2016-06-19, 01:43
Medlem
viko95s avatar
Sea of Thieves är ett nytt shared-world adventure game eller “SWAG,” spel utav Rare.

Vad jag har förstått vill dem inte kalla spelet ett MMORPG utan är mer som The Division.
Spelet är open-world, där du kan göra vad du vill som en pirat ute på de sju haven. Vill du bli nya Svartskägg bli det, vill du bara utforska världen gör det, vill du starta ett crew och sänka andra skepp gör det eller vill du bara supa dig full och sjunga piratvisor go for it!

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=gl3UiHp0sz0
Gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=bQlsN6EO2oU
Intervju: https://www.youtube.com/watch?v=VNo-3QCwRtw

Jag har länge velat ha ett bra piratspel, hoppas på detta.

https://www.seaofthieves.com/updates/articles/sea-of-thieves-official-E3-FAQ
Senast redigerad av viko95 2016-06-19 kl. 02:05.
Citera
2016-06-19, 01:46
Medlem
Elementarts avatar
Det är ont om bra piratspel och det är på tiden att Rare gör comeback med ett ordentligt spel. Ska nog ge detta en chans i alla fall
Citera
2016-06-19, 08:37
Medlem
Pacns avatar
Ärligt talat så ser de spelet väldigt intressant ut!

Hoppas det kommer till PS4
Citera
2016-06-19, 09:29
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Spelet var ett garanterat köp för min del.. Till dess att jag nu läste genreförkortningen SWAG :-(

Skämt åsido, det verkar oerhört mysigt och stämningsfullt. Längtar efter mer information
Citera
2016-06-19, 11:41
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pacn
Ärligt talat så ser de spelet väldigt intressant ut!

Hoppas det kommer till PS4

Verkar bara komma till Xbox one och PC
Citera
2016-06-19, 20:30
Medlem
viko95s avatar
Ja spelet kommer tyvärr bara på Xbox ONE och PC. Jag äger tyvärr bara en PS4, så får bli på PC:n. Vilket är bättre i mina ögon, vad jag har förstått ska man ändå spela ihop med Xbox lirarna och all kommunikation kommer ske via mic eller kommandon in game. Så ingen chatbox som i typ World of Warcraft, LOTRO eller andra online-spel.
Citera
2016-08-22, 23:48
Medlem
Ser väldigt lovande ut så lär nog köpa det. Antar att det kommer ingå i "Play Anywhere" så jag får det till både Xboxen och PC
Citera
2017-12-12, 12:46
Medlem
elephantstones avatar
Sea of Thieves: Release Date Announce Trailer (20/3/2018)
https://www.youtube.com/watch?v=Ebb7rp44kg0

Det ser mycket lovande ut från flera olika perspektiv. Vattnet ser fantastiskt ut, det känns som att möjligheterna är oändliga och kontrollen känns verkligen tight! Att jag längtar efter onlinespel hör inte till vanligheterna, men det här ser sannerligen överraskande bra ut. Sitter med alfan på Xbox One, men verkar inte ha behörighet. Trist!
Citera
2017-12-17, 13:29
Medlem
Jag sitter med Alphan till XONE och framförallt sexåriga sonen är eld och lågor. Har hittills bara kört solo och det funkar fint, men jag tror att det blir fler dimensioner av att spela i grupp/crew.

Har mest seglat omkring och hoppat på små öar och letat skatter, men stundtals har det blivit action. Testade att leva Robinson Crusoe-liv på en öde ö och sänkte ett passerande skepp med en kanon, har simmat i mörkret och klättrat upp på ett skepp och sedan överfallit besättningen. Svinkul då man hörde i mickarna då de andra skrek i panik.

Det finns mycket tekniska problem ännu. Framförallt servrarna är instabila. Men det kan bli ett höjdarspel. Framförallt seglingen och de makalösa vatteneffekterna imponerar.
Citera
2018-01-26, 12:29
Medlem
Blaze.s avatar
Aldrig vart så hyped inför ett spel förut älskar designen. Tänkte jag skulle vänta till realise innan jag köper det men kan fan inte bärga mig och funderar på att förhandsboka så man kan köra betan som verkar flyta på bra. En fråga som verkar va lite luddig efter att man googlat runt: Kan man bemanna ett skäpp med enbart 2 spelare? Någon som vet?

Mvh
Citera
2018-01-26, 22:18
Medlem
Ser onekligen magiskt ut. Hade dom haft ett mer rpg liknande system så skulle jag varit helt såld. Det känns lite för fattigt ut när det kommer till karaktärsutvecklingen. Men vattnet är det mest verklighetstrogna jag sett. Det är otroligt fint. Men dom måste däremot gör om molnen som ser förjävliga ut ärligt talat!
Citera
2018-01-28, 13:32
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Aldrig vart så hyped inför ett spel förut älskar designen. Tänkte jag skulle vänta till realise innan jag köper det men kan fan inte bärga mig och funderar på att förhandsboka så man kan köra betan som verkar flyta på bra. En fråga som verkar va lite luddig efter att man googlat runt: Kan man bemanna ett skäpp med enbart 2 spelare? Någon som vet?

Mvh
Det finns tre olika lägen. Solo, duo och squad. Skeppets storlek anpassas efter dessa lägen. Så visst kan du bemanna ett mindre skepp med bara två spelare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in