Citat:
Ursprungligen postat av
Isnatt
Hej mina sm kksbitrden
Jag ska ha nt tjo och tjim hemmavid hr om ett tag och tnkte planera ihop en liten plockmatsbuff. Jag orkar inte st vid spis nr gsterna kommer utan tnkte ha det mesta klart, kall mat allts. Visst, jag kan kra nt vitlksbrd i ugn men tnker inte st och lura p en gratng och nn helstekt biff.
Frdel om det kan tas med fingrarna alternativt nn slags sticka eftersom alla inte kommer sitta vid bord direkt. Vad skulle man kunna anvnda som tpinne frresten?
S vad har ni att tipsa om?
Det jag bestmt mig fr r:
* Lufttorkad skinka
* Brie, nn grddig ost, Kvibille grdddel, marinerad prlmozzarella, kex och marmelad
* tunnbrdsrullar skurna. Leverpastej/gurka, rkt hstktt/pepparrotsfrskost, ost/skinka/rd paprika, skagenrra.
*Kall, kryddig skivad kycklingfil.
*Lite sugen p att gra quesadilla men d mste jag steka p dom i alla fall..
Kom igen, vad mer?
Du verkar ju fixat till det riktigt bra som det r, hade sjlv som gst varit riktigt belten med det du redan nu erbjuder.
Hade dock blandat i lite hackad schalotten/rd lk i leverpastejrullen fr lite mer stuns och struktur.
Lite enkla plockrtter d p "pinne".
Baconlindade kttbullar.
Baconlindade musslor.
Kryddkorv med pickles/sallad (smskuren sallad, gurka, paprika etc).
Kavring med sallad, rkor, majo av ngon smak, gg.
Kavring med gravad/rkt lax med tillbehr.
Tjockpannkaka med creme fraiche, hackad rd lk, stenbitsrom.
Fylld pasta, snckor, penne, rigatoni, med frskost och rter och tex rkt finhackad skinka, lite plottrigt men gott. Grs enklast med en sprits, addera lite grdde om du tycker det blir fr tjockt.
Sedan har du gsleverpat med skivat pple p rostat brd om du vill ha ngot exklusivt.
Addera sallad/spenat/stgurka med ngra droppar balsamvinger ver om du vill vxla upp det ytterligare.