• 1
  • 2
2005-11-29, 13:57
Medlem
size_queens avatar
Som rubriken lyder så sitter det en röd triangel på mina postafen och jag undrar varför, det är ju inte direkt nått fludder och dom är ju receptfria så varför??
Enda kända biverkingen är eventuell dåsighet och försämrad reaktionsförmåga (vlidigt lite) så varför.

Jag vill understyka att det inte är ur knarksynpunkt jag frågar om detta, till det har jag annat utan detta var mest ur nyfikenhet, om någon vet.

/size_queen
Citera
2005-11-29, 14:29
Medlem
ct_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av size_queen
Enda kända biverkingen är eventuell dåsighet och försämrad reaktionsförmåga (vlidigt lite) så varför./size_queen

Du besvarade din fråga. Skulle inte du se dåsighet och försämrad reaktionsförmåga som trafikfarlig?
Citera
2005-11-29, 17:32
Lite O/T, men skulle inte de röda trianglarna tas bort? Då det är upp till var o en att bedöma hur pass påverkad man blir. Iof. så var det triangel på mina Iktorivil som jag hämtade ut för några veckor sedan. 1:a juli skulle den ha försvunnit. Fast jag antar väl att de har en massa på lager som ska säljas slut först.

Artikel:
http://www.mpa.se/humanlakemedel/tra...rsvinner.shtml
Citera
2005-11-29, 18:50
Medlem
weirdbeatss avatar
Det där är skumt, på remeron är det ingen röd triangel och dom blir jag riktigt trött av. Rena rama sömnmedlet...
Citera
2005-11-29, 19:38
Medlem
Tangorabatts avatar
Den röda triangeln ska bort helt på alla förpackningar. Själv tycker jag det är dumt att ta bort dom.
Citera
2005-11-29, 19:55
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Den röda triangeln ska bort helt på alla förpackningar. Själv tycker jag det är dumt att ta bort dom.
Vad menar du, ska den bort eller inte... *förvirrad*
Citera
2005-11-29, 20:01
Medlem
TomiXs avatar
Den röda triangeln är ett bra sätt för vissa att veta att inte sätta sig bakom ratten. För oss knarkare betyder det att det kan vara något kul att ha inom sin ägo, säkerligen därför de tas bort

Tycker det är synd att den tas bort.
Citera
2005-11-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Vad menar du, ska den bort eller inte... *förvirrad*

han menar nog att han inte tycker att dom ska bort å de har han rätt i...
Citera
2005-11-29, 20:20
Medlem
Tangorabatts avatar
Jag menar att det är bestämt att den röda triangeln ska bort från alla medicin förpackningar.

Men jag tycker det är korkat.
Citera
2005-11-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Jag menar att det är bestämt att den röda triangeln ska bort från alla medicin förpackningar.

Men jag tycker det är korkat.

aha e la ja som e förvirrad då

men varför e de kortkat då?
e la bra att dom varnar e ju inte direkt så att den stör en på något vis...
Citera
2005-11-29, 22:50
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dutten
aha e la ja som e förvirrad då

men varför e de kortkat då?
e la bra att dom varnar e ju inte direkt så att den stör en på något vis...

heheh nu blev det förvirrat.. Du förstod mig rätt första gången. Jag tycker den röda triangeln ska vara kvar. Det jag tycker är korkat är att dom ska ta bort den.
Citera
2005-11-29, 23:52
Jag tycker det är bra att den röda triangeln försvinner!

Det är framför allt på lugnande, sömnmedicin, smärtstillande & vissa antiepileptika som den röda triangeln förekommer på. Men icke på antidepressiva eller neuroleptika (detta trots att de flesta blir som en zombie på typ Nozinan, en typ av neuroleptika). Farsan förklarade för mig varför den inte förekom på antidepressiva och neuroleptika, och det var för att alla reagerar så olika på de medlen.

Jag tar varje morgon 2-6 mg Iktorivil, utan att bli märkbart påverkad, förutom att det dämpar min ångest. Dessa är som sagt ett lugnande/antiepileptikum. Jag kör bil o utför mina dagliga aktiviteter som vanligt. En tjejpolare fick en 2 mg tablett av mig en gång, hon däckade och kissade på sig i sömnen utan att vakna! Så visst är det helt individuellt hur man reagerar.

Själv blir jag som en zombie av 2 mg Risperdal, eller 12 mg Haldol (båda neuroleptika, och utan varningstriangel). Samt det antidepressiva medlet Remeron, som jag tar på kvällen, blir jag trött av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in