2016-06-30, 03:11
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenomenal
Haha, jo jo, lugn nu Flashback. Ni kan leva vidare i eran tro att inga etniskt svenskar får någon som helst stöd från samhället. Det är nog rätt jämnt, säkerligen beroende på vilket kontor vi pratar om.

Är du galen? Eller bara extremt okunnig?

"År 2013 fick totalt 5,7 procent av Sveriges hushåll ekonomiskt bistånd (socialbidrag). Av dessa var 51 procent inrikesfödda, 8 procent flyktinghushåll och 41 procent utrikesfödda hushåll.

Detta trots att personer med utländsk härkomst bara är ca 16% av den totala befolkningen.

Slutsats: Invandrare är EXTREMT KRAFTIGT överrepresenterade när det gäller bidrag, försörjningsstöd och ekonomisk bistånd.

Och ja; etniska svenskar har definitivt mer rätt till svenska bidrag, än flyktingar som bara bott i landet ett par dagar eller år.

On topic:
Enligt polisen ska en misstänkt person ha identifierats. Mannen ska ha identifierats av socialkontorets personal. Således bara en tidsfråga innan man hittar honom.
Men likt mannen som gick in på Kommunhuset för ett år sedan med en "bombväska" lär straffet bi skyddstillsyn eller böter.
Citera
2016-06-30, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Är du galen? Eller bara extremt okunnig?

"År 2013 fick totalt 5,7 procent av Sveriges hushåll ekonomiskt bistånd (socialbidrag). Av dessa var 51 procent inrikesfödda, 8 procent flyktinghushåll och 41 procent utrikesfödda hushåll.

Detta trots att personer med utländsk härkomst bara är ca 16% av den totala befolkningen.

Slutsats: Invandrare är EXTREMT KRAFTIGT överrepresenterade när det gäller bidrag, försörjningsstöd och ekonomisk bistånd.

Och ja; etniska svenskar har definitivt mer rätt till svenska bidrag, än flyktingar som bara bott i landet ett par dagar eller år.

On topic:
Enligt polisen ska en misstänkt person ha identifierats. Mannen ska ha identifierats av socialkontorets personal. Således bara en tidsfråga innan man hittar honom.
Men likt mannen som gick in på Kommunhuset för ett år sedan med en "bombväska" lär straffet bi skyddstillsyn eller böter.

Det var 2013 det sedan dessa har vi tagit in över 300 000 analfabeter och MUSLIMER. Sedan i juni betalar INTE Migrationsverket för dom som fått "definitivt avvisningsbeslut" utan dessa som skulle lämnat landet hamnar hos socialjänsten som TVINGAS betala deras uppehälle och "fickpengar"
Citera
2016-06-30, 06:32
Medlem
Enligt GP är han gripen nu på morgonen i dag den 30 juni http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/man-gripen-efter-hot-mot-socialkontor-1.3443840

QUOTE=ace_sec|57719699]Är du galen? Eller bara extremt okunnig?

On topic:
Men likt mannen som gick in på Kommunhuset för ett år sedan med en "bombväska" lär straffet bi skyddstillsyn eller böter. [/quote]
Citera
2016-06-30, 07:32
Medlem
ace_secs avatar
MANNEN GRIPEN

Vid 03-tiden på torsdagsmorgonen greps en man som misstänks för hotet.

– Det har att göra med ett avslagsbeslut. Personalen som har varit involverade i det ärendet är naturligtvis skärrade i dag.

-gp.se
Senast redigerad av ace_sec 2016-06-30 kl. 07:51.
Citera
2016-06-30, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
ja jag blir inte klok på det i den saga jag vet var det en björn, tydligen ändras djuret i folkmun.jag hade för mig den hette Peter och vargen.men det stämde inte med sagan jag läste .ett farligt djur iallafall och Peter i ett träd .möjligen (off topic) i detta men ack så sant det kan bli .
Det var intressant, visste inte det!
Citera
2016-06-30, 08:54
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
MANNEN GRIPEN

Vid 03-tiden på torsdagsmorgonen greps en man som misstänks för hotet.

– Det har att göra med ett avslagsbeslut. Personalen som har varit involverade i det ärendet är naturligtvis skärrade i dag.

-gp.se

Det var väl i den riktningen många i tråden gissade på. Nu återstår att se vilken sorts bidragstagare det handlar om. Jag gissar på en sort som är lite mera lättkränkt och med dålig impulskontroll.
Citera
2016-06-30, 09:23
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det var väl i den riktningen många i tråden gissade på. Nu återstår att se vilken sorts bidragstagare det handlar om. Jag gissar på en sort som är lite mera lättkränkt och med dålig impulskontroll.
Du menar en helt vanlig, troligtvis psyksjuk, missbrukare?
Citera
2016-06-30, 16:59
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Du menar en helt vanlig, troligtvis psyksjuk, missbrukare?

Knappast missbrukare, mera kaosblatte gissar jag.
Citera
2016-06-30, 18:34
Medlem
zergrushs avatar
Eftersom liraren nu är släppt i frihet så bör det väl vara lite lättare att veta vad det är för figur?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/misst%C3%A4nkte-bombmannen-sl%C3%A4ppt-1.3444368
Citera
2016-06-30, 19:42
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Knappast missbrukare, mera kaosblatte gissar jag.
Så om den minsta gemensamma nämnaren är orsaken mellan denne och andra är att det är en utomeuropeisk invandrare eller ättling därtill så är det det som är orsaken?

Om det finns missbruk, psykisk sjukdom eller andra faktorer som för det mesta brukar vara orsak, så är de av underordnad betydelse om så är fallet?

Låt mig gissa att du om det visar sig vara en helvit, svensk eller nordisk man, då tycker du att det är andra orsaker som är att skylla på, men om hudfärgen är "fel" då är det enda orsaken.

Bra slutledningsförmåga där. Du kanske ska jobba på din förståelse av orsakssamband lite.
Citera
2016-06-30, 20:45
Medlem
Nu vet vi ju inte (än) vem och varför. Det kan vara en invandrare som fått avslag på något likväl som en a-lagare som lackat ur.
Vill dock påminna om att det finns flera avdelningar på detta kontor. Man hanterar också hjälp o insatser för barn/vuxna med funktionshinder, störningar, gruppboenden, etc etc.
Citera
2016-07-01, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Eftersom liraren nu är släppt i frihet så bör det väl vara lite lättare att veta vad det är för figur?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/misst%C3%A4nkte-bombmannen-sl%C3%A4ppt-1.3444368

Garanterat en parkbänksnötade Gaisare, dvs Majorna alkis/pundare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in