Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-21, 08:24
  #6469
Medlem
Nu ska bobbsson brev upp i skotska domstolen för att bedömas om det är giltigt...EU 27 kan inte ge nått svar om förlängning innan detta är klart.
Detta dombeslut går också att överklaga.
Så det här kan dra ut på tiden.
Ekot.
Citera
2019-10-21, 09:34
  #6470
Avstängd
wwrs avatar
Temperaruren had definitivt stigit i kampen om Brexit. Förra månaden publicerade Cameron sina memoarer där han försöker motivera Brexit-omröstningen. I helgen bytte någon ut bokomslagen till andra med falska citat
Citat:
David Cameron’s book had a mocking front cover placed on it at bookstores this weekend.

The former prime minister’s memoir, called For the Record, had a cover that looks almost identical to the original, but instead of a serious looking David Cameron on the front page, his picture is replaced of him looking sad.

The front cover also had a fictional quote from President Trump: ‘A very great book. So great. No, it’s a great book. All the words. All the pages’.

A revised blurb on the back read: ‘Women wanted him. Men wanted to be him. Animals feared him. He had the world at his feet, yet he threw it all away over a bitter rivalry that began at the urinals of Eton forty years ago
...
etc etc
https://metro.co.uk/2019/10/20/hilar...-10950869/amp/
Citera
2019-10-21, 10:00
  #6471
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ja och så får dom 33 procent vardera...så är cirkusen igång igen.

Om det är mitg system så vinner brexit genom att ha 66%, är det exakt 50/50 mellan soft och hard så får man antingen göra det som är bäst för landet eller ha en ny men med enbart brexit förslag och inga remain
Citera
2019-10-21, 10:53
  #6472
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Övergångsperioden har jag inte tagit med.

Men avtalet reglerar ju en mängd områden, frihandel, samt t.ex detta (samma länk)

Men inget om invandringen, vad jag sett.

Kan de vara så ruttna att de helt enkelt struntar i att nämna invandringen och sedan gör som de vill ändå.

I Sverige skulle det gå. Men jag trodde inte britterna var lika lättlurade.

Om de tvingar på britterna invandrare utan att säga något om det i avtalet, då hoppas jag det blir stora protester i UK.

Vem/vilka ska tvinga på britterna invandrare?

Det som är avtalat är att utländska medborgare som idag bor och studerar/arbetar inom UK ska få stanna kvar men de behöver inkomma med ny tillståndsanmälan.

Något vidare finns inte avtalat gällande fri rörlighet för individer och därmed står UK fritt att, efter övergångsperiod, själva besluta om vilka människor de vill släppa in i sitt land.

Jag förstår inte vad det är som du försöker insinuera med ovanstående.


Citat:
Ursprungligen postat av wwr
How dare they!

https://amp.theguardian.com/media/20...ns-brexit-deal

Jag tror The Guardian stöder avtalet eftersom det i praktiken inte innebär ett utträde. Temperaturen stiger, The Guardian missar stavningen

Känns mer som att du letar efter möjliga halmstrån.
Vilken stavning har de missat och varför skulle en ökning av temperaturen i debattklimatet påverka de som bara bevakar detsamma?
Citera
2019-10-21, 11:15
  #6473
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Vem/vilka ska tvinga britterna invandrare?

Det som är avtalat är att utländska medborgare som idag bor och studerar/arbetar inom UK ska få stanna kvar men de behöver inkomma med ny tillståndsanmälan.

Något vidare finns inte avtalat gällande fri rörlighet för individer och därmed står UK fritt att, efter övergångsperiod, själva besluta om vilka människor de vill släppa in i sitt land.

Jag förstår inte vad det är som du försöker insinuera med ovanstående.

Känns mer som att du letar efter möjliga halmstrån.
Vilken stavning har de missat och varför skulle en ökning av temperaturen i debattklimatet påverka de som bara bevakar detsamma?
Det där är från diskussionen igår med bl.a HepCat-X. Eftersom invandringen inte verkar regleras i avtalet spekulerade vi om att EU senare kommer att försöka påverka UKs invandring. Det var HepCat-X som tog upp det och jag tror det kan vara möjligt.

Finns ordet optomistically? När jag slår in det i Google nu frågar den om jag menar optimistically. Visst kan man skämta och säga att debattemperaturen stigit och alla är stressade och skriver fel

Jag lägger in ett av mina senare inlägg så det inte kommer bort ur diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Något man bluffar med är att man påstår att man måste ha ett avtal innan man går ur EU. Man använder överdrivna formuleringar som "krasch" eller partiska formuleringar som "mjuk" eller "hård" för att få utträde utan avtal att verka omöjligt. (Man använder även fler trick för att undvika Brexit utan avtal.)

Förmodligen är de flesta politikerna korrumperade och jobbar i realiteten mot Brexit. Kanske även Johnson eftersom han säljer ett avtal som i praktiken inte medför utträde.

Skulle man först gå ur EU och sedan förhandla om ett avtal vore det lättare att få ett avtal. Innan man går ur EU så kommer ett avtal att medföra utträde, vilket politikernas herrar beordrat dem att motarbeta. Men eftersom de flesta politikerna är manipulerade av press och internationella nätverk är det svårt att genomföra Brexit i vilket fall.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-21 kl. 11:19.
Citera
2019-10-21, 11:43
  #6474
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där är från diskussionen igår med bl.a HepCat-X. Eftersom invandringen inte verkar regleras i avtalet spekulerade vi om att EU senare kommer att försöka påverka UKs invandring. Det var HepCat-X som tog upp det och jag tror det kan vara möjligt.

Finns ordet optomistically? När jag slår in det i Google nu frågar den om jag menar optimistically. Visst kan man skämta och säga att debattemperaturen stigit och alla är stressade och skriver fel

Jag lägger in ett av mina senare inlägg så det inte kommer bort ur diskussionen.

Det visar snarare på att du inte har ett hum om sakfrågan du försöker diskutera.
Om framtida fri rörlighet inte är avtalat kan EU inte framgent komma och hävda något gällande ett icke EU-lands invandringspolitik. Det påståendet faller på sin egen orimlighet.

Jag vet inte hur det ser ut på ditt tangentbord men för de som nyttjar Qwerty ligger "i" och "o" brevid varandra, vilket gör att det inte är troligt att det handlar om en felstavning härrörande från upphetsning/upprördhet utan helt enkelt ett finger som träffade fel.
Citera
2019-10-21, 14:31
  #6475
Medlem
Knepigt...Inga svar från Eu örnästet ännu..
Ska verkligen parlamentet rösta innan dom vet om det blir nån förlängning eller inte?
Citera
2019-10-21, 16:48
  #6476
Medlem
Speaker of the House John Bercow just hit Boris Johnson out of the park - refuses to let govt to have a #Brexit meaningful vote motion because it would be "repetitive and disorderly."

WHAT ?

Bercow a remainer
Citera
2019-10-21, 17:21
  #6477
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Speaker of the House John Bercow just hit Boris Johnson out of the park - refuses to let govt to have a #Brexit meaningful vote motion because it would be "repetitive and disorderly."

WHAT ?

Bercow a remainer
Vad konstigt. Avtalet gynnar ju remainers. Någon form av skenmanöver? Är det detta (avtalet = remain) man försöker maskera? Omröstningen blir säkert av till slut ändå.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-21 kl. 17:26.
Citera
2019-10-21, 17:28
  #6478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad konstigt. Avtalet gynnar ju remainers. Någon form av skenmanöver?

Om det är som du skriver hade avtalet redan gått igenom.

Bercow är Bryssels egen knähund !
Citera
2019-10-21, 17:33
  #6479
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Om det är som du skriver hade avtalet redan gått igenom.

Bercow är Bryssels egen knähund !
Nej. Jag tror man försöker spela upp ett drama hur Boris fått till ett sådant superavtal att man inte ens får rösta om det. Man försöker skapa dimridåer runt ett avtal som egentligen bara innebär remain och oklarheter.

Avtalet är bara May med lite smink.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-21 kl. 17:37.
Citera
2019-10-21, 17:43
  #6480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej. Jag tror man försöker spela upp ett drama hur Boris fått till ett sådant superavtal att man inte ens får rösta om det. Man försöker skapa dimridåer runt ett avtal som egentligen bara innebär remain och oklarheter.

Avtalet är bara May med lite smink.

Jag kan inte förstå din teori. Menar du att de ska hålla på och krångla och sen går avtalet genom ändå för det gynnar EU ?

Lyssnar man på dem nu efter Bercows besked är det bara tjafs, du kanske har en poäng där
__________________
Senast redigerad av Antidemokretin 2019-10-21 kl. 17:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback