Citat:
Ursprungligen postat av
Neofyten
Tyvärr hade bolaget inte inne The Talisman sist jag var där eller så var den slut för jag kunde för mitt liv inte hitta den. Men det blir den nästa gång, är taggad på den nu.
Istället blev det Teacher's och det var en riktigt trevlig budgetwhisky! Den hade ett tryck i eftersmaken som satt precis där det skulle. Det här är helt klart en kandidat för att bli en billig brukswhisky för min del.
The Talisman är prissänkt till 212 kr och är därmed bolagets billigaste whisky för tillfället! Bara en sådan sak, du måste prova den någon gång...
För övrigt köpte jag Bell´s sist. Jag tyckte tidigare att den var bra, köpt den två-tre ggr, men den här gången blev jag lite missnöjd. Den är ganska vass och svårdrucken och har en del obehaglig beska i sig som döljer de goda smakerna. Kanske fick jag en dålig flaska? Jag köpte en flaska HC som både luktade och smakade som gin förut. Annars kanske den blir bättre av lite oxidering...
Men just Teacher´s och High Commissioner är fortfarande mina favoriter, Bell´s kunde konkurrera förut men nu blev jag besviken på den.