2016-06-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Absolut, har hon sen en karl som kan tänka sig att pröjsa för hennes uppehälle medan hon gör det så behöver hon ju inget annat jobb heller för tillfället.

Nej, hela resonemanget bygger på att det kommer in pengar på något annat vis. Helt korrekt.
Citera
2016-06-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nja, jag tror faktiskt det är "ömsesidigt uteslutande" i det system vi lever i just nu.
Det man måste införa i sånt fall är att ge hemmafrurollen lön, pensionsystem, karriärmöjlighet, fackliga villkor etc. som andra typer av arbete, ELLER införa medborgarlön, så alla faktiskt får denna möjlighet att välja.
Och ska vi göra det så måste massa andra saker struktureras om.

Och jag tycker din fråga är aptrist och ledande, den förutsätter liksom att detta val enbart ska vara kvinnors.
Det är självklart ok. Men då ska det vara lika ok för män. OCH! som sagt inte innebära kraftiga ekonomiska försämringar för den part som gör valet utan vara ett jobb som vilket som helt, vilket det för övrigt faktiskt just är.

Ja det är i praktiken ömsesidigt uteslutande till följd av politiska beslut som gör att man inte kan leva på en inkomst i Sverige.

Tråkigt att du tycker frågan är trist och ledande, men det kan ju bero på att den sätter fingret på vad bristande valfrihet innebär. Kvinnor får bara följa sina fria val om de fria valen innebär att de vill förvärvsarbeta.
Citera
2016-06-21, 15:26
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Varför svarar du med en motfråga? De olika livsvalen är ju inte ömsesidigt uteslutande, man kan ha ett samhälle där vissa väljer en fördelning av sysslor medan andra väljer en annan fördelning.

Så tillbaka, är det ok för dig att en kvinna av fri vilja väljer att jobba med hem och barn (sina egna)?
Varför skulle kvinnor vilja vara hemma med barn för att annars är de horor eller?
Citera
2016-06-21, 15:28
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Bra poäng.
Tycker synd om unga tjejer som är så karriärhetsade. De får veta att de som moderna kvinnor måste åstadkomma så mycket. Fast de orkar egentligen inte...
Omkring 18-20 års ålder börjar de inse de obestridliga tecknen på att män är lite bättre i de flesta områden, utom sådant som kräver simultanförmåga såsom typ Tetris... då börjar hon klandra "patriarkatet" och det "könsstereotypa förtrycket"...

Förr eller senare får hon psykbryk, går in i väggen, behöver åka iväg för att "hitta sig själva", kanske gifter sig med en värdelös mjukisfeminist eller en kylig man lika karriärkåt som hon är... tills hon inser att allt är plast... får psykbryt igen... försöker hitta Mr Perfect. Eller blir en argsint radikal.

Jag tror faktiskt också att den gammeldags hemmafrun OFTA var olycklig pga hon hindrades i sin utveckling.
Olika tider kräver olika beteenden.
En kvinna som vill ha ett liv utanför hemmet måste få göra det. Men många kvinnor mår bäst när de kan få vara hemma och pyssla om. Och detta andra alternativet finns inte ens för unga tjejer idag!! De måste först arbeta sig själva till utmattningsdepression .

Ja oj vad män vinner när kvinnor får lägga sin tid på att laga mat åt männen! Vi vill inte ha jämställdhet männen måste ha bättre villkor för annars kanske inte män är bäst på allt???? Det vore läskigt
Tycka synd hjälper inte!
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-21 kl. 15:33.
Citera
2016-06-21, 15:29
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ja det är i praktiken ömsesidigt uteslutande till följd av politiska beslut som gör att man inte kan leva på en inkomst i Sverige.

Tråkigt att du tycker frågan är trist och ledande, men det kan ju bero på att den sätter fingret på vad bristande valfrihet innebär. Kvinnor får bara följa sina fria val om de fria valen innebär att de vill förvärvsarbeta.
Men det är väl bra att kvinnor jobbar då kanske männen känner att de behöver vara hemma med barnen mer?
Citera
2016-06-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Varför skulle kvinnor vilja vara hemma med barn för att annars är de horor eller?

Du får nog fråga kvinnor som vill vara hemma med barn varför de vill det. Jag är inte en kvinna som vill vara hemma med barn.
Citera
2016-06-21, 15:31
Medlem
Citat:
Men det är väl bra att kvinnor jobbar då kanske männen känner att de behöver vara hemma med barnen mer?

Det kan man ju spekulera i, men jag gissar att varje familj själv är bäst lämpad att fatta de besluten tror inte du?

Det är ju trots allt människor och inte en droid-army vi pratar om.
Citera
2016-06-21, 15:33
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det kan man ju spekulera i, men jag gissar att varje familj själv är bäst lämpad att fatta de besluten tror inte du?

Det är ju trots allt människor och inte en droid-army vi pratar om.
Ja mannen i familjen bara. Jävla hora nu stannar du hemma med barnen!!!!! Annars skiljer jag mig och snackar vilken jävla hora du är!!!!
Citera
2016-06-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ja mannen i familjen bara. Jävla hora nu stannar du hemma med barnen!!!!! Annars skiljer jag mig och snackar vilken jävla hora du är!!!!

Eh, ok.
Citera
2016-06-21, 15:36
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Du får nog fråga kvinnor som vill vara hemma med barn varför de vill det. Jag är inte en kvinna som vill vara hemma med barn.
Jaaa vad duktig kvinnoj )) Stanna hemma med barnen Trots att de är olyckliga... För annars är man ju en hora.
Citera
2016-06-21, 15:37
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Eh, ok.
Ja det är helt okej att mannen säger så. Det är kvinnor som vill ha rent. Kvinnor som vill ha barn. Kvinnor som vill ha mat då är det klart kvinnor ska göra allt de sakerna. Männen bryr sig inte.. Kvinnor skaffar barn bara för att få bidrag också..
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-21 kl. 15:40.
Citera
2016-06-21, 15:38
Medlem
Citat:
Jaaa vad duktig kvinnoj )) Stanna hemma med barnen Trots att de är olyckliga... För annars är man ju en hora.

Du vet att man kan förnya recept med en app nu va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in