2016-06-30, 11:01
Medlem
Fridfullts avatar
Den 26-27 augusti i år arrangerar SD en tvådagarsfestival i Sölvesborg där bland annat Jimmie Åkesson håller sitt traditionsenliga sommartal.
Länk till festivalens Facebooksida finns här.

Tidigare år har arrangemanget kring Jimmies sommartal sträckt sig till någon hoppborg och korvförsäljning vid talarområdet, men nu har man alltså skapat en tvådagarsfestival kring det hela.
I går offentliggjorde man att bandet Black Ingvars spelar på festivalen och i morgon släpps ytterligare en artist/band.

• Är det här ett sätt att göra partiet än mer folkligt och är det i sådana fall rätt väg att gå?
  • Kommer artisterna/banden som uppträder få skit för detta i media?

Trådstarten syftar inte till att diskutera festivalen i sig utan vilka konsekvenser det får för framförallt partiet och eventuellt de som uppträder under den.
Citera
2016-06-30, 11:03
Medlem
aaaims avatar
Låter riktigt bra faktiskt. Om man skulle vilja komma, gäller det biljetter eller är det bara att stiga in så att säga?
Citera
2016-06-30, 11:07
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaaim
Låter riktigt bra faktiskt. Om man skulle vilja komma, gäller det biljetter eller är det bara att stiga in så att säga?

Med risk för att både ditt och mitt inlägg är off topic:
Ja, det är fritt inträde till festivalområdet.
Citera
2016-06-30, 14:09
Medlem
whaks avatar
Hoppas att Black ingvars har kulor af stål.
Media kommer ju självklart köra något drev emot dom.
Citera
2016-06-30, 14:13
Medlem
Hoppas på kent och kartellen.

Sd festival. Låter som öppet mål för dom som vill paja "stämmningen".
Konstigt att man kan lyckas boka band till detta. Lär ju strykas från diverse andra festivaler av "värdegrundsskäl".

"Visste inte att SD låg bakom. Vi känner oss lurade" heter det nog inorgon (kommunen arrangerar en gratiskaonsert för sölvesborgatnmed blackingvars i komunhuset iatället)"

Hopplösa barn eller vad dom heter lär ju sepla.
Senast redigerad av Kent-Herbert 2016-06-30 kl. 14:19.
Citera
2016-06-30, 17:43
Medlem
Snyggt!! Det har här på FB klagats mycket på att SD är passiva. Detta kallar jag kreativitet. Det blir nog en Folkfest. SD har många anhängare l denna del av Sverige.

Polisantalet lär vara stort. Jag tror inte de är missnöjda över att vara där.
Senast redigerad av regnidagigen 2016-06-30 kl. 17:44. Anledning: Stavfel
Citera
2016-07-01, 16:55
Medlem
Går man fysiskt säker där, ifall man identifieras som ickesympatisör av någon, som brukar häcka här på Flashback Politik?
Citera
2016-07-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Går man fysiskt säker där, ifall man identifieras som ickesympatisör av någon, som brukar häcka här på Flashback Politik?

Löjligt! Visst betraktar Du oss von oben, men inte heller Du är sällsynt här på Flashback Politik.
Citera
2016-07-01, 17:47
Medlem
PingPongZongs avatar
Black Jack ska även dom spela på SD festivalen. Deras låt Inget stoppar oss nu skulle dom kunna ändra lite i texten och göra den till SDs vallåt 2018.
Citera
2016-07-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Löjligt! Visst betraktar Du oss von oben, men inte heller Du är sällsynt här på Flashback Politik.

Nja, frågan gällde inte detta forum utan fastmer SD-festivalen i Sölvesborg.
Man vet ju aldrig hur väl skyddad ens verkliga identitet är här på nätet. Vem vet, du och jag kanske ömsesidigt känner igen varandra i Sölvesborg. "von oben" eller "von unten" låter jag förbli osagt. Vi hälsar väl i så fall diskret och vandrar vidare? Jag är inte den, som muckar gräl på festivaler.
Citera
2016-07-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Nja, frågan gällde inte detta forum utan fastmer SD-festivalen i Sölvesborg.
Man vet ju aldrig hur väl skyddad ens verkliga identitet är här på nätet. Vem vet, du och jag kanske ömsesidigt känner igen varandra i Sölvesborg. "von oben" eller "von unten" låter jag förbli osagt. Vi hälsar väl i så fall diskret och vandrar vidare? Jag är inte den, som muckar gräl på festivaler.

Det vore trevligt, och jag tror inte någon muckar gräl på en festival i SDs anda. Såvida inte oskyldiga uppskattade vänstersabotörer infinner sig och ställer till det. Du tillhör ju inte denna elit, så jag tror nog du får gå oantastad även om du hade en Menelik- skylt i hatten.
Citera
2016-07-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Det vore trevligt, och jag tror inte någon muckar gräl på en festival i SDs anda. Såvida inte oskyldiga uppskattade vänstersabotörer infinner sig och ställer till det. Du tillhör ju inte denna elit, så jag tror nog du får gå oantastad även om du hade en Menelik- skylt i hatten.

Tack för ditt avslutande tips. Ska kanske köra på den linjen i Sölvesborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in