Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-20, 19:29
  #1
Medlem
Hej!! Jag är en tjej på 16 år som i Oktober 2015 fick kontakt med en ett år äldre kille via nätet och vi har haft kontakt sedan dess (nu är det juni 2016) vi pratar nästan varje dag och jag känner verkligen att vi klickar och "känner" varandra då vi haft kontakt så länge.

ETT STORT PROBLEM, är det att det är ganska lång distans mellan oss, hela Sverige rättare sagt då jag bor i övre Norrland (Övre Tornedalen) och han i Skåne, det är ca 1600km mellan oss.

Vi gillar verkligen varandra trots att vi inte träffats men nu för ett tag sedan berättade han till sin mamma om mig och de bokade ett flyg hit, så han kommer om ca 2 veckor. Vilket är bra men jag ska börja gymnasiet till höst och han har två år kvar (ingen har möjlighet till att flytta) vilket betyder att vi blir tvungna att ha ett distansförhållande men det är inte jag riktigt sugen på.

Kan tillägga att vi båda är oskulder och han vill verkligen inte veta av mig om jag skulle göra något med någon annan under dessa 3 år, vilket jag förstår men jag ser inte att det här kan fungera?? Vi har då bara möjlighet att träffas 3/4 ggr per år i en vecka ungefär om vi väljer att inleda ett förhållande.

Sen var hans plan att flytta hit eventuellt att jag flyttar, han är målmedveten och vet vad han vill ha, självklart vill jag också men är det verkligen värt det?????
Kommer det fungera????
Citera
2016-06-20, 20:04
  #2
Medlem
traeskfisks avatar
Problem 1. Du är 16.
Problem 2. Du tror distans är ett problem.
Problem 3. När du är klar med skolan så har du inte samma värderingar, förhoppningsvis så har du växt till dig.

Distans är inget problem, bara om du gör det till ett problem.
Jag var tillsammans med min tjej i 2 år innan hon kunde flytta till mig.
Distansen : Florida till Sverige.
Under tiden som vi ansökte om att hon skulle få flytta till mig så var hon inte välkommen att besöka Sverige.
Det tog 1 år innan hon fick ett OK att komma hit.
Citera
2016-06-21, 08:12
  #3
Medlem
Ogdens avatar
Testa. Ni vet inte om det kommer fungera förrän ni testat.
Distansförhållande suger, särskilt när man bara kan träffas några gånger om året - men efter gymnasiet kan ni ju flytta och iom distansen får ni ju spendera lång tid ihop varje gång ni ses.

Min sambo bodde ungefär 50 mil från mig när vi träffades, vi hade ett distansförhållande i ungefär 1,5 år. Det var jättetrist och jag saknade honom väldigt mycket, men det var värt det.

Som sagt, ni vet ju inte om det kommer att fungera än. Prova!
Citera
2016-06-21, 08:21
  #4
Medlem
WaCo2006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ducky98
Hej!! Jag är en tjej på 16 år som i Oktober 2015 fick kontakt med en ett år äldre kille via nätet och vi har haft kontakt sedan dess (nu är det juni 2016) vi pratar nästan varje dag och jag känner verkligen att vi klickar och "känner" varandra då vi haft kontakt så länge.

ETT STORT PROBLEM, är det att det är ganska lång distans mellan oss, hela Sverige rättare sagt då jag bor i övre Norrland (Övre Tornedalen) och han i Skåne, det är ca 1600km mellan oss.

Vi gillar verkligen varandra trots att vi inte träffats men nu för ett tag sedan berättade han till sin mamma om mig och de bokade ett flyg hit, så han kommer om ca 2 veckor. Vilket är bra men jag ska börja gymnasiet till höst och han har två år kvar (ingen har möjlighet till att flytta) vilket betyder att vi blir tvungna att ha ett distansförhållande men det är inte jag riktigt sugen på.

Kan tillägga att vi båda är oskulder och han vill verkligen inte veta av mig om jag skulle göra något med någon annan under dessa 3 år, vilket jag förstår men jag ser inte att det här kan fungera?? Vi har då bara möjlighet att träffas 3/4 ggr per år i en vecka ungefär om vi väljer att inleda ett förhållande.

Sen var hans plan att flytta hit eventuellt att jag flyttar, han är målmedveten och vet vad han vill ha, självklart vill jag också men är det verkligen värt det?????
Kommer det fungera????


Du är bara ung en gång mest troligt kommer de inte funka men de betyder inte att du inte ska testa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback