Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-28, 22:46
  #1
Medlem
Rickuzs avatar
Arne 84 har precis handlat mat till midsommarfirandet, när han blir överfallen av tre undermänniskor. Arne blir nedslagen och rånad på sin guldkedja, innan gärningsmännen springer iväg från platsen.

Nu har Expressen vaknat upp, och gör nästan parodi på sig själva med en artikel om rånet, där dom klargör att: "Nu vill polisen ha allmänhetens hjälp till att identifiera männen".

Men någon hjälp kommer polisen inte att få, åtminstone inte från Expressens läsare. Redaktionen har valt att skydda identiteten på samtliga av rånarna, med rejäl pixling på både bilder och video.

http://www.expressen.se/nyheter/arne...bli-nerslagen/
__________________
Senast redigerad av Rickuz 2016-06-28 kl. 22:52.
Citera
2016-06-28, 22:50
  #2
Medlem
Kallekuling2015s avatar
VänsterExpressen gör som vanligt när det gäller kriminella invandrare. Hade väl knappast pixlats om det var en etnisk svensk?
Citera
2016-06-28, 22:52
  #3
Medlem
Vet fan inte om jag ska skratta eller gråta,piss media ,äckliga vänster piss media
Citera
2016-06-28, 22:53
  #4
Medlem
Rickuzs avatar
Ja, för det tränade ögat är det en barnlek att se vilka sorts underarter gärningsmännen består av. Men det fattar man ju, utan att se varken bilder eller video.

En liten fundering.. Är media tvungna att dölja identitet på brottslingar, fram tills dom är dömda? Eller är detta något dom gör frivilligt då gärningsmännen inte passar deras agenda? Jag har aldrig riktigt förstått detta, men jag gissar på det sistnämnda.
Citera
2016-06-28, 23:03
  #5
Medlem
pampussas avatar
Jeg har sendt mail til Expressen nå, og gjort dem oppmerksom på feilen
Kommer jeg til å få svar?
Citera
2016-06-28, 23:12
  #6
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Ja, för det tränade ögat är det en barnlek att se vilka sorts underarter gärningsmännen består av. Men det fattar man ju, utan att se varken bilder eller video.

En liten fundering.. Är media tvungna att dölja identitet på brottslingar, fram tills dom är dömda? Eller är detta något dom gör frivilligt då gärningsmännen inte passar deras agenda? Jag har aldrig riktigt förstått detta, men jag gissar på det sistnämnda.


Hur var det med Breivik, Peter Mangs, Niklas 'Hagamannen' Lindgren, Anton Lundin Pettersson, mfl? Var de dömda innan varenda tidning tapetserade förstasidorna med namn och bild på dem? Jag är osäker....
Citera
2016-06-29, 00:18
  #7
Medlem
De som jobbar på Expressen är ju helt jävla mongolida. De borde avrättas tillsammans med de äckliga fitthororna som nämns i artikeln.
Citera
2016-06-29, 00:31
  #8
Medlem
Snapcounts avatar
Var på ett säkerhets möte via jobbet..utav polisen..(i Norge dock)

Polisen sade att denna typen av kriminalitet, så var det 100 % utav dessa åldringsrånare som var Zigenare. Skriver det igen : Zigenare !
Citera
2016-06-29, 00:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur var det med Breivik, Peter Mangs, Niklas 'Hagamannen' Lindgren, Anton Lundin Pettersson, mfl? Var de dömda innan varenda tidning tapetserade förstasidorna med namn och bild på dem? Jag är osäker....

Vet i alla fall att svensk media inte ville gå ut med bild på Christer Pettersson när han greps. Utländska tidningar gjorde dock detta och de såldes slut väldigt fort vid Centralen.
Citera
2016-06-29, 00:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var på ett säkerhets möte via jobbet..utav polisen..(i Norge dock)

Polisen sade att denna typen av kriminalitet, så var det 100 % utav dessa åldringsrånare som var Zigenare. Skriver det igen : Zigenare !
Japp.
Jag har skrivit det i något inlägg tidigare, men nån gång på 90-talet så hade DN en artikel om just åldringsrån i Malmö. En utredare inom polisen sa då att:

- 1/3 av Malmös vuxna zigenare är involverade i åldringsrån
- han hade aldrig utrett någon fall där det visat sig att gärningsmännen inte var zigenare
Citera
2016-06-29, 01:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Ja, för det tränade ögat är det en barnlek att se vilka sorts underarter gärningsmännen består av. Men det fattar man ju, utan att se varken bilder eller video.

En liten fundering.. Är media tvungna att dölja identitet på brottslingar, fram tills dom är dömda? Eller är detta något dom gör frivilligt då gärningsmännen inte passar deras agenda? Jag har aldrig riktigt förstått detta, men jag gissar på det sistnämnda.

Jag har ingen aning om vad lagen säger i sådana här fall,, men media var ju väldigt snabba med att publicera misstankarna mot J Assange. Till och med så snabba att JA fick veta om misstankarna via media, inte via någon officiell kanal.

Jag drar därför slutsatsen att media väljer att förtiga härkomst för vissa individer, men inte för andra. Min personliga teori är att om brottslingen är utlänning så publiceras så lite som möjligt, helst inte mer än en notis i stil med "Det har skett ett inbrott på adressen...." men om det är en svensk (eller mer generellt en västerlänning) som är misstänkt så har media inget problem alls med att publicera massor. Visst finns det undantag från regeln, men de är väldigt få och långt mellan dem.

Den stora frågan är varför media så konsekvent gör detta. De borde ju inse att svensken i gemen förr eller senare kommer att fatta hur det ligger till, och när det händer så kommer media att upptäcka att de har tappat den viktigaste tillgången de har: allmänhetens förtroende. Det kan iofs vara så enkelt att de redan har tappat allt förtroende som allmänheten haft för dem, och i så fall kan de lika gärna fortsätta ljuga för folket.
Citera
2016-06-29, 01:49
  #12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pampussa
Jeg har sendt mail til Expressen nå, og gjort dem oppmerksom på feilen
Kommer jeg til å få svar?

Ja, du kan räkna med respons på mailet.

Du hamnar i deras register och kan i framtiden räkna med att få en sten kastad genom fönstret när du ligger och sover. Inte av medarbetare från Expressen, men från de ljusskygga kriminella grupperingar Expressen samarbetar med.

Har du ett jobb ringer de antagligen upp din arbetsgivare och frågar varför han väljer att anställa och jobba med en nazist.

Det är det svaret du kommer att få.

Det är så kvällstidningarna jobbar nuförtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback