Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 10:55
  #757
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Inom närmaste veckorna kommer årets artister på Sommarfestivalen 2017 börja presenteras.

Blir spännande att se vilka det blir. Sägs ha varit lättare det här året än förra året hittills.

Elva framföranden var klara redan i april.
Kan vi räkna med högkvalitativa artister såsom Drängarna,Rednex och The Kristet Utseende?
Citera
2017-06-28, 10:59
  #758
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kan vi räkna med högkvalitativa artister såsom Drängarna,Rednex och The Kristet Utseende?

Vi får väl se, det blir nog något som faller även dig i smaken.

Joe Lynn Turner från Deep Purple var klar och hade kontrakt, tills media förstörde det.

Peter Jezewski och Ultima Thule är det ju låga odds på att dom kommer tillbaka om jag säger som så Det är väldigt bra bokningar om jag skulle säga vad jag tycker. Gillar både Peter Jezewski och Ultima Thule väldigt mycket Lyssnar ofta på deras musik. Så för mig är det strålande!
Citera
2017-06-28, 11:01
  #759
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Rubriken bör möjligen ändras med ett årligen återkommande evenemang. Kan räcka med
att lägga till "nu igen" i slutet.

http://www.ukk.se/konserter/kalendar...eter-jezewski/

Jezewski verkar ha kommit över fjolårets uppståndelse, i alla fall så pass
mycket att han vill fira redan före jul. Men inte lär han väl dyka upp i år ?

Det tror och hoppas jag att han gör. Han har en privat spelning den 26 augusti tror jag det var, det lär ju vara Sommarfestivalen som avses
Citera
2017-06-28, 11:01
  #760
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vi får väl se, det blir nog något som faller även dig i smaken.

Joe Lynn Turner från Deep Purple var klar och hade kontrakt, tills media förstörde det.

Peter Jezewski och Ultima Thule är det ju låga odds på att dom kommer tillbaka om jag säger som så Det är väldigt bra bokningar om jag skulle säga vad jag tycker. Gillar både Peter Jezewski och Ultima Thule väldigt mycket Lyssnar ofta på deras musik. Så för mig är det strålande!
Joe Turner hade ju varit nice.
Citera
2017-06-28, 11:04
  #761
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Joe Turner hade ju varit nice.

Från april i år:

Citat:
Joe Lynn Turner, tidigare sångare och gitarrist i hårdrocksbanden Fandengo, Rainbow och Deep Purple, hoppar av Sverigedemokraternas sommarfestival som arrangeras i Sölvesborg i augusti.
”Som artist står jag inte bakom något partis agenda. Jag föredrar att vara neutral och sprida kärlekens budskap”, skriver han på sin Facebooksida.

http://www.sydostran.se/solvesborg/h...v-sd-festival/

http://www.sydostran.se/solvesborg/a...-att-nobba-sd/
Citera
2017-07-05, 09:50
  #762
Medlem
8711s avatar
Om man gör en jämförelse mellan Almedalen och Sommarfestivalen så ser åtminstone jag tydligt nu hur beröringsskräcken börjar släppa mot Sverigedemokraterna från åtminstone en del politiker och organisationer. Sverigedemokraterna har i Almedalen haft besök av allt från fryshuset, polisen, till företrädare från andra partier, till en präst med mera. Det ger knappt någon särskild uppmärksamhet längre.

Men om man tittar på sommarfestivalen och på hur Peter Jezewski behandlades efter sitt uppträdande förra hösten, det är ju riktigt sjukt. Och han sysslar inte ens med politik, utan med musik och underhållning. Kan tycka det är sjukt orättvist och särskilt synd om alla som fortfarande drabbas hårdare av beröringsskräcken och smutskastningen av media.

Antagligen är det för att processen pågått längre och mer aktivt i politiken och för organisationer runt politiken. Gällande artister och uppträdanden så håller stigmatiseringen tyvärr igång fortfarande och den som gör avsteg smutskastas och bestraffas hårt. Det är en process man tyvärr måste ta sig igenom innan det blir bättre för både den enskilda, för politiken i Sverige och för demokratin. Det är modigt av dom som gör det ändå, tar steget och är offervilliga för att det är rätt att göra att man ska kunna uppträda för vad som kan vara landets största parti och deras sympatisörer på deras arrangemang. Där är Peter Jezewski hittills det bästa exemplet. Strongt av honom!
Citera
2017-07-26, 07:18
  #763
Medlem
8711s avatar
Igår var det exakt en månad kvar till årets stora Sommarfestival i Sölvesborg som Sverigedemokraterna anordnar. Ett tiotal artister är klara och som vanligt kommer Jimmie Åkessons sommartal med tusentals besökare hållas i Fyra årstiders hamn i Sölvesborg.

Nu börjar detaljerna klarna inför årets Sommarfestival som Sverigedemokraterna satsar stort på och har förberett en tid med ett antal personer involverade med dessa arbetsuppgifter att leda och ansvara för att allt ska bli så bra som möjligt inför och under Sommarfestivalen 2017!!

* Ett tiotal artister är klara. Det har varit lättare att ordna med i år än förra året. Sverigedemokraternas ansvariga har själva skött dessa kontakter inför Sommarfestivalen i år till skillnad från förra året Sommarfestival. Dessa årets artister för Sommarfestivalen kommer presenteras kontinuerligt den närmaste tiden inför Sommarfestivalen 2017!

* Förra året kom det uppemot 3000 personer på Sverigedemokraternas Sommarfestival. Sverigedemokraterna siktar i år på att slå det med råge så att det blir en ännu större Sommarfestival i år.

* Sverigedemokraterna har lagt minst ett par miljoner på förberedelserna inför årets Sommarfestival med artistbokningar, inköp av varor och tjänster, scener och tält med mera.

* Tidigare år har Sverigedemokraterna haft en stor middag med 500 gäster i Slottslängorna i Sölvesborg. Detta blir i år utbytt mot ett stort kräftparty med plats för 800 personer och med mer än 10.000 kräftor beställda.

* Sverigedemokraterna kommer i år ordna med en stor scen istället för ett tält med en mindre scen och bänkar som det var förra året. Ett dubbelt så stort tält som det förra året kommer finnas på plats. Det är ett 1000 kvadratmeter stort tält.

* Tivoli och hoppborgar för barn. Det är ett familjevänligt arrangemang där familjer är varmt välkomna då det finns mycket aktiviteter för barn, bra möjligheter till mat och dryck och inträdet till Sommarfestivalen är naturligtvis helt GRATIS!!

* Marknadsstånd, restaurangvagnar med mera kommer finnas på plats med ett stort utbud av mat och dryck.

* Bland annat tornerspel, eldshow och stolpstöttning kommer arrangeras på Slottsudden.

SD storsatsar på årets sommarfestival

http://www.sydostran.se/solvesborg/s...ommarfestival/

Vad? Sverigedemokraternas Sommarfestival 2017!
Var? Sölvesborg, Slottsudden, Fyra årstiders hamn med fler platser. Se hemsidan.
När? Fredag-Lördag 25-26 augusti.

Mer information om tider och platser se hemsidan för Sommarfestivalen 2017:

www.sommarfestivalen.se
__________________
Senast redigerad av 8711 2017-07-26 kl. 07:26.
Citera
2017-08-03, 02:41
  #764
Medlem
8711s avatar
Många som pratar om och önskar se Heidrun.

https://www.youtube.com/watch?v=fTGHg9uMpTw

Någon som har någon åsikt om det? Är det rimligt? Dom har varit förband åt Ultima Thule ett antal gånger.

Artisterna borde börja släppas vilken dag som helst nu.
Citera
2017-08-03, 10:36
  #765
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Många som pratar om och önskar se Heidrun.

https://www.youtube.com/watch?v=fTGHg9uMpTw

Någon som har någon åsikt om det? Är det rimligt? Dom har varit förband åt Ultima Thule ett antal gånger.

Artisterna borde börja släppas vilken dag som helst nu.

Sångerskan är väl lite för extrem för att uppträda på något som har med SD att göra.

https://www.youtube.com/watch?v=PI_X1O-__bk
Citera
2017-08-06, 05:57
  #766
Medlem
8711s avatar
Lite märkligt att inget schema eller artister har presenterats ännu.

Peter Jezewski är i alla fall uppbokad den 26 augusti, kan vi gissa att det är till Sommarfestivalen? Hoppas det! Han var riktigt bra förra året och jag gillar honom och den musiken!

Vi får veta vilken dag som helst vilka artister det blir i år, såklart
Citera
2017-08-14, 08:16
  #767
Medlem
8711s avatar
Citat:
Mckortege till Jimmies sommartal 2017

Kära Sverige- och mcvänner!

I samband med Jimmies sommartal i Sölvesborg har Blekingeavdelningen av SD Bikers RC planerat en mckortege genom Blekinge. Starten går i Karlskrona och fortsätter sedan enligt tider och platser som följer här nedan. De som vill är även välkomna att köra med oss hela vägen till Karlskrona.

Samlingsplatser, cirkatider för AVFÄRD. Var gärna på plats 10-15 min i förväg.

Karlskrona Trefaldighetskyrkan kl. 10.00
Ronneby Jeppssons kl. 10.45
Karlshamn Torget, rådhuset kl. 11.30
Pukavik Samåkningsp. kl. 11.50, för dem som ansluter från Olofströmshållet mm.
Sölvesborg Ynde rastplats kl. 12.30
Slutmål Slottsudden kl. 13.00

För er som vill köra hela kortegen med följe till Karlskrona så utgår vi från Sweden Rock Shops parkering i Norje kl. 8.45. Det går även bra att ansluta från Galtsjön där vi gör ett kort stopp ca kl. 9.15.

Vi har fått klart med parkering på slottsudden. Ta med stödplatta då parkering sker på gräs/grus.

Alla parkerade motorcyklar kommer att stå väl synliga och bli som en utställning för besökarna på Slottsudden.

Ni får gärna pynta med Svenska flaggan på motorcyklarna.

Alla som följer vår policy är varmt välkomna att deltaga. Du behöver inte vara medlem i varken Sverigedemokraterna eller vår mcorganisation, det räcker att du delar våra värderingar och gillar att köra mc.

https://www.facebook.com/events/814620508691227/
Citera
2017-08-17, 00:01
  #768
Medlem
8711s avatar
På fredag släpps bomben. Vilka uppträdanden det blir på Sommarfestivalen. Exakt en vecka innan festivalen.

Verkar inte bli något Ultima Thule, dom spelar i Värmland samma helg. SD har något annat på gång, ett ess i rockärmen så att säga

Spekulationerna lär ta fart till på fredag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback