2016-06-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Kan du förklara det "fina" med att arbeta på dagis och ta hand om 20-30 ungar jämfört med att arbeta hemma och ta hand om sina egna 2-3st barn?

Är det definition av kvinnlig frihet?

Det "fina" med dagis är att det är det mest smarta och mest naturliga sättet för homo sapiens barn att växa upp. Barn behöver växa upp i flock med andra ungar och fler vuxna än en enda och inte isoleras inom 4 väggar.

Sen ytterligare fördel att föräldrarna båda kan skaffa sig försörjning och ha ett yrkesliv.
De kvinnor och män som vill jobba med barn kan ju jobba på dagis.
Citera
2016-06-21, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det "fina" med dagis är att det är det mest smarta och mest naturliga sättet för homo sapiens barn att växa upp. Barn behöver växa upp i flock med andra ungar och fler vuxna än en enda och inte isoleras inom 4 väggar.

Sen ytterligare fördel att föräldrarna båda kan skaffa sig försörjning och ha ett yrkesliv.

Tror du att barn som inte går på dagis sitter isolerade hemma utan att träffa andra barn? Normala föräldrar tar med sina barn på utflykter, träffar andra familjer, bjuder hem andra barn osv osv. Små barn i åldern 1-5 behöver trygghet, stabilitet, anknytning, 2 föräldrar. Inte ett hektiskt stim på dagis 8 timmar varje dag där barnen slåss, tävlar om uppmärksamheten hos dagispersonal osv. De allra minsta på dagis har inte förstått konceptet tid full ut, dom vet bara att mamma & pappa lämnar dom hos främmande människor och kan inte förstå att mamma & pappa kommer tillbaka. Det finns inget normalt med det.

Jag antar att du själv inte har barn.
Citera
2016-06-21, 18:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jaaa vad duktig kvinnoj )) Stanna hemma med barnen Trots att de är olyckliga... För annars är man ju en hora.
Du är olycklig för att du vallats ut från din naturliga roll och nu är vilse.
Det finns ingen därute som kommer ge dig guld och gröna skogar och feministerna som lurat dig är pust väck och männen har dragit och gift sig med kvinnor som uppskattar dem.

Du är lurad! Du är inte bara ett offer för din egen dumhet utan också att du som ett får gott på vilseledningskampanjerna de övre medelklassfeminister som skapat dem, håvat in stora pengar på.
Nu när de inte längre är fattiga offer skiter de fullständigt i dig.

Alla stora feministkvinnor har snart lämnat skeppet och det är bara medietanterna kvar.
Vilken tur att det ens kommer ensamkommande barn, så det ens finns några "barn" kvar.

Rent demografiskt så har detta varit oroväckande ganska länge nu, det här att kärnfamiljen spricker och att vi föder allt färre barn. Vi måste själva jobba över vår nuvarande pensionsålder och efter oss finns det ingen som tar hand om oss när vi inte kan själva.
Vi som svenskar och nation håller på att ta självmord och alla de värderingar vi förr höll högt och var erkända för i hela världen, hela vårt rykte som kunskapssamhälle är naggat i kanten och ersätts med hyckleri och virtue signalling, som inte har samma trovärdighet som SKF, IKEA, Volvo, Electrolux, SAAB, Ericsson osv.

Ingen av dem är eller kommer vara kvar i Sverige utan ersätts av krigszoner, som Mölenbeek, Paris, Köln på nyårsnatten, Rinkeby, Bergsjön, Rosengård... Inga svenskar kommer nånsin bo i de områdena mer och den sortens områden i Sverige bara växer och växer, tills du inte vet vart du ska ta vägen mer.

När tycker du att man ska fråga sig vad det är som händer?
Citera
2016-06-21, 18:57
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ja precis…gör så så får vi se hur många barn som överhuvudtaget föds.

Tja, det borde om något bli fler barn ifall familjer totalt kan förvärvsarbeta betydligt mindre och ändå bibehålla sin ekonomi.
Citera
2016-06-21, 19:03
Medlem
Citat:

Det mest naturliga för homo sapiens lär vara att växa upp i en grupp på kanske hundra hundrafemtio individer ungefär. Precis som de kvarvarande naturfolken gör. I den gruppen finns det naturligtvis både vuxna och barn i olika åldrar. Så har människor levt genom evolutionen tror jag. Det är det liv vi är anpassade för att leva. En idyll kan man kanske säga. För barnet är det i den miljön självklart att ha tillgång till sina närmaste i samband med att man skapar relationer till nya bekantskaper.

Om man tänker sig att man vill utnyttja en sådan grupp i något syfte, till exempel att arbeta åt sig, hur skulle man göra då?

Då tror jag det är mycket lämpligt att ta ut barnen ur gruppen, isolera dem alltså, och sedan låta särskilda personer "utbilda" barnen i de rätta tankesystemen som behövs för att de skall påverkas att bli bra arbetare.

Det måste inte nödvändigtvis vara just duktiga arbetare man utbildar dem till. En bra sak kan ju vara att lära barnen att gilla läget, oavsett vilka konstiga förändringar man inför. Att ta föräldern från en ettåring är nog ett bra sätt att lära det gilla läget. Det gråter till det resignerar skulle jag tro. Till slut lär det sig att det inte kan påverka skeendena det utsätts för vilket ju är perfekt.
Citera
2016-06-21, 19:16
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo fast relativt få var i vanmakt i Sverige både kvinnor och män hade möjligheter att göra saker de ville. Nu kommer allt fler att hamna i sämre positioner och få mer problem med den psykiska hälsan detta mycket p.g.a att feministerna har gjort män och kvinnor till fiender. Islam ser i princip kvinnor som fiender och feminismen ser män som fiender.

Feminismen är ungefär lika idiotisk som islam. den är till och med mer idiotisk eftersom islam vill vinna medans feminister inte bryr sig om ifall de vinner, fast båda ideologierna skapar kaos eftersom de inte styrs av förnuft :däremot vinner islam i sin idioti.

Feminister är allt annat än dumma. Du kan inte påstå att en grupp som egentligen är totalt underlägsen, men som ändå bestämmer över hela världen är dum. Män är däremot socialt efterblivna och extremt illojala emot sin egen grupp, och därmed i längden även sig själv. Det är något feminister ha insett, vikten av lojalitet emot sin egen grupp.

Muslimer är korkade däremot. Ta bara IS, de försöker reta upp hela världen, vilket inte är så smart. Feminister använder sig inte av vapen själva, de använder sig av könsroller för få allt de vill ha, mycket smartare. Används vapen så låter feministerna de matriarkal hundarna(män)att göra det åt dem, så de slipper ansvaret för det.

Om sveriges ekonomi kraschar så är det männen som får ta smällen, en tjej kan ju alltid vara hemmafru och har mer samhällets sympati.

Islam är ju extremt feministiskt med sina könsroller och där priset på sex är högt.

Alla är i vanmakt, jag inte göra vad jag vill, inte du heller.
Citera
2016-06-21, 20:22
Medlem
Svenska kvinnor är lurade av arbetslinjen, som vit hetero man är det svårt att förstå varför man ska hata deltidsarbete då valet brukar vara att jobba 110% eller inte jobba alls. Jag kan gärna deltidsarbete men får inte.
Citera
2016-06-22, 07:36
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Det "fina" med dagis är att det är det mest smarta och mest naturliga sättet för homo sapiens barn att växa upp. Barn behöver växa upp i flock med andra ungar och fler vuxna än en enda och inte isoleras inom 4 väggar."

Du blandar ihop saker och ting.
Det finns inget naturligt med dagis.
Barn behöver umgås med andra barn efter ca 3 års ålder, dessförinnan tar barn skada något enormt emotionellt om de lämnas under dagen, de förstår inte att mamma eller pappa kommer tillbaka och det är oftast de 1-3 åringarna som är tysta när mamma lämnar dem på dagis, inte de som skriker mest, som emotionellt skadas mest.
De kan alltså få störningar för livet, störningar som visar sig först i tonåren.

Människor har aldrig lämnar bort sina barn till okända barnpassare utanför familjen i någon omfattning tillbaka i tiden.
Dagis som koncept är ca 60-70 år och växte fram i Europa när välfärdsstaten växte efter 2:a världskriget, men slog inte igenom rejält förrän 70-talet.

Dessförinnan var de flesta hemmafruar och träffade alla andra grannar/hemmafruar i parken. Där barnen lekte.

Innan dess tog föräldrarna hand om barnen tillsammans på gården som bönder. Eller mormor och morfar, kusiner, sysslingar osv.

Samma sak för de som bodde i städerna. Familjen uppfostrade barnen.

När vi levde i stammar, likaså där. De flesta var släkt med varandra och hjälptes åt uppfostra barnen.

Majoriteten av kvinnor vill inte göra "karriär" och vad är det för "karriär" de flesta kvinnor gör?
Antingen lika tråkiga jobb på kontor som se flesta män gör eller så jobbar de inom barn-och skolomsorgen (återigen varför ta hand om andra barn istället för sina egna?) eller inom vården(varför ta hand om andra när de kan vårda sina släkts gamlingar eller sjuklingar?).

Är det värt att kasta bort sina äggstockar för en "karriär" på hr-avdelningen eller som rekryterare på Manpower?

Är det värt att lämna sina barn 6-8timmar om dagen till andra, okända personer med 20-30 barn?

Är allt detta värt det?

Dessutom så är hela det här systemet, föräldraledighet, pappadagar, subventionerat dagis, uppbyggt kring en monstruös välfärdsstat.
En välfärdsstat som håller på att falla sönder.

Hur många företag tror du hade anställt kvinnor under 40 år om inte hela det här systemet fanns.
Ytterst få! Ytterst få.

Det stora problemet är att de är väldigt svårt för många barnfamiljer idag låta den ena partnern vara hemma.
Detta tillföljd av Sveriges enorma skattetryck och välfärdsstat som är konstruerad så att de flesta familjer som vill inte kan vara hemma med barnen.
Detta kan fortsätta för att folk har blivit indoktrinerade att det är så här det skall vara.
Men som sagt, vår välfärdsstat håller på art krackelera och detta kommer ändras.

Vari ligger friheten att slava på ett kontor med fatalt meningslösa uppgifter när man jämför med att uppfostra ett barn?

Alla de kvinnor jag arbetat med och anställt har innerst inne mått skit för att de vet att de negligerar sina barn.
De kvinnor som gjort "karriär" och inte fick barn är så olyckliga att man blir orolig för deras psykiska hälsa.

Om du inte fått Novelpriset i cancer så finns det absolut ingen anledning att göra "karriär" som kvinna.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-06-22 kl. 07:47.
Citera
2016-06-22, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Du blandar ihop saker och ting.
Det finns inget naturligt med dagis.
Barn behöver umgås med andra barn efter ca 3 års ålder, dessförinnan tar barn skada något enormt emotionellt om de lämnas under dagen, de förstår inte att mamma eller pappa kommer tillbaka och det är oftast de 1-3 åringarna som är tysta när mamma lämnar dem på dagis, inte de som skriker mest, som emotionellt skadas mest.
De kan alltså få störningar för livet, störningar som visar sig först i tonåren.

Det "naturliga" presenterade jag innan.
Sen har vi haft dagis/ dagmammor sen jag vet inte när och tja du vet inte direkt om vi har massiva psykologiska skador på vår befolkning pga detta.

Citat:
Människor har aldrig lämnar bort sina barn till okända barnpassare utanför familjen i någon omfattning tillbaka i tiden.
Dagis som koncept är ca 60-70 år och växte fram i Europa när välfärdsstaten växte efter 2:a världskriget, men slog inte igenom rejält förrän 70-talet.

Och hur vet du detta? Dagisfröknar är ju inte "okända" de blir kända för barnen är därför man har invänjning. Det system som är mest vanligt och har varit mest vanligt hos homo sapiens är att leva i en grupp på runt 20-30 pers, där alla vuxna i princip grejar med och tar ansvar för alla barn.
Med andra ord, ett gigantiskt dagis tills ungarna är vuxna då de själva blir dagisfröknar.

Citat:
Dessförinnan var de flesta hemmafruar och träffade alla andra grannar/hemmafruar i parken. Där barnen lekte.

Innan dess tog föräldrarna hand om barnen tillsammans på gården som bönder. Eller mormor och morfar, kusiner, sysslingar osv.

Samma sak för de som bodde i städerna. Familjen uppfostrade barnen.

När vi levde i stammar, likaså där. De flesta var släkt med varandra och hjälptes åt uppfostra barnen.

Majoriteten av kvinnor vill inte göra "karriär" och vad är det för "karriär" de flesta kvinnor gör?Antingen lika tråkiga jobb på kontor som se flesta män gör eller så jobbar de inom barn-och skolomsorgen (återigen varför ta hand om andra barn istället för sina egna?) eller inom vården(varför ta hand om andra när de kan vårda sina släkts gamlingar eller sjuklingar?).

Uräkta men jag tror visst att en majoritet av kvinnor OCH män vill jobba med något de själv valt.
och kvinnor har ungefär samma möjligheter till akrriär idg i Sverige som män. SÅ ställ smma fråga till män i sånt fall. Gå inte runt och inbilla dig att kvinnor är något slags främmande djur som tänker och behöver helt andra saker än vad du själv behöver, speciellt eftersom dessa saker snubbar som du alltid tror kvinnor "behöver" är saker som gynnar er själva.
Hyfsat patetiskt och genomskinligt om du frågar mig.

Citat:
Är det värt att kasta bort sina äggstockar för en "karriär" på hr-avdelningen eller som rekryterare på Manpower?
Är det värt att lämna sina barn 6-8timmar om dagen till andra, okända personer med 20-30 barn?

Är allt detta värt det?

Är det värt kasta bort sina testiklar?

Citat:
Dessutom så är hela det här systemet, föräldraledighet, pappadagar, subventionerat dagis, uppbyggt kring en monstruös välfärdsstat.
En välfärdsstat som håller på att falla sönder.

Hur många företag tror du hade anställt kvinnor under 40 år om inte hela det här systemet fanns.
Ytterst få! Ytterst få.

Det stora problemet är att de är väldigt svårt för många barnfamiljer idag låta den ena partnern vara hemma.
Detta tillföljd av Sveriges enorma skattetryck och välfärdsstat som är konstruerad så att de flesta familjer som vill inte kan vara hemma med barnen.
Detta kan fortsätta för att folk har blivit indoktrinerade att det är så här det skall vara.
Men som sagt, vår välfärdsstat håller på art krackelera och detta kommer ändras.

Vari ligger friheten att slava på ett kontor med fatalt meningslösa uppgifter när man jämför med att uppfostra ett barn?

Alla de kvinnor jag arbetat med och anställt har innerst inne mått skit för att de vet att de negligerar sina barn.
De kvinnor som gjort "karriär" och inte fick barn är så olyckliga att man blir orolig för deras psykiska hälsa.

Om du inte fått Novelpriset i cancer så finns det absolut ingen anledning att göra "karriär" som kvinna.

Men tydligen så finns det anledning att kvinnor ska kasta bort sin ekonomiksa trygghet, sin självständighet, sin ev. begåvning, sitt själsliv på lille äkta maken och hans barn så han kan jobba vidare och göra karriär?

Måttet på kivnnoförakt du förmedlar i ovan inlägg är massivt.
Fan jobba på detta, det är vidrigt som kvinna läsa, fattar du?

Lösningen på de problem vi har idag av stress, dålig tid med barn, folk, mest kvinnor, som går in i väggen etc. handlar INTE om att ta tillbaka rättigheterna och friheten för just gruppen kvinnor och vrida klockan tillbaka 100 år, för jag kan lova dig att frågar du just kvinnor så vill de inte återfalla i hemmafrusrollen, med begränsande rättigheter och fria val för enbart kvinnor som de just slagits som fan för att slippa, de vill ha en annan lösning.

-Den lösningen kan vara att vi går ner i arbetstid.
-Att män faktiskt tar de där 50% av hem och barn och inte 24% eller ynka 11% föräldraledighet som i Danmark.
-Att vi fördelar om den vinst som vi i det moderna samhället faktiskt gör på vårt datoriserade och robotiserade värld. Dessa stålar går idag helt till andra fickor och varför ska de det? Annat skattesystem helt enkelt. Skatt på ägande och naturresurser och inte på arbetskraft ex. Finns flera intressanta förslag där ute.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-22 kl. 10:14.
Citera
2016-06-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen45
Det mest naturliga för homo sapiens lär vara att växa upp i en grupp på kanske hundra hundrafemtio individer ungefär. Precis som de kvarvarande naturfolken gör. I den gruppen finns det naturligtvis både vuxna och barn i olika åldrar. Så har människor levt genom evolutionen tror jag. Det är det liv vi är anpassade för att leva. En idyll kan man kanske säga. För barnet är det i den miljön självklart att ha tillgång till sina närmaste i samband med att man skapar relationer till nya bekantskaper.

Om man tänker sig att man vill utnyttja en sådan grupp i något syfte, till exempel att arbeta åt sig, hur skulle man göra då?

Då tror jag det är mycket lämpligt att ta ut barnen ur gruppen, isolera dem alltså, och sedan låta särskilda personer "utbilda" barnen i de rätta tankesystemen som behövs för att de skall påverkas att bli bra arbetare.

Det måste inte nödvändigtvis vara just duktiga arbetare man utbildar dem till. En bra sak kan ju vara att lära barnen att gilla läget, oavsett vilka konstiga förändringar man inför. Att ta föräldern från en ettåring är nog ett bra sätt att lära det gilla läget. Det gråter till det resignerar skulle jag tro. Till slut lär det sig att det inte kan påverka skeendena det utsätts för vilket ju är perfekt.

Tror inte direkt det suttit någon och planlagt detta eller att dagispersonal är hårt drillade hos farbror staten eller dylikt innan för att bli "särskilda personer" tärnade att möblera om skallen på små barn.
Och de ungar vi idag uppfostrar är förmodligen bland de mest självtänkande, vetgiriga och kritiska vi någonsin haft.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-22 kl. 10:06.
Citera
2016-06-22, 10:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Jag hade under de första 12 åren av min uppväxt min mor hemma som hemmafru. Det innebar ingalunda att jag eller mina syskon isolerades inom fyra (eller valfritt annat antal) väggar. Vi var i regel utomhus och lekte med andra barn i samma ålder och i samma situation. Så nog var det flockvis med ungar alltid!

Saken är den att den trygghet det innebär för barnen att ha en förälder hemma, i yngre år företrädesvis modern, är närmast oöverträffad. Man kan i sammanhanget minnas att det fanns en tid då möjligheten för hustrun att vara hemma med barnen utan att behöva förvärvsarbeta sågs som en välfärdsvinst - istället för från det tidiga 70-talet att kvinnor lurades i att det fanns större frihet att vara löneslav. Egentligen en rätt märklig förändring, som sannolikt sammanhänger med eroderandet av kärnfamiljen som eftersträvansvärd idé, dvs vid tiden för skilsmässovågen och före utbrändhetens tidevarv.
Citera
2016-06-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag hade under de första 12 åren av min uppväxt min mor hemma som hemmafru. Det innebar ingalunda att jag eller mina syskon isolerades inom fyra (eller valfritt annat antal) väggar. Vi var i regel utomhus och lekte med andra barn i samma ålder och i samma situation. Så nog var det flockvis med ungar alltid!

Saken är den att den trygghet det innebär för barnen att ha en förälder hemma, i yngre år företrädesvis modern, är närmast oöverträffad. Man kan i sammanhanget minnas att det fanns en tid då möjligheten för hustrun att vara hemma med barnen utan att behöva förvärvsarbeta sågs som en välfärdsvinst - istället för från det tidiga 70-talet att kvinnor lurades i att det fanns större frihet att vara löneslav. Egentligen en rätt märklig förändring, som sannolikt sammanhänger med eroderandet av kärnfamiljen som eftersträvansvärd idé, dvs vid tiden för skilsmässovågen och före utbrändhetens tidevarv.

men då käre uv tycker jag som sagt du direkt ska offra ditt yrkesliv, ekonomi och framtida tryggad ålderdom för att gå hemma med dina barn i 12 år, om du tycker detta är av en sådan enorm vikt, och du ska också kräva detta av alla andra män runt omkring dig så dina ungar får andra ungar, "i samma situation" att leka med på dagarna.
Och inte sitta här och kräva att just kvinnor ska göra detta åt dig.

ok?
Senast redigerad av Merapi 2016-06-22 kl. 10:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in