2019-10-21, 17:46
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej. Jag tror man försöker spela upp ett drama hur Boris fått till ett sådant superavtal att man inte ens får rösta om det. Man försöker skapa dimridåer runt ett avtal som egentligen bara innebär remain och oklarheter.

Avtalet är bara May med lite smink.

Nej, det är inte alls så det ligger till utan anledningen till avslag är att det redan var uppe till omröstning under lördagen och det blir mer än lite löjeväckande att rösta om det på nytt mindre än två dygn senare.

Försök hänga med lite i verkligheten istället för att snöa in på underliga konspirationsteorier.
Citera
2019-10-21, 17:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Jag kan inte förstå din teori. Menar du att de ska hålla på och krångla och sen går avtalet genom ändå för det gynnar EU ?

Lyssnar man på dem nu efter Bercows besked är det bara tjafs, du kanske har en poäng där
Man måste fejka en konflikt för att försöka maskera att de flesta politiker stöder remain.

Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Nej, det är inte alls så det ligger till utan anledningen till avslag är att det redan var uppe till omröstning under lördagen och det blir mer än lite löjeväckande att rösta om det på nytt mindre än två dygn senare.

Försök hänga med lite i verkligheten istället för att snöa in på underliga konspirationsteorier.
Men skedde någon omröstning? Hur slutade den?
Citera
2019-10-21, 18:14
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Man måste fejka en konflikt för att försöka maskera att de flesta politiker stöder remain.

Men skedde någon omröstning? Hur slutade den?

Citat:
"However, this matter was decided fewer than 49 hours ago. After more than three hours of debate the House voted by 322 to 306 for Sir Oliver Letwin's amendment, which stated that 'this House has considered the matter but withholds approval unless and until implementing legislation is passed'."
https://www.ft.com/content/f667b4a1-...c-bdfde307a719
Citera
2019-10-21, 18:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
https://www.ft.com/content/f667b4a1-...c-bdfde307a719
Men nu gällde väl omröstningen hela förslaget, inte någon ny omröstning om tillägget?
Citera
2019-10-21, 19:25
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Men nu gällde väl omröstningen hela förslaget, inte någon ny omröstning om tillägget?

Nej, WAB har inte ens presenterats publikt än (såvitt jag vet) och om den kommer ut under kvällen blir det först i morgon som det kan bli tal om omröstning gällande WAB.
Citera
2019-10-21, 20:23
Medlem
HAARPs avatar
Öppning för förlängning med ett par dagar eller ett par veckor.Hoppas att de inte får mer tid än så och att brittiska parlamentet får tummarna ur till slut.Godkänner de inte avtalet då får det bli hard brexit tycker jag.

"...Tysklands ekonomi- och energiminister Peter Altmaier säger dessutom att det borde vara en själklarhet att Storbritannien ska ha mer tid, rapporterar The Guardian.

– Vi har redan sagt ja två gånger till en förlängning. Jag har upprepade gånger sagt att jag för min del inte är ideologiskt motsatt mot att ge extra tid med ett par dagar eller ett par veckor för att låta lagstiftning gå igenom..."
Citera
2019-10-21, 22:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Good enough, Britannien är britternas land. De vill inte ha in oändligt med brunhåriga heller för den delen, punkt slut.

Bretonerna bor i Britannia vilket ligger i Frankrike, Storbritannien tillhör Skottar, Irländare, Walesare, Engelsmän och alla de som har ingått i deras kolonialmakt men frågan är snarare hur mycket länge tid Storbritannien faktiskt kommer att existera.
Citera
2019-10-21, 22:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Öppning för förlängning med ett par dagar eller ett par veckor.Hoppas att de inte får mer tid än så och att brittiska parlamentet får tummarna ur till slut.Godkänner de inte avtalet då får det bli hard brexit tycker jag.

"...Tysklands ekonomi- och energiminister Peter Altmaier säger dessutom att det borde vara en själklarhet att Storbritannien ska ha mer tid, rapporterar The Guardian.

– Vi har redan sagt ja två gånger till en förlängning. Jag har upprepade gånger sagt att jag för min del inte är ideologiskt motsatt mot att ge extra tid med ett par dagar eller ett par veckor för att låta lagstiftning gå igenom..."

Vad du tycker är irrelevant då varken du eller någon annan har en absolut makt över det engelska parlamentet, det engelska parlamentet har satt stopp för alla former av Hard Brexit genom de två lagarna som man har fått igenom den senaste månaden.
Citera
2019-10-21, 22:18
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Bretonerna bor i Britannia vilket ligger i Frankrike, Storbritannien tillhör Skottar, Irländare, Walesare, Engelsmän och alla de som har ingått i deras kolonialmakt men frågan är snarare hur mycket länge tid Storbritannien faktiskt kommer att existera.
Detta bör diskuteras i någon annan tråd. Storbritannien är i mina ögon en föråldrad företeelse som gärna kan gå i graven vad mig anbelangar. Den som ännu inte uppfattat att min hållning är och förblir att de europeiska folken har rätt (tillika skyldighet) att fortleva, med eller utan EU, är nog dessvärre bortom all hjälp därvidlag.
Citera
2019-10-21, 22:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Detta bör diskuteras i någon annan tråd. Storbritannien är i mina ögon en föråldrad företeelse som gärna kan gå i graven vad mig anbelangar. Den som ännu inte uppfattat att min hållning är och förblir att de europeiska folken har rätt (tillika skyldighet) att fortleva, med eller utan EU, är nog dessvärre bortom all hjälp därvidlag.

Varför säger du då att Storbritannien tillhör en folkgrupp som inte har funnits på öarna i någon större utsträckning på flera hundra år?
Citera
2019-10-21, 22:42
Medlem
Tidsschemat är pressat till bristningsgränsen. Efter att BJ misslyckades med att ens få upp sitt avtal till debatt idag, pga regeln att man inte får repetera i stort sett identiska lagförslag osv, ska avtalet nu debatteras i den betydligt längre version där dess effekter direkt i framtida brittisk lag blir tydligt preciserade. Det är drygt hundra sidor komplex lagtext på många tunga områden som ska diskutera under endast tre dagar, har Boris tänkt, med maratonsittningar till midnatt och omröstningar på torsdag. Maastrichtavtalet debatterades som jämförelse i en hel månad, Lissabonavtalet i 12 dagar. Efter att Westminster är färdiga i slutet av veckan ska EU-parlamentet i sin tur godkänna Boris avtal.

Räkna med att det blir myteri i underhuset och att tidsschemat spricker. Dessutom har underhusets medlemmar nu rätt att föreslå egna amendments och att rösta om dessa (vilka det ska bli som tas upp till omröstning väljs ut av Bercow). Vid majoritet tas dessa amendments i så fall med i den "Brexit Bill" man sedan ska rösta om. Även överhuset har rätt att lägga in egna amendments.

Poppar popcorn - inte en chans att Boris tidsplan håller, och därmed kommer EU nästan säkert att ge britterna en förlängning på minst några månader.

Senast redigerad av HepCat-X 2019-10-21 kl. 22:44.
Citera
2019-10-21, 22:45
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Varför säger du då att Storbritannien tillhör en folkgrupp som inte har funnits på öarna i någon större utsträckning på flera hundra år?
De människor som levde i England, Irland, Skottland och i det övriga brittiska öriket för, säg femhundra eller trehundra eller hundra år sedan, kalla dem precis vad du vill, anser jag ska bo kvar där, utan att mot sin vilja behöva blandas upp med rasfrämlingar. Huruvida EU sedan förblir eller förgås är av avsevärt mindre betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in