2016-07-06, 19:38
Medlem
emaptis avatar
Det är inte alls osmart att sänka en kropp i ett vattenfyllt gruvhål, snarare ett väldigt bra sätt förutsatt att man verkligen klarar att sänka den, tyngder och ro ut i mitten sen lär det vara minimal risk att den hittas. Det finns nog en hel del dumpade kroppar i gruvhål.
Citera
2016-07-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nu har jag inte sett just det här gamla gruvhålet men väl flera andra runtom i Sverige och jag har aldrig sett något vidare högt stängsel runt något av dom.
Snarare strax över midjehöjd, lite lagom för att kunna luta sig över för eventuella besökare men högt nog för att inte småbarn ska kunna gå rätt ner i vattnet.

Om det gäller även denna håla så lär det inte vara allt för svårt att baxa över en kropp om man är minst två som hjälps åt.

Minst sagt märkligt val av plats får jag säga.

De flesta här runtom är runt 1.5-2 meter, har förvisso inte sett just det vid fyndplatsen så det kan ju se annorlunda ut.
Dom flesta är inte särskilt underhållna och är ofta trasiga på sina ställen och det är inte helt ovanligt att det är stora glipor så att man kan komma under stängslen också.
Vill man ta sej innanför skulle jag vilka påstå att det inte borde vara jättesvårt.
Citera
2016-07-06, 19:39
Medlem
Du menar att den starkaste överlever och den svagare offras för överlevnad, tja inte alltid bland djuren heller, det finns exempel på motsats.
Bland männskor så var det kanske så i nybyggartidernas begynnelse.
Och i detta här fallet så fick en stark människa bli offer, då en grupp betydligt svagare individer tog kommandot och tog livet av den starke. Grupper med märklig sammansättning kan begå till synes starka handlingar, men
men varje enskild person i denna historia är som vi förstått ing a starka individer.
Om offret hade insett att det varit enklare att konfrontera varje enskild person för penning-återbetalning, så

Hon missbedömde deras personligheter. Varför inssåg hon inte att det bli farligt, det bör bero på att man inte tänker att andra kan bli farliga, och själv hade hon en gammaldags moral.
Dvs lån ska betalas.
Citera
2016-07-06, 19:39
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kanske orsaken är mycket enkel, hon saknade sina barn och hade missat mycket av deras uppväxt,
hon hade varit arbetsnarkoman och druckit, sedan kom helomvändningen /könsbytet som inte heller är lätt för släktingar,partners och barn. Så hon hade missatsina egna barns utveckling.
Tror man vill kompensera sådant och återvänder till ungdomar, rätt vanliga motiv när fd missbrukare väljer att arbeta med ungdomar.
Tror att hon som person var generös och ville dessa ungdomar väl, hon kände säkert också igen deras vilsenhet, eftersom hennes barndom och ungdom varit besvärlig.
OM ni läser hennes livsstoria så blir hon mycket begriplig.
Hon har säkert gått igenom mycket i livet och verkade vara en rastlös människa med tanke på alla olika anställningar hon haft. 3 äktenskap i ryggen visar oxå på en viss rastlöshet.

BO var uppvuxen i Täby. Täby är inte slummen direkt. Hon kan inte haft så mycket gemensamt eller haft så många likheter med det här WT folket. Så frågan är varför de umgicks? BO hade ju återgått till missbruk eftersom hon kört rattfull. Detta medförde att hon förlorade körkortet och sitt levebröd. Få personer som är beroende av körkortet för jobbet kör rattfulla om de inte har någon missbruksproblematik.
Senast redigerad av mercy 2016-07-06 kl. 19:45.
Citera
2016-07-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Tråden är full av sanningar, just båt-biten tror jag kanske är lite fejk.
Men ska man vara badass så ska man droppa kroppar i båtar i gruvhak.

Känner också så angående det... dom kanske har kollat för mycket på Dexter och trodde att en undervattenström skulle föra bort kroppen? haha
Citera
2016-07-06, 19:40
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det låter ännu märkligare, jag tvivlar starkt på sanningshalten i ryktet om att man försökt sänka någon med en båt.

Jag tror 100% på att fläskkvartetten har försökt sänka kroppen i en båt. Man måste komma ihåg att det är hjärngänget vi har att göra med i det här fallet.
Senast redigerad av NygammalVals 2016-07-06 kl. 19:43.
Citera
2016-07-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alandriel
De flesta här runtom är runt 1.5-2 meter, har förvisso inte sett just det vid fyndplatsen så det kan ju se annorlunda ut.
Dom flesta är inte särskilt underhållna och är ofta trasiga på sina ställen och det är inte helt ovanligt att det är stora glipor så att man kan komma under stängslen också.
Vill man ta sej innanför skulle jag vilka påstå att det inte borde vara jättesvårt.

Kan säkert stämma, jag har ju sett långt ifrån alla liknande gruvhålor i Sverige.

Däremot kan jag, liksom du säger, lätt hålla med om det dåliga underhållet.
Citera
2016-07-06, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Hon har säkert gått igenom mycket i livet och verkade vara en rastlös människa med tanke på alla olika anställningar hon haft. 3 äktenskap i ryggen visar oxå på en viss rastlöshet.

BO var uppvuxen i Täby. Täby är inte slummen direkt. Hon kan inte haft så mycket gemensamt eller haft så många likheter med det här WT folket. Så frågan är varför de umgicks? BO hade ju återgått till missbruk eftersom hon kört rattfull. Detta medförde att hon förlorade körkortet och sitt levebröd. Få personer som är beroende av körkortet för jobbet kör inte rattfulla om de inte har någon missbruksproblematik.
BO är född -59 vad jag minns. Täby var inget särskilt på -50-60-70-tal. Typ som Vällingby eller vilken annan halvhyfsad förort som helst. BO kan haft mycket ordinära föräldrar. Betygen som länkats till var inte märkvärdiga. Valet av yrke som långtradarchauffis pekar väl inte heller mot de fina salongerna.
Citera
2016-07-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Det är inte alls osmart att sänka en kropp i ett vattenfyllt gruvhål, snarare ett väldigt bra sätt förutsatt att man verkligen klarar att sänka den, tyngder och ro ut i mitten sen lär det vara minimal risk att den hittas. Det finns nog en hel del dumpade kroppar i gruvhål.
vet du att kroppar finns eller är det fantasi el vad
Citera
2016-07-06, 19:47
Medlem
whaks avatar
Citat:

Det var nog så att dessa personer insåg att dom var inte så jävla "badass" som dom försöker framstå.
Dom fick väl "kalla fötter" och bara dumpade BO snabbast möjligast. :/
Citera
2016-07-06, 19:48
Medlem
mercys avatar
Citat:

Det har ju skrivits om ett stängsel nära gruvhålet. Kan det vara så att GM tänkte rulla in BO i stängsel och knuffa ner i gruvhålet?
Citera
2016-07-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Jag tror 100% på att fläskkvartetten har försökt sänka kroppen i en båt. Man måste komma ihåg att det är hjärngänget vi har att göra med i det här fallet.

Så... kan vi då namnge dem som Hjärngänget...? Funkar liksom inte med Oktetten längre. Antalet ändras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in