Det finns tre olika lägen. Solo, duo och squad. Skeppets storlek anpassas efter dessa lägen. Så visst kan du bemanna ett mindre skepp med bara två spelare.
Jävlar vad jag har spelat, vilket spel va? Vilken design! Så sjukligt snyggt! Nu tar det emot att få vänta 2 månader till realise... förresten vet du om allt man gjort i betan, allt rep, guld, gear man skrapat ihop under dessa dagar sparas på accountet tills dom släpper det på riktigt? Det bör det ju iofs göra men kommer det finnas en character costumozation när dom släpper det på riktigt, vet du ?
Du måste ha signat upp på deras insider program före 1e December, alla som gjort det fick access denna veckan. En polare missade det och förhandsboka spelet istället eftersom det var ett annat alternativ för att få spela betan men icke.. tydligen har många haft stora problem med beta access vid förhandsbokning så inget spelande för han blev det inte och han avbröt förhandsbokningen.... vi som hade sett fram emot att lira så skiter det sig...
Riktigt synd för betan i sig har flutit på som bara den, inga buggar eller något för mig iaf. Sjukt synd och dåligt att det krånglat så för dom som förhandsboka, falsk marknadsföring... Hörde något att det skulle komma en open-beta framöver innan realise men inte säker, håll ögonen öppna spelet är helt underbart!
Senast redigerad av Blaze. 2018-01-31 kl. 07:35.
Det ser lockande ut, men vad går det ut på? Att segla runt utan något större mål får mig att bli orolig över en sviktande spelarmängd efter bara några veckor.
Vill upplysa alla Xbox-ägare som överväger att köpa Sea of Thieves;
Microsoft har nyligen utannonserat att deras framtida spel kommer ingå i prenumerationstjänsten Xbox Game Pass. Spel som Sea of Thieves, Forza, Crackdown etc kommer således finnas tillgängliga till priset av 79 kr i månaden.
Det ser lockande ut, men vad går det ut på? Att segla runt utan något större mål får mig att bli orolig över en sviktande spelarmängd efter bara några veckor.
Det är just det som är problemet med spelare nu för tiden.
Utvecklarna måste själva lägga in ett speciellt mål då vissa är oförmögna att skapa sina egna mål.
Jävlar vad jag har spelat, vilket spel va? Vilken design! Så sjukligt snyggt! Nu tar det emot att få vänta 2 månader till realise... förresten vet du om allt man gjort i betan, allt rep, guld, gear man skrapat ihop under dessa dagar sparas på accountet tills dom släpper det på riktigt? Det bör det ju iofs göra men kommer det finnas en character costumozation när dom släpper det på riktigt, vet du ?
Mvh
Vet ingen beta där all din progress har följt med till releasen.
Vet ingen beta där all din progress har följt med till releasen.
Är det så illa... mer än vad jag visste, min första beta upplevelse nämligen. Och jag som verkligen nötat sönder i hopp om att ligga steget före polarna när det släpps hehe. Men aja det är säkert som du säger men det är väl inte hela världen, gör gärna om samma skit fast med andra, solo var roligt och mysigt men spelupplevelsen lär givetvis bli mycket roligare när man kör med polare. Nu har man fått en inblick i alla fall och 650 spänn låter dyrt kan man tycka för ett "sandlådespel" eller lekplats eller vad man ska kalla det men det kommer det va värt anser jag med tankte på att dom kommer lägga till så mycket mer, hade typ kunnat lägga 650 spänn på denna betan som den är nu, inte besviken alls. Alternativ för er som kör xbox så kommer spelet släppas för "xbox gamepass" för 10$ om man vill testa och se om man tröttnar eller ej, sen är det ju bara att avbryta prenumerationen om man inte vill köra mer än en månad. Tack för svar!
Edit: Sorry såg att någon redan skrivit om detta gamepass. I alla fall oerhört bra att dom gör så för det känns som att det kan va ett spel som man tröttnar på i längden , även om jag nu inte har gjort det efter en veckas solo nötande. Grejen med SoT är att det är tillfredställande att bara glida omkring i sin skuta och njuta av vågorna. Vattnet och båtfysiken är helt fenomenalt. Men kanske är man bara nyfrälst och kommer kanske tröttna, kan va värt att diskutera priset än då även om jag såhär i all hype tycker att dom kan va värda det. Köper man det till en plattform pc eller xbox får man ju det till båda, vet dock inte hur det är om man bara har det genom xbox gamepass. Mest logiska är väl att man bara har det till boxen då.
Senast redigerad av Blaze. 2018-01-31 kl. 13:29.
Spelade för första gången i somras och har nog testat på det mesta i spelet. Tycker spelet är otroligt välgjort och har stor potential men just nu finns det för lite content, jag har hört någonstans att de bara har visat runt 20% av all content som kommer finnas vid launch.
Just nu är spelet alldeles för dyrt för vad det har att erbjuda, då det med största sannolikhet kommer finnas någon slags microtransaction som det finns i alla spel nu för tiden.
Har varit med i alphan sedan augusti. Och sett content komma och gå.
Denna betan var mindre att göra i än vad December alphan hade. (en faction mindre t.ex)
Samtidigt som det var lättare att hitta skepp. (i alphan kunde det ta upp emot 1 timme ibland) Nu var det ca 15-30 max, vilket är helt ok.
Kartan kändes mindre än i alphan, så är säkert något som kommer utökas.
Angående allt som folk klagar på att det finns för lite att göra ser jag inte varför. Det var ju ändå en stress test Beta med lite ny kontent (sniper boom boom tunnor) och funktioner på shipmap t.ex
Det som är confirmed är ju t.ex kraken ska finnas i spelet. Men ingen vet i vilka tillfällen.
Och med tanke på vad som data minats fram ifrån beta klienten så lär det komma bra mycket mer saker. (rares plan är ju 2 år av kommande content)
Läses på Egen risk
Under nästa spoiler kommer lista på ALLT + länk!
Chests:
Chest of Sorrow
Common Chest
Drunken Chest
Legendary Chest
Mythical Chest
Rare Chest
Shipwreck Common Chest
Shipwreck Legendary Chest
Shipwreck Mythical Chest
Shipwreck Rate Chest