2005-11-29, 18:06
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Jag debatterar betydligt mildare nu än innan jag blev mod, men det är något jag tänker sluta med. Tänker inte gå runt med silkesvantar och krama mina meddebattörer, detta är Flashback. Hårda diskussioner hör till och bör uppmuntras. Hellre folk som ligger på gränsen när det gäller personangrepp än en massa loungechattare.
Jag har inget problem med hårdare diskussioner. Det är inte det jag pratar om här.

Citat:
Är det någon som fått olämpliga PM från moderatorer så bör denne någon ta upp det med admin. Vilka moderatorer är det du anser mobbar användare och på vilket sätt?
Det gör de kanske inte alla gånger. Man ska dock tänka på vi användare pratar med varandra, precis om ni moderatorer...

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Moderatorer som missköter sig blir avsatta.
Du noterar att vi agerar när vi ser någon moderator agera felaktigt, men du verkar inte glad.
Det är väl jättebra att vi agerar, och är noga med att moderatorerna följer regelverket. Förstår faktiskt inte din kritik.
Självklart är det bra att ni agerar. Men är det inte konstigt att två moderatorer får varningar en vecka efter varandra?

Handlar det om en sammanträffande, eller är det helt enkelt så att en del moderatorer inte klarar av att behandla alla lika? Det är en stor skillnad mellan mobbning/personagrepp och tillrättavissa användare.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Verkar mest som klagande för klagandets skull.
Hoppas givetvis att jag har fel, så du är välkommen att förtydliga din kritik.
När har jag klagat för klagandets skull?

Jag kan tyvärr inte vara mer konkret än så, eftersom jag inte vill peka ut enskilda användare, som en del moderatorer väldigt duktiga på... Läs mellan raderna, precis som jag gjorde hittills...

/Cody
2005-11-29, 18:10
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
... Kan du inte stå för din åsikt behöver du inte heller framföra den.
Att kalla folk idioter är en sak, att mobba/trakassera folk (dessutom ibland via PM) någonting helt annat.

/Cody
2005-11-29, 18:12
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Att kalla folk idioter är en sak, att mobba/trakassera folk (dessutom ibland via PM) någonting helt annat.

/Cody

Får man fråga vad du tyckte om resten av mitt inlägg?
2005-11-29, 18:16
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Jag har inget problem med hårdare diskussioner. Det är inte det jag pratar om här.

Nähä, vad är problemet då? Känner sig någon mbbad så är det bara att skicka en rp så tar moderatorn upp det.

Citat:
Det gör de kanske inte alla gånger. Man ska dock tänka på vi användare pratar med varandra, precis om ni moderatorer...

Om den som känner sig mobbad inte tar upp det så är det väl inget vi kan göra eller hur?
2005-11-29, 18:17
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Får man fråga vad du tyckte om resten av mitt inlägg?
Visst håller jag med.

Jag försöker dock påpeka ett helt annat problem. Det skrivs mycket mer av moderatorer via PM än vi vanliga dödliga användare får läsa/se. De två moderatorer som fick varningar hade (o)lyckligtvis "uttalat" sig offentligt. Det jag försöker påpeka här handlar dock om vad som händer bakom kulisserna.

/Cody
2005-11-29, 18:19
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Visst gör jag det.

Jag försöker dock påpeka ett helt annat problem. Det skrivs mycket mer av moderatorer via PM än vi vanliga dödliga användare får läsa/se. De två moderatorer som fick varningar hade (o)lyckligtvis "uttalat" sig offentligt. Det jag försöker påpeka här handlar dock om vad som händer bakom kulisserna.

/Cody

Och de fick sina straff. Vad är problemet? Tror du vi andra håller på med massa fuffens och klarar oss utan straff från admin?
2005-11-29, 18:20
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Nähä, vad är problemet då? Känner sig någon mbbad så är det bara att skicka en rp så tar moderatorn upp det.
Ja, det borde fungera på pappret. Jag har dock en annan åsikt:
Citat:
Först säger man att man ska RP:a OT för att sedan skratta bakom ryggen på folk och kalla dem moderatorrövslickare/posthora, osv.

Citat:
Om den som känner sig mobbad inte tar upp det så är det väl inget vi kan göra eller hur?
Eller så tar en annan användare över och försöker påpeka detta, precis som jag gör nu. Det kan hända att vissa användare inte vågar öppan käften längre...

/Cody
2005-11-29, 18:21
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Och de fick sina straff. Vad är problemet? Tror du vi andra håller på med massa fuffens och klarar oss utan straff från admin?
Ja, det är exakt vad jag menar.

/Cody
2005-11-29, 18:22
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Visst håller jag med.

/Cody

Hmm men spelar det någon roll om några moderatorer skickar PM till varandra om hur mkt de stör sig på en viss användare? Det du inte vet har du inget ont av, typ?

Skulle sportforumets moderatorer sitta och elda upp sig över mina ibland väldigt färgade blåvita inlägga skulle jag nog inte kunna bry mig mindre. Det här är ett forum på internet! Man kan inte ta allt så hårt, hade mina "vänner" i verkliga livet hatat mig hade jag ju tagit åt mig men ett par användare/moderatorer på flashback? Nej, nope, inte en chans.
2005-11-29, 18:24
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Hmm men spelar det någon roll om några moderatorer skickar PM till varandra om hur mkt de stör sig på en viss användare? Det du inte vet har du inget ont av, typ?
De skickar PM till användaren om "hur mkt de stör sig på en"!

Känns det bättre nu dårå?

/Cody
2005-11-29, 18:25
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ja, det är exakt vad jag menar.

/Cody

Och hur skulle det, om det nu existerade, komma fram i den här tråden?

Det vill säga, vad vill du att vi ska göra? Byta ut hela moderatorsskaran?
2005-11-29, 18:25
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ja, det borde fungera på pappret. Jag har dock en annan åsikt:

Så den aktuella användaren har skicket RP:s som inte har tagits upp eller vad syftar du på?

Citat:
Eller så tar en annan användare över och försöker påpeka detta, precis som jag gör nu. Det kan hända att vissa användare inte vågar öppan käften längre...

Nähä, vad kan hända om man skickar ett PM till t.ex. admin och framför att man har blivit mobbad? Tror du att han eller för den delen någon annan mod ignorerar dylika påståenden?

Om det nu är ett problem varför skickar du inte ett PM till någon admin och framför det du vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in