2016-06-21, 16:17
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det är klart de vill annars är de bara värdelösa horor.

Värdelösa horor, man ej kan ha i ett manligt hem är feminismens helt egna sociala konstruktion.
Därmed inget du kan gnälla på män över.

Hållbarhet kan jag tycka är ett centralt begrepp i det horfria hemmet.
Hållbart är inte att slå sönder hemmet, familjen mm. för att det skall horas loss lite.

Alla kvinnor, feminister mm. är i regel ute efter mäns hållbarhet, trygghet och vill ha del av livsplattformen när de knullar med t.ex. mig. Det är horeri och inget annat när de ej kan bygga det eller ännu mindre förstå det själva.

Glider man fritt förbi och ej bryr sig, blir de så kåt att de bara baxnar.

Strösslet på horsåsen är ändå att man som "looser" inte är värd ett skit i den kvinnliga potentiella partnerskalan. Där har vi motsatsen, som slår spiken i horkistan

Horor och horaktigt horeri, inget annat.

Sexarbetare verkar ärliga och tar betalt... Låter hederligt.
Citera
2016-06-21, 16:22
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Värdelösa horor, man ej kan ha i ett manligt hem är feminismens helt egna sociala konstruktion.
Därmed inget du kan gnälla på män över.

Hållbarhet kan jag tycka är ett centralt begrepp i det horfria hemmet.
Hållbart är inte att slå sönder hemmet, familjen mm. för att det skall horas loss lite.

Alla kvinnor, feminister mm. är i regel ute efter mäns hållbarhet, trygghet och vill ha del av livsplattformen när de knullar med t.ex. mig. Det är horeri och inget annat när de ej kan bygga det eller ännu mindre förstå det själva.

Glider man fritt förbi och ej bryr sig, blir de så kåt att de bara baxnar.

Strösslet på horsåsen är ändå att man som "looser" inte är värd ett skit i den kvinnliga potentiella partnerskalan. Där har vi motsatsen, som slår spiken i horkistan

Horor och horaktigt horeri, inget annat.

Sexarbetare verkar ärliga och tar betalt... Låter hederligt.

Hemskt om kvinnor blir hysteriska när de blir tafsade på!!! Så familjen handlar om att män ska bestämma allt och sätta sig över kvinnor?
Helt sjukt vad vissa förväntar sig från kvinnor jag skulle aldrig gå med på det. Att en man bara ska TA en kvinna och hon ska inte klaga. Är det så det ska vara eller??
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-21 kl. 16:25.
Citera
2016-06-21, 16:35
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Nyfiken vad har ni i tråden emot dagis? Det är ju också kvinnor oftast som tar hand om barnen där?
Citera
2016-06-21, 16:36
Medlem
Citat:
Hemskt om kvinnor blir hysteriska när de blir tafsade på!!! Så familjen handlar om att män ska bestämma allt och sätta sig över kvinnor?
Helt sjukt vad vissa förväntar sig från kvinnor jag skulle aldrig gå med på det.

Var exakt i det du citerade och horaktigt inte ens är kapabel att förstå, har jag skrivit att män skall sätta sig över kvinnor.

Taffsar??? Nu tror jag minsnan att du horade till det lite?
Citera
2016-06-21, 17:13
Bannlyst
Citat:
Nyfiken vad har ni i tråden emot dagis? Det är ju också kvinnor oftast som tar hand om barnen där?

Ja det är kvinnor, men det är inte barnens MAMMA som tar hand om dom när dom är på dagis, stor skillnad. Dessutom måste alla ungar tävla om fröknarnas uppmärksamhet eftersom det är många barn och få dagispersonal. Således är det inte samma anknytning som sker. Det är en stressig miljö som dagisbarn befinner sig i, från 7 på morgonen till 4 på eftermiddagen. Barn 1-5 år ska inte behöva ha ett sådant liv, jag tycker det är hemskt!

P.S, jag har själv barn så jag vet vad jag pratar om!
Citera
2016-06-21, 17:20
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Ja det är kvinnor, men det är inte barnens MAMMA som tar hand om dom när dom är på dagis, stor skillnad. Dessutom måste alla ungar tävla om fröknarnas uppmärksamhet eftersom det är många barn och få dagispersonal. Således är det inte samma anknytning som sker. Det är en stressig miljö som dagisbarn befinner sig i, från 7 på morgonen till 4 på eftermiddagen. Barn 1-5 år ska inte behöva ha ett sådant liv, jag tycker det är hemskt!

P.S, jag har själv barn så jag vet vad jag pratar om!

Det är jätte bra att barn kommer i kontakt med andra vuxna mer än deras moder. Dessutom om de är hemma träffar de inte andra barn lika lätt?
Citera
2016-06-21, 17:25
Medlem
Citat:
Det är jätte bra att barn kommer i kontakt med andra vuxna mer än deras moder. Dessutom om de är hemma träffar de inte andra barn lika lätt?

Han menar naturligtvis medan barnen är så små. Då är föräldrarna den viktigaste kontakten.
Citera
2016-06-21, 17:27
Medlem
Citat:

Hur hade du tänkt att mödrar skulle isolera sina barn, från andra barn och vuxna?
Eller råkade du bara hora till det lite i tanken?
Citera
2016-06-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hur hade du tänkt att mödrar skulle isolera sina barn, från andra barn och vuxna?
Eller råkade du bara hora till det lite i tanken?

De stannar hemma naturligtvis, eller låser in dem på toaletten. Bara fantasin som sätter gränser.
Citera
2016-06-21, 17:30
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:

Kan du förklara det "fina" med att arbeta på dagis och ta hand om 20-30 ungar jämfört med att arbeta hemma och ta hand om sina egna 2-3st barn?

Är det definition av kvinnlig frihet?
Citera
2016-06-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Det är ju tur att du finns för att föra dessa vuxna kvinnors talan. Trots att de lika väl som du känner till förhållandena och vilka trade-offs eventuella beslut innebär. Jag gissar att de inte delar din syn på vad som är värdefullt i livet, pengar och status och sånt. De kanske har större tilltro till kärleken också, och ser inte vardagen som en kamp eller förberedelse till kamp mot sin livskamrat.

Skulle det inte vara bättre att anpassa samhället så att varje konstellation kan fatta sina egna vuxna beslut? Det är så nedvärderande att tala om kvinnofällor som om kvinnor är lättledda mähän som gör som män säger.

Nu är det ju knappast jag som för den talan för alla kvinnors räkning, utan fakta och statistik.
Och den grupp som glatt offrar "kärlek" och "vad som är värdefullt i livet" i Sverige eller världen är ju knappast kvinnorna, eller hur? Är ju trots allt just exakt den gruppen som blir sittande i denna fälla annars ljuger ju statistiken och faktan eller hur?

Så när verkligheten nu ser ut så varför pratar sådana som du då inte om män som "barnfällor"
eller lättledda pennigakåta mähän som offrar sin samvaro med barn på statusaltaret och gör som kvinnor säger?
Citera
2016-06-21, 17:39
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Han menar naturligtvis medan barnen är så små. Då är föräldrarna den viktigaste kontakten.
Ok .
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Kan du förklara det "fina" med att arbeta på dagis och ta hand om 20-30 ungar jämfört med att arbeta hemma och ta hand om sina egna 2-3st barn?

Är det definition av kvinnlig frihet?
Jag arbetar inte på dagis men det är väl roligare med andra vuxna och roligare för barnen med andra barn att leka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in