2016-07-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Jag nämnde Bollnäs.

Det här är något annat.

Det handlar inte om en liten störd människa. Det här är ett kluster.
En? De var tre som utförde det dådet.
Citera
2016-07-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De mest normala i gänget måste ha varit drivande. Har svårt att se en sån som t ex POH som initiativtagare och uttänkare av någon som helst plan. I t ex fallet med den kidnappade Alexander Åhm*n utnyttjade ju två normalintelligenta (nåja) personer en tredje lågintelligent kille.

Vilka i det här fallet kan man tro är de mest drivande? Jag skulle tro att DW och kanske JH varit drivande. Förmodligen har BH hängt på med entusiasm, hon verkar försöka vara badass och fick väl en möjlighet att vara gangsta "på riktigt". Resten har nog hängt på rätt halvhjärtat, vissa har väl knappt fattar vad som hänt. Få se när FUPen kommer.
Jag kan tala om för dig att JH hat gått på särskola och inte ens i denna grupp kan klassas som en av dom "normala".
Citera
2016-07-07, 01:00
Medlem
nobbenss avatar
Hon/han eller hen var verkligen en märklig människa - utåtriktad och gränslöst öppen. Kommer ihåg hur hen i kvinnoperuk uttryckte sig om sitt könsorgan: "Skiten som hänger där mellan benen." Om jag minns rätt var hen då i färd med att börja ha i sig hormoner som skulle "dra han till hon"

Hen gjorde ett sådant obehagligt intryck på mig, så fastän jag endast träffade hen en enda gång under en weekend så kommer minnet av hen att för alltid vara kvar. Tyckte det var så jävla snett och onaturligt till näst intill otroligt att hen var eller hade varit gift med flera barn. Att det nu visade sig vara hela sex stycken är ju makalöst....hm har för mig hen då sa hen hade fyra. Fick väl två till sen då med andra frun.....
Citera
2016-07-07, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.F-ritzl
Jag kan tala om för dig att JH hat gått på särskola och inte ens i denna grupp kan klassas som en av dom "normala".
OK, jag blev väl lurad av fotona på FB för han har inte ett lika uppenbart udda utseende som flera andra i gänget. Han kändes som en av dem med potential att vara drivande. Iden och driften måste kommit någonstans. De flesta i gruppen verkar vara jagsvaga och lågintelligenta och därmed såna som dras med, men någon måste varit initiativtagaren och motorn.
Citera
2016-07-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Hon/han eller hen var verkligen en märklig människa - utåtriktad och gränslöst öppen. Kommer ihåg hur hen i kvinnoperuk uttryckte sig om sitt könsorgan: "Skiten som hänger där mellan benen." Om jag minns rätt var hen då i färd med att börja ha i sig hormoner som skulle "dra han till hon"

Hen gjorde ett sådant obehagligt intryck på mig, så fastän jag endast träffade hen en enda gång under en weekend så kommer minnet av hen att för alltid vara kvar. Tyckte det var så jävla snett och onaturligt till näst intill otroligt att hen var eller hade varit gift med flera barn. Att det nu visade sig vara hela sex stycken är ju makalöst....hm har för mig hen då sa hen hade fyra. Fick väl två till sen då med andra frun.....

Fick du så nog att du anser att slänga hen i gruvhålet var korrekt?
Har jag uppfattat dig korrekt?
Citera
2016-07-07, 01:15
Avslutad
Citat:
OK, jag blev väl lurad av fotona på FB för han har inte ett lika uppenbart udda utseende som flera andra i gänget. Han kändes som en av dem med potential att vara drivande. Iden och driften måste kommit någonstans. De flesta i gruppen verkar vara jagsvaga och lågintelligenta och därmed såna som dras med, men någon måste varit initiativtagaren och motorn.

Mina icke-existerande slantar är på MH.
Citera
2016-07-07, 01:22
Medlem
Flohabbas avatar
Tror ni man kan vänta sig en P3 Dokumentär om det här fallet i framtiden..?
Citera
2016-07-07, 01:24
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Kanske BO själv? Om alla i gruppen är jagsvaga, vad återstår då? Jag tror det handlar om dråp, eller kanske vållande.
Citera
2016-07-07, 01:35
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kanske BO själv? Om alla i gruppen är jagsvaga, vad återstår då? Jag tror det handlar om dråp, eller kanske vållande.

Och detta vållande skulle ha skett oberoende av all den planering som förekommit och skett efter att BO hade köpt sexuella tjänster av gruppen, d.v.s. teorin som du lanserade tidigare?

Lysande, Sickan! Lysande!
Citera
2016-07-07, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Så... Ska vi spara lite tid?

Försäkringspengar...
Sen tog försäkringspengarna slut, BO ville få tillbaka lite av vad hon gav.

Hon har bjudit alla dessa snönegrer på gratis öl, t.o.m. okända säger till bartendern att deras nota ska gå på BOs nota.

Sen hamnar hon i gruvhålet. Sen finns det idioter här som försvarar hela hjärngänget?
Spelar ingen roll om BHs hela släkt anländer imorgon. Försvarar ni någon som rott mitt in i sjön och droppat en kvinna som försörjt hela stadens patrask..... Välkomna till min dörr. Välkomna till ekan på gruvhålet.

Eller hur!
Finns inget försvar för den som haft ihjäl någon. Gör man det så saknas en och annan mutter i hjärnan.
Inte fan mördar jag någon som inte gör som jag vill, slåss inte heller, på sin höjd gapar lite högljutt. Knappt det heller, förresten.
Jag tror dock att anledningen är rätt enkel. "Hjärngänget" ville LÅNA mer pengar, då de på något sätt fått nys om att BO fått en del nya pengar från försäkringen och det var ju strax före midsommar så gänget tänkte väl se till att det fanns lite "tilltugg" - så de kunde fira ordentligt. Tilltugg i både fast och flytande form
Men BO sa nej...
BO hade väl det rätt gott ekonomiskt redan före de nya pengarna från försäkringen, om jag fattat det hela rätt.
Förresten, det där med ekan är ju bara för dråpligt, jävla kul.
Refaat El-Sayed, sa ju en gång "Vi simmar alla i samma båt" - undrar om det var en eka
Citera
2016-07-07, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.F-ritzl

Joakim H menar du då?
Citera
2016-07-07, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Joakim H menar du då?
Joakim H
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto