2016-06-24, 21:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Det begriper ju varenda människa att London som finanscentrum är kört.
Både finansföretagen och andra (som bara varit där av prestige- eller obstruktionsskäl) kommer att tacka för sig.
London kommer att bli lika "hett" i framtiden som t.ex. Oslo eller Reykjavik.
Relästation för penningstarka östeuropéer (läs ryssar), möjligen. Om de tål den nya spaghettivalutan GBP.

Kan man inte slänga in Singapore, Tokyo, New York i skräphögen också? Pisstäder som inte är med i EU.

Tacka vet jag Stockholm, Riga, Budapest, Athen och Madrid. Det är verkligen där allt händer. Det var tur för finansvärlden att mäktiga Grekland inte kastades ut EU.
Citera
2016-06-24, 21:31
Medlem
Sperssons avatar
.
Fem av världens 30 största företag är brittiska...

Så ja... de kan knappast bry sig mindre om övriga EU och dess fortsatta invasion av ekonomiska migranter.
Citera
2016-06-24, 21:34
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kan man inte slänga in Singapore, Tokyo, New York i skräphögen också? Pisstäder som inte är med i EU.

Tacka vet jag Stockholm, Riga, Budapest, Athen och Madrid. Det är verkligen där allt händer. Det var tur för finansvärlden att mäktiga Grekland inte kastades ut EU.

Singapore, Tokyo och New York är inga pisstäder.
Men de ligger inte i Europa.
Där det händer är Berlin och Paris. Bakom lyckta dörrar.
Citera
2016-06-24, 21:38
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Du låter som en skolfröken. Låt oss nu arbeta för ett Swexit.

Well, våra politiker behöver undervisning. Tycker det är för tidigt att kämpa för Swexit. Bättre först se om federalisterna backar från visionen om ett EUSSR och snegla på Storbritanniens villkor för att plocka russinen ur kakan. Det skulle vara mycket olyckligt om Europa splittras. Vi behöver verkligen ett europeiskt samarbete men utan en massa byråkrati och centralstyrning. Makten ska ligga hos de demokratiskt valda parlamenten.
Citera
2016-06-24, 21:43
Medlem
Det som blir intressant nu är om fler länder vågar ta steget och lämna flyktingförläggningen eu?

om man är flera länder inklusive england så blir det nog lättare att få till avtal med eu

svenskarna är nog tyvärr för fega och vågar inte lämna eu, det räcker nog med att skrämma bolånetorskarna med att räntan höjs vid utträde
Citera
2016-06-24, 21:50
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Singapore, Tokyo och New York är inga pisstäder.
Men de ligger inte i Europa.
Där det händer är Berlin och Paris. Bakom lyckta dörrar.

En av nackdelarna med att skriva inlägg, ironi kommer inte alltid fram. Min poäng var att London varit ett finansiellt maktcentrum och det kommer det sannolikt fortsätta vara även om man lämnar EU.

Jag var väldigt osäker hur jag skulle rösta på 90-talet när Sverige skulle med. Jag jobbade då i en väst/nordeuropeisk huvudstad och hade möjlighet att ventilera med högt uppsatta personer i detta land. De var oerhört osäkra och menade att man byggt upp ett luftslott. Tanken var nog väldigt bra och med den information som fanns för handen då vägde det över för dem att rösta ja. Så det gjorde jag också. Det ångrar jag idag.
Citera
2016-06-24, 21:51
Medlem
Vad ni träskallar inte begriper, är att massinvandring, islamisering och judisk makt har dominerat Sverige och Europa långt innan EU var ett faktum. Det räcker inte med att få bort EU, det krävs mer.
Citera
2016-06-24, 21:54
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Konsekvensen är att vanligt folk har insett att de kan påverka hur deras länder skall styras. De måste inte göra som deras styrande säger. Vill det sig väl är detta startskottet för en sund, fridsam populistisk revolt i västvärlden.

http://www.marketwatch.com/story/brexit-is-just-the-beginning-of-a-popular-revolt-against-elites-2016-06-24
Citera
2016-06-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Tror du det? Jag är osäker. Kan du motivera din ståndpunkt?

Är ingen hemlighet. Engelsmännen har varit bittra länge för att de har fått stå utanför. Men är man inte med,så är det inte konstigt.
Frankfurt växer för varje dag och det vet London.
Tror du på pundet så tycker jag du ska köpa eller behålla det.
Lycka till.
Citera
2016-06-24, 22:00
Medlem
Eu är väl ändå dömt att misslyckas från början? För stor klyftor i de olika länderna och UK vart väl less nu på att betala för att U-länder skall ha det bra? Jag tycker nog att det är dags för oss också att överge detta projekt... Eu är dömt att misslyckas och framförallt när man inte få igenom en gemensam valuta men varför skulle vi vilja ha det? Då skulle vi inte kina nyttja billig arbetskraft från t.ex Polen. Tänk om snickare i Sverige tjänade 3000kr i månaden som i Polen hur fan skulle det se ut då eller tvärtom?
UK är ute men Löfven och CO kommer ändå skriva ett handelsavtal med dem så inget förändrat där däremot blir det säkert svårare att jobba för invandrare/ utlänningar i UK.....
Citera
2016-06-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Well, våra politiker behöver undervisning. Tycker det är för tidigt att kämpa för Swexit. Bättre först se om federalisterna backar från visionen om ett EUSSR och snegla på Storbritanniens villkor för att plocka russinen ur kakan. Det skulle vara mycket olyckligt om Europa splittras. Vi behöver verkligen ett europeiskt samarbete men utan en massa byråkrati och centralstyrning. Makten ska ligga hos de demokratiskt valda parlamenten.

Jag min dumme jävel röstade Ja 1994, vilket jag ångrar nu. EU var då en ganska bra ide just då, åsså kommer Maggan Wallström och släpper in tio öststatsländer. Anna Lind var väl med på tåget också.
Inget ont om Polen och Ungern, men det får inte gå så huvudlöst, ansvarslöst till.
Här satte man hela EU-projektet på spel, och nu ser vi resultatet.
Det talas till och med om ett Turkiskt EU-inträde.....????!!!!

Ja Ja!! Svensken röstar på det hen vill! Jag bor i Norge numera, en sak är klar, det bor fler idioter per kvadratkilometer i Sverige än det gör i Norge.
Citera
2016-06-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
tysklands ekonomi är dopad tack vare en svag euro så det vill man nog också ha fortsättningsvis

Helt korrekt. Att Tyskland inte har skött sina kort väl,kan ingen beskylla dem för.
Att Europa betalar och kommer att betala mer är en annan historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in