MD. Kanske kränkte MD deras inbillade "farlighet" genom att kalla dem för vad de är samt att hota med att berätta för Socialtjänsten och Försäkringskassan om diverse bidragsbrott. Då skulle hon utgöra ett reellt hot mot framtida försörjning.

Ett annat alternativ är att gruppen har fått queer-rykte på orten. MD har haft sex med minst en av dem. Kanske har MD även i fyllan och villan skrutit om det på stan. Den sorgliga samlingen, som utgör tunnans absoluta bottenskrap, kan då ha känt att de måste slå ihjäl MD för att återupprätta sin inbillade status.

Grejen är att jag tror inte det är så avancerat egentligen, jag tror detta handlar om ett gäng pellejönsar som har blivit förbannade, så har något helt enkelt gått över styr. Det behöver inte vara så komplicerat när man har med den här typen av människor att göra med..
Citera
2016-07-10, 20:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Grejen är att jag tror inte det är så avancerat egentligen, jag tror detta handlar om ett gäng pellejönsar som har blivit förbannade, så har något helt enkelt gått över styr. Det behöver inte vara så komplicerat när man har med den här typen av människor att göra med..
Jag håller med dig, heffaklumparna är inte avancerade nog att fundera ihop mer än ett embryo till plan och om en eller två av "ledarna" går igång på den så drar de resten med sig. Frågan är vilka som är ledargestalter.
Citera
2016-07-10, 21:06
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag håller med dig, heffaklumparna är inte avancerade nog att fundera ihop mer än ett embryo till plan och om en eller två av "ledarna" går igång på den så drar de resten med sig. Frågan är vilka som är ledargestalter.

Om jag får ge mig på en ren gissning: Jag tror att MB är den som muckar mest, BO är nog också lite hetsig i humöret och väldigt lättpåverkad och dras lätt med i allt möjligt tok, så jag kan tänka mig att dessa dragit igång de andra. Grupptryck är en väligt stark kraft bland de svagbegåvade...
Citera
2016-07-10, 21:06
Medlem
Fovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Utan att veta vad för hot det rör sig om så får jag en känsla av att snutten har minst en till att gripa, vem skulle gå i ställning för dessa typer om hen inte själv var inblandad...

säkert har du med kollat vänner på särskolans vägg och likaså vänskapslistan och ser nivån tillika som alla vi andra kan se detsamma om dig när du skriver "snutten"

ingen fara men såklart "gänget" svarar då tråden är och har blivit ett stående skämt om diverse
personer i "gänget" med familjer och som det inte skulle räcka dras allt ett varv till. faktiskt förstår jag alla som svarar ilsket i och med att dessa har blivit uthängda som dom både allan och allan.

ta inte detta på så stort allvar. mera en tillrättavisning från särskolan. och som sagt var jag förstår till viss grad personerna som absolut inte behöver vara "släppta" utan bara tröttat på att i det fria på bli
mer förlöjligade än vad dessa säkert är sen år tillbaka i både det "skriftliga och muntliga" samhället.

PS: snyggt nicknamn ihop med avataren.
Senast redigerad av Fov 2016-07-10 kl. 21:09.
Citera
2016-07-10, 21:08
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Den här MC-klubben eller vad det är som kallas Support 81. Kan de försöka hota vittnen? MC-klubbar är ju kända för sånt. BH har ju deras logga som banner på FB.

Helt ärligt så tror jag inte att något MC-gäng överhuvdtaget vill bli beblandade eller förknippade med de här personerna...
Citera
2016-07-10, 21:21
Avslutad
Jag har utbytt info med min källa.
Personligen har jag en ganska klar bild av vad som hänt. Även om detaljer naturligtvis saknas, det vet endast de inblandande.

Alla som hört av sig via PM är ganska överens om att det är MB som är den drivande parten.

Gänget har efter mordet delat ut pengar från Maddes kort, "tvingat" folk att ta emot så de ska bli inblandade. Dessutom verkar det ha funnits en medveten strategi att så många som möjligt skulle dras in, skuldfrågan blir svårare att avgöra då.
Så att gänget börjar skylla på varandra/andra ju längre det lider, ser jag som en självklarhet.
Citera
2016-07-10, 21:29
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:

Visst vet du vilka 81 är?
Alltså vilka hon supportrar?
Citera
2016-07-10, 21:32
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Visst vet du vilka 81 är?
Alltså vilka hon supportrar?

Ha wannabe? 8=h 1=a
Citera