2005-11-30, 20:51
Medlem
LadyTieras avatar
Nå så konstigt är det inte om många mods skriver i tråden som har moderatorer som topic
2005-11-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen

Citat:
Men...

Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Moderatormeddelande
Tråden flyttas från Flashback till Datasäkerhet! Är dock lite osäker om det är rätt forum, modsen här får flytta den igen om det blev tokigt!

// Moderatorn

Och Rothelvete han se det!!!!!!

JÄVLA TROLLHELVETE TILL ATT GNÄLLA, fjärde PM idag ifrån han
Nu börjar det här väl att likna korspostning.
http://www.flashback.org/showthread...TE#post2427515
http://www.flashback.org/showthread...TE#post2793008

... kanske dags att hitta nya argument och sluta mala på...
Bitterhet är en lyx vettu.
2005-11-30, 21:07
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Det är ju för att Glittriga Gullan verkligen bryr sig och tar tid på sig att formulera sin text.

Jag ser FB som en tillfällig underhållning när jag inte har något bättre för mig.

Känns som tråden låses snart och allt rinner ut i sanden som vanligt.

Trevlig kväll på Er!

Och som ropar får man svar får bli min replik på det.
2005-11-30, 21:13
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Behövs det tretton olika moderatorer för att indignerat neka till vad en (1,5 - insomnia pep väl lite också) snubbe påstår? En snubbe som dessutom gärna, som jag tolkar det, vill göra en bra sak men som gör det av lite fel anledningar.

Eller är ni bara kåta på att testa de nya reglerna? Alla moderatorerna kanske har längtat efter att äntligen kunna få såga någon med hjälp av vassa tillmälen som 'pajas' och liknande.

Tretton moderatorer bits med alla sina löständer i en tråd om trakasserier. Genomtänkt, hurrni. Starkt. Verkligen.

Det hade väl ändå räckt om en eller två av er hade svarat i tråden och bett Code att utveckla sin frågeställning/anklagelse? Klarar han inte det så har ni säkert inte glömt hur ni ska göra för att använda nycklarna? Eller? Det hade varit snyggare än att ni sitter tretton stycken och slänger skit på en soloflygare.

För att citera en annan f.d. moderator i Flashbacks roligaste tråd någonsin, Fjärsingtråden, ställ ifrån dig limburken och kom in i matchen nu, Lorelallare.

Om inte moderatorerna svarar får dom skit för det och om dom svarar får dom skit för att det är för många som svarar. Din retorik ligger på ungefär samma nivå som Codemans, alltså non existent.

Codeman tycker att mods skall bytas ut för att det enligt "vad han har hört" förekommer mobbning av moderatorer mot enskilda användare. Vackert så, men han "vill inte nämna några namn" men påstår att "det inte rör honom själv".

Hurifan kan man med bästa vilja i världen ta sådant debilt sludder på allvar? Självklart att mods reagerar när han utpekar en hel samling människor för något han påstår ett fåtal ägnar sig åt, men vill (eller kan, kanske?) inte tala om vilka han avser?
2005-11-30, 21:18
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
För att citera en annan f.d. moderator i Flashbacks roligaste tråd någonsin, Fjärsingtråden, ställ ifrån dig limburken och kom in i matchen nu, Lorelallare.

Om inte moderatorerna svarar får dom skit för det och om dom svarar får dom skit för att det är för många som svarar. Din retorik ligger på ungefär samma nivå som Codemans, alltså non existent.

Codeman tycker att mods skall bytas ut för att det enligt "vad han har hört" förekommer mobbning av moderatorer mot enskilda användare. Vackert så, men han "vill inte nämna några namn" men påstår att "det inte rör honom själv".

Hurifan kan man med bästa vilja i världen ta sådant debilt sludder på allvar? Självklart att mods reagerar när han utpekar en hel samling människor för något han påstår ett fåtal ägnar sig åt, men vill (eller kan, kanske?) inte tala om vilka han avser?

Äntligen ett inlägg som hade sådan höjd att jag var tvungen att hämta ordboken för att förstå kängan som levererades. Vanligtvis så brukar man få sitta och gissa pga usel stavning men inte när det gäller dig!

"Debil", hm skall jag nog säga antigen till chefen eller till en kund imorgon. Det får bli den som jag träffar på först.
2005-11-30, 21:30
Medlem
Lorelais avatar
Citat:

För att citera en limdoftande tuttlisa till moderator i just den här tråden; skärp dig, enverwhatever.

Din retorik är inte direkt imponerande heller.

Såvitt jag vet är det ännu tillåtet att uttrycka sin åsikt här - det var exakt vad jag gjorde. Inte heller uttryckte jag den på något sätt som är i strid med gällande regler - om så skulle vara fallet har du kanske snappat hur man gör? du vet - triangeln och så? Du har ju trots allt varit moderator en halv livstid så jag har gott hopp att åtminstone något ska ha gått in.

Jag tycker att den här saken kunde ha hanterats annorlunda. Det vanliga är ju att om en användare startar en tråd i vilken han inte lyckas förklara sin topic så kommer någon av er flygande på kvasten och låser den samtidigt som ni utropar "Trams!". Så gjordes inte här. Istället skrev tretton moderatorer ungefär samma sak. Tycker ni att det CodeMAN pratar om helt saknar belägg och han väljer att inte utveckla saken vidare så är det ju bara att låsa tråden? Istället för att hacka på honom.

Jag beskrev hur jag tycker att saken borde ha hanterats. Det kallas för att vara konstruktiv. Det var en åsikt och ett förslag. I ett och samma inlägg.

Och bara så att du vet - jag tar inte ditt debila sludder på allvar heller.
2005-11-30, 21:37
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:

OK, så här är det:
Jag kan INTE skriva några namn eftersom jag enbart har läst trådar, pratat med användare, läst mellan raderna, och kommit fram till vissa slutsatser. Hade trakaserierna varit riktade mot mig så hade jag gjort vad som helst (PM, trådar, ja, hela skiten) för att påpeka detta.

Det är ganska normalt att en del användare inte vågar anmäla mobbningar/trakasserier då de redan mobbas/trakasseras av en del moderatorer. Det är väl inte så svårt att förstå?

Eftersom jag inte har tillgång till Outlaw, osv. (jag lär inte ha det i framtiden heller, inte efter den här tråden, men det är skitsamma!) så har jag inget direkt bevis på att hur vissa moderatorer pratar bakom folk.

Jag har hört några namn, ja. Men jag tänker inte skriva dem här, eftersom moderatorer verkar ha bättre koll på vilka de kan vara/är.

Fakta:
Iom det är OK att prata bakom ryggen på folk så har en del moderatorer startat egna krig mot användare som de inte tycker om.

TopDawg och Dr.Jekyll är två exempel.

Jag påstår/misstänker att det finns flera moderatorer som mobbar/trakasserar användare eftersom den kollektiva åsikten om vissa användare är ändå negativ bland moderatorer.

Det verkar, med andra ord, vara OK för vissa moderatorer att agera så när de flesta moderatorer ändå tycker illa om vissa användare.

Det är bra att de som agerat på detta sätt har fått varningar, men jag tror inte att vi har sett slutet av mobbningarna/trakasserierna, och naturligtvis moderatorvarningarna.

Till sist: Om moderatorer eller admin försäkrar mig om att det inte förekommer diskussioner i Outlaw som kastar skit på folk, så kommer jag hålla käften och be en moderator att låsa tråden.

/Cody
2005-11-30, 21:48
Medlem
ischs avatar
Jag misstänker att det finns användare som inte lyssnar på argument eller svara på de frågor som ställs. Som får för sig att vissa saker är på ett visst sätt (utan att ha blivit drabbad själv, eller ha bevis på att det är så) och utan belägg hävdar att det är den absoluta sanningen.

Användarna pekar på att det finns moderatorer som har varit elaka och gjort fel och fått sitt straff. Detta straff räcker dock inte utan lynchning kanske vore lämpligt. Eller?
2005-11-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
En massa text.

/Cody
Det var inte mycket att komma med hördududu...

Du har hört... läser mellan raderna...

Mods har gått samman och pratar bakom ryggen om olika användare.
Om det är sant så är det väl inte värre än när drevet går igång mot LT eller någon annan valfri moderator. Det händer ca. en gång i månaden. Nä, det här var en halvtaskig snyfttråd utan substans.
2005-11-30, 21:52
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Som får för sig att vissa saker är på ett visst sätt (utan att ha blivit drabbad själv, eller ha bevis på att det är så) och utan belägg hävdar att det är den absoluta sanningen.
Fått för mig?

Vi får se vad de har att säga dårå?
Citat:
Till sist: Om moderatorer eller admin försäkrar mig om att det inte förekommer diskussioner i Outlaw som kastar skit på folk, så kommer jag hålla käften och be en moderator att låsa tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Användarna pekar på att det finns moderatorer som har varit elaka och gjort fel och fått sitt straff. Detta straff räcker dock inte utan lynchning kanske vore lämpligt. Eller?
Fattar du inte människa? Vilka hjärnceller saknar du egentligen?

/Cody
2005-11-30, 21:56
Medlem
Un Perros avatar
Jag har läst tråden med samma svårdefinerade njutning som jag ibland får när jag ser på dokusåpor.

Och jag måste säga att Codeman inte verkar ha tillräckligt mycket under fötterna för att starta den här tråden.

Man kan omöjligt stoppa moderatorer från att snacka skit om en användare eller till och med hata en användare, så länge reglerna efterföljs och inga övergrepp begås. Det verkar också vara så det ligger till. En/flera moderatorer gick tydligen över gränsen, och fick därmed en varning för detta. Möjligen kan det diskuteras huruvida dessa är lämpliga att ha ett förtroende uppdrag, men om det visar sig att samma moderatorer begår samma handling igen så kommer dessa också att bannas, utgår jag ifrån.

Såtillvida verkar reglerna tillämpas konsekvent. Det finns för många rättshaverister på FB som omedelbart skulle gå bärsärkargång om så inte var fallet, mig själv inkluderad. Men i nuläget har jag inget att anmärka på.
2005-11-30, 21:58
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
]Fattar du inte människa? Vilka hjärnceller saknar du egentligen?

/Cody

Jadu, de som behövs för att förstå dina totalt meningslösa inlägg där du får för dig saker och inte lyckas svara på ett par enkla frågor.

Och nu kan du mer eller mindre räkna med att det kommer att snackas skit om dig och då bara inte i outlaw

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in