Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-24, 20:50
  #541
Medlem
Börsen i Stockholm ned 5 % på måndag men sedan upp igen effekten blir alltså inte så stor för det verkar som det kommer vändas till något positivt och en möjlighet till att starta något nytt och bättre.Börserna ned ganska blygsamt ändå idag...
Citera
2016-06-24, 20:51
  #542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja,dessutom var EU medskyldiga till Greklands problem. Under mer än ett decennium lockades grekerna överbelåna sig till alldeles för låg ränta genom EMU. När landet sedan blivit beroende av denna drog tvingades de förödmjukade krypa på sina bara knän inför Merkel, Legrand och Draghi för att be om nästa "fix". Det skapar inte en god grannsämja.

Nä, verkligen inte.
Men som sagt, det är kapitalisternas marknad, allt handlar om att tjäna pengar, en euro är mer värd än svältande barn i öst, och ja, det finns barn som svälter i öst, kolla upp det, även i EU-länder!
Citera
2016-06-24, 20:53
  #543
Medlem
Det kommer bli bättre för EU som tvingas förbättra sig rejält. Nya bättre avtal med England kommer men även mot övriga världen...alla tjänar på det här
Citera
2016-06-24, 20:56
  #544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Det kommer bli bättre för EU som tvingas förbättra sig rejält. Nya bättre avtal med England kommer men även mot övriga världen...alla tjänar på det här

Det håller jag med om!
Börsernas fall kommer vara över helgen, sen kommer de gå upp igen och gissningsvis kommer pundet bli starkare än någonsin!
Citera
2016-06-24, 20:56
  #545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Nu och nästa vecka, eller nästa månad betyder inget. En sak är säker, Pundet kommer att gå stärkt ur detta och Kalle Anka-valutan Euron kommer att tappa. Handlar du i valutor, sälj Euro och köp Pund.
Måhända att Britterna får jobba lite mer men på sikt kommer det att bli en vinst-affär.
Det "rasistiska" helvita tänket kan ingen på denna planeten matcha, och det finns i Londons finanskvarter.
Många tror att EU nu har övertaget gentemot UK, vilket inte är fallet. London är betydligt tyngre, finansiellt än Bryssel. Gapiga miljöpartister i Europa-parlamentet är bara välkommet.

Du är lite vilse. Byt ut Frankfurt mot Bryssel så kanske några vilsna förstår dig?
Citera
2016-06-24, 20:58
  #546
Medlem
Golachabs avatar
Det fanns självständiga länder innan EU, som faktiskt fungerade som sådana. EU är ju inte heller jättegammal. Jag minns en tid utan den. Bästa tidsepoken i mitt liv. Läser man svensk media verkar det som om att whitetrashen i brittannien röstat för sin egen avgrund.
Citera
2016-06-24, 20:59
  #547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja,dessutom var EU medskyldiga till Greklands problem. Under mer än ett decennium lockades grekerna överbelåna sig till alldeles för låg ränta genom EMU. När landet sedan blivit beroende av denna drog tvingades de förödmjukade krypa på sina bara knän inför Merkel, Legrand och Draghi för att be om nästa "fix". Det skapar inte en god grannsämja.

Nja, nu lugnar vi ner oss lite. Grekerna valde själva att gå med i Euron, vilket de inte fixar.
Efter allt elände jag har sett på alla håll och kanter så har jag blivit en stolt rasist. Somliga folkslag fixar det inte, helt enkelt. "Allas lika värde", vilket jävla skitsnack!
Citera
2016-06-24, 21:03
  #548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Du är lite vilse. Byt ut Frankfurt mot Bryssel så kanske några vilsna förstår dig?

Tror du det? Jag är osäker. Kan du motivera din ståndpunkt?
Citera
2016-06-24, 21:06
  #549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Börsen i Stockholm ned 5 % på måndag men sedan upp igen effekten blir alltså inte så stor för det verkar som det kommer vändas till något positivt och en möjlighet till att starta något nytt och bättre.Börserna ned ganska blygsamt ändå idag...

Effekten kommer att bli obetydlig. England jämfört med EU är en blygsam liten ekonomi.
Det England har gjort? De har polerat vägen för Frankfurt. EU har nästan femhundra miljoner invånare.
Citera
2016-06-24, 21:09
  #550
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Inget av de länderna har lämnat EU och jag tycker de kan göra som de vill i flyktingfrågan. Jag anser att EU som helhet borde hanterat frågan helt annorlunda. Att släppa in de mängder som kom i höstas helt okontrollerat är i högsta grad ansvarslöst och var säkert en av orsakerna till Brexit.

Nu har UK däremot har sagt att de inte längre vill vara med och då tycker jag att de skall slippa vara med. De skall inte kunna vara med lite grand på grejer som de tjänar på. Nej de får hitta andra kompisar. Kanske Trump blir president och då kan de försöka med honom, annars är väl alltid Putin villig att förhandla. Man kan inte både ha och äta kakan.

Ja, och det enda landet som försökte upprätthålla kontrollen av den yttre gränsen, Ungern, blev anklagade av Sverige och Tyskland att vara osolidariska och främlingsfientliga! Detta var väl magstarkt eftersom det var just Sverige och Tyskland som orsakat flyktingkrisen genom att lova guld och gröna skogar till envar som lyckades ta sig in i Europa, istället för att hjälpa till att göra situationen dräglig i flyktinglägren nära Syriens gräns.

Svenska och tyska politiker är därför medskyldiga inte bara till Brexit, utan även till att tusentals människor dött på Medelhavet, att främlingsfientligheten ökat i våra länder, att vår ekonomi vacklar under oket av enorma migrationskostnader och för att hundratusen människor dömts till ett livslångt utanförskap i vårt land då de inte har en chans att konkurrera på svensk arbetsmarknad. Man vet inte om våra politiker är välmenta idioter eller känslolösa hycklare som vill spela skenheliga på andra människors bekostnad!
__________________
Senast redigerad av DickeFix 2016-06-24 kl. 21:18.
Citera
2016-06-24, 21:14
  #551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggat
Det jag undrar är, vilket land blir det nästa att lämna alternativt rösta om det i alla fall? Tyskland?

tysklands ekonomi är dopad tack vare en svag euro så det vill man nog också ha fortsättningsvis
Citera
2016-06-24, 21:15
  #552
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Nja, nu lugnar vi ner oss lite. Grekerna valde själva att gå med i Euron, vilket de inte fixar.
Efter allt elände jag har sett på alla håll och kanter så har jag blivit en stolt rasist. Somliga folkslag fixar det inte, helt enkelt. "Allas lika värde", vilket jävla skitsnack!

Ja, grekerna har även de ett ansvar, särskilt deras opportuna politiker som struntade i landet bara de fick makt. Men den som bjuder en känd alkoholist på obegränsade mängder alkohol är medskyldig när denne super ihjäl sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback