2005-11-30, 20:01
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Behövs det tretton olika moderatorer för att indignerat neka till vad en (1,5 - insomnia pep väl lite också) snubbe påstår? En snubbe som dessutom gärna, som jag tolkar det, vill göra en bra sak men som gör det av lite fel anledningar.

Eller är ni bara kåta på att testa de nya reglerna? Alla moderatorerna kanske har längtat efter att äntligen kunna få såga någon med hjälp av vassa tillmälen som 'pajas' och liknande.

Tretton moderatorer bits med alla sina löständer i en tråd om trakasserier. Genomtänkt, hurrni. Starkt. Verkligen.

De nya reglerna gäller ännu inte, så är det någon som beter sig illa så fungerar allt som vanligt.

Förövrigt tycker jag att jag har bitit ganska löst.
2005-11-30, 20:04
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Behövs det tretton olika moderatorer för att indignerat neka till vad en (1,5 - insomnia pep väl lite också) snubbe påstår? En snubbe som dessutom gärna, som jag tolkar det, vill göra en bra sak men som gör det av lite fel anledningar.

Eller är ni bara kåta på att testa de nya reglerna? Alla moderatorerna kanske har längtat efter att äntligen kunna få såga någon med hjälp av vassa tillmälen som 'pajas' och liknande.

Tretton moderatorer bits med alla sina löständer i en tråd om trakasserier. Genomtänkt, hurrni. Starkt. Verkligen.

Det hade väl ändå räckt om en eller två av er hade svarat i tråden och bett Code att utveckla sin frågeställning/anklagelse? Klarar han inte det så har ni säkert inte glömt hur ni ska göra för att använda nycklarna? Eller? Det hade varit snyggare än att ni sitter tretton stycken och slänger skit på en soloflygare.

Men seriöst, räcker det inte nu? Har inte modsen rätt att ställa frågor längre? Får de inte diskutera på ett diskussionsforum? De kanske ska få skrivförbud så ingen kan bli ledsen eller upprörd?
2005-11-30, 20:07
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Men seriöst, räcker det inte nu? Har inte modsen rätt att ställa frågor längre? Får de inte diskutera på ett diskussionsforum? De kanske ska få skrivförbud så ingen kan bli ledsen eller upprörd?

Jag presenterade min syn på saken. Läs eller låt bli.
2005-11-30, 20:14
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
De nya reglerna gäller ännu inte, så är det någon som beter sig illa så fungerar allt som vanligt.

Ja, och ännu roligare blir det sen med de nya reglerna
2005-11-30, 20:23
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:

Värt att upprepas:
Citat:

Tack.

/Cody
2005-11-30, 20:24
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Det tror fan att jag är en nagel i ögat på aministrationen med det BEHÖVS ju!!

Och moderatorerna verkar ju mest slicka röv elelr hålla med admin.

Läs bara TopDawg's inlägg om "FB går åt helvete i raketfart" http://www.flashback.org/showthread.php?t=268791

Vilken slump att så många som klagat på FB från den tråden nu är bannade...

Men enklaste sättet att tysta kritik på är ju att banna alla som inte tycker likadant eller mobba dem offentligt.

Att tråden sedan varit lås i 10 dagar säger ju en del om hur feg admin är när det gäller att ta kritik från både mods och vanliga användare.

Det är stor skillnad på att anse sig vara en nagel i ögat och att i själva verket vara det. Min personliga åsikt är att tex Glittriga Gullan är en betydligt större finne i arslet på administrationen här på FB än vad flera av övriga kritiker här i tråden anser sig vara och någonsin kommer att kunna bli. Gullans kritik är välformulerad och väl underbyggd.

Ang de som bannats i den tråd du referar till är Topphunden tempbannad av kända skäl, EvilN postade piratkortssnack och levin bannades av annat skäl. Av någon anledning så har det inte noterats i avdelningen ovan så det kan röra sig om någon form av åtgärd föranledd av ett skäl som ger direktavstängning. Så det är inte så många som du gör gällande i ditt utspel. Jag reserverar mig för att jag kan ha missat något namn men enligt dig så lät det som att det var 50%.

PS! Gullan, jag hppas du ursäktar min metafor över hur jag upplever dig.
2005-11-30, 20:42
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Värt att upprepas:

Tack.

/Cody

Men förihelvete ditt ryggradslösa mähä!

Smyger du fortfarande runt här för att se reaktionerna på din tråd?

Vad sägs om att svara på nedanstående frågor istället för att posta meningslösa one-liners?

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
1. det kanske är dags att berätta vilka moderatorerna du menar är?
2. vad är syftet med din kritik?
3. hur ska någon kunna ställa något till rätta när du inte ens nämner vilka mods det är som inte sköter sej?
4. varför postar du klagomål om att någon annan användare mobbas, det är väl inte din uppgift?
5. hur tycker du att en moderator har mobbat en användare och sedan kommit undan med det?

ser fram emot svar på samtliga frågor..
2005-11-30, 20:42
Medlem
flowss avatar
Nu har jag läst och läst och återigen läst.

Men codeman, vad är det du vill?

En moderator är INTE lika med en annan moderator. Eftersom det är människor vi pratar om. Människor är, som du vet, väldigt oförutsägbara.

Räcker det inte med det?
2005-11-30, 20:44
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Jag presenterade min syn på saken. Läs eller låt bli.

Och jag presenterade min syn på ditt inlägg, var ligger den stora skillnaden?
2005-11-30, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Min personliga åsikt är att tex Glittriga Gullan är en betydligt större finne i arslet på administrationen här på FB än vad flera av övriga kritiker här i tråden anser sig vara och någonsin kommer att kunna bli.

Det är ju för att Glittriga Gullan verkligen bryr sig och tar tid på sig att formulera sin text.

Jag ser FB som en tillfällig underhållning när jag inte har något bättre för mig.

Känns som tråden låses snart och allt rinner ut i sanden som vanligt.

Trevlig kväll på Er!
2005-11-30, 20:47
Medlem
StorMammas avatar
Citat:

Det hade väl ändå räckt om en eller två av er hade svarat i tråden och bett Code att utveckla sin frågeställning/anklagelse? Klarar han inte det så har ni säkert inte glömt hur ni ska göra för att använda nycklarna? Eller? Det hade varit snyggare än att ni sitter tretton stycken och slänger skit på en soloflygare.

Skärp dig,

Jag frågade därför att jag de facto inte fattar vad CodeMan menar då han inte skriver i klarspråk.

Jag hade skrivit dessa inlägg även om jag INTE varit mod.
2005-11-30, 20:47
Medlem
Maeglins avatar
Codeman. Baby, baby. Ta och besinna dig nu och redogör för vad som är fel.
Tror du på den här tråden och har en poäng så måste den fram NU.

Rent allmänt vill jag ha mods som kan säga ifrån och jävlas lika mycket som vi andra. Man får stå ut med lite hårda ord - det är ju det som är tjusningen med fb. Men givetvis ska åtgärder vidtagas om moderatorernas beteende spårar ur.

Spit it out cody!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in