• 1
  • 2
2016-06-16, 14:48
Medlem
Bamse står för allas lika värde och det innebär att bögar och flator måste vara med där, för barnen ska tydligen uppfostras till att gilla sånt från tidig ålder, istället för att själva bilda en egen uppfattning när de är gamla nog för att förstå sånt här.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23015203.ab

Bamsetidningens sommarnummer får läsarna stifta bekantskap med Vera och Frida som flyttar ut på landet till en bondgård.
– Vi försöker visa olika familjekonstellationer, och Bamses värld förändras och utvecklas precis som det verkliga livet. Bamse är humanist och står för allas lika värde, säger Bamsetidningens chefredaktör Charlotta Borelius.

-----

Är det bra att serietidningars förlag försöka fostra barnen? Litar man inte på att föräldrarna kan förklara om bögar och flator när barnen är tillräckligt gamla?

Nu blir det inget mer Bamse här hos mig iaf.

Du då?
Citera
2016-06-16, 14:58
Medlem
Det verkar finnas en god anledning att försäljningen av denna propaganda-serietidning riktad till barn sjunker för varje år: den är helt enkelt inte läsvärd längre.

Några nya läsare hos tillväxtgrupperna i samhället, dvs migranter och muslimer och zigenare, lär knappast tillkomma i framtiden med dylika postmoderna värderingar hos karaktärerna. Lille Skutt kommer ut ur garderoben som läderbög och S&M-utövare, och Skalman ägnar sig åt pedofili.

Kunde det inte räckt med att Bamse förmedlade att är man stark ska man vara snäll och göra gott?
Citera
2016-06-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Bamse står för allas lika värde och det innebär att bögar och flator måste vara med där, för barnen ska tydligen uppfostras till att gilla sånt från tidig ålder, istället för att själva bilda en egen uppfattning när de är gamla nog för att förstå sånt här.

Bamsetidningens sommarnummer får läsarna stifta bekantskap med Vera och Frida som flyttar ut på landet till en bondgård.
– Vi försöker visa olika familjekonstellationer, och Bamses värld förändras och utvecklas precis som det verkliga livet. Bamse är humanist och står för allas lika värde, säger Bamsetidningens chefredaktör Charlotta Borelius.

-----

Är det bra att serietidningars förlag försöka fostra barnen? Litar man inte på att föräldrarna kan förklara om bögar och flator när barnen är tillräckligt gamla?

Du då?

Det är bra att serietidningars förlag återspeglar verkligheten och att homosexuella, som också är en del av samhället även får plats. Varför skulle ett barn vara för ungt för att förstå att två av samma kön kan älska varandra? På dig låter det som att det är en sorts moralisk dekadens att vara homosexuell, vilket det inte är.
Citera
2016-06-16, 15:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto

-----

Du då?

Jag tycker att det är fel att exponera barnen för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Det är bra att serietidningars förlag återspeglar verkligheten och att homosexuella, som också är en del av samhället även får plats. Varför skulle ett barn vara för ungt för att förstå att två av samma kön kan älska varandra? På dig låter det som att det är en sorts moralisk dekadens att vara homosexuell, vilket det inte är.

Homosexualitet är i västvärlden väldigt mycket trend och kulturellt. Det finns kanske vissa som dras till samma kön och det är OK. Gott så. Färdigt med det. Att lura i barnen att det är normalt och naturligt tycker jag är fel. De är i en känslig ålder och har flera år på sig att hitta sin egen identitet, även den sexuella. Låt dem göra det i lugn och ro. Inget hetsa eller hat mot homosexuella, men heller inte normalisera det.

Innan du svarar mig att de homosexuella är födda sådana och det är 100% genetiskt så kan du fundera över följande. Om det vore 100% genetiskt att bli homosexuell så MÅSTE alla övriga i kullarna identiska tvillingar, trillingar och fyrlingar osv vara homosexuella om en är det. Om det inte stämmer, hur förklarar du det?
Citera
2016-06-16, 15:31
Ska bli kul att läsa när brummelisa ska börja bära burka:P nej men seriöst om jag hade småbarn skulle jag nog fan inte bry mig ett skit. Även om jag tycker att politik inte hör hemma i småbarnsböcker/ tidningar. Men blir ju allt vanligare att homosexuella par gifter sig och skaffar barn så det skildrar ju enbart verkligeheten
Citera
2016-06-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod

För ett barn i tolvårsåldern kan det vara relevant att i skolan få lära sig om bögar och flator. I skolan ska man lära sig sånt, att det finns såna människor. Sedan ska man själv bilda en egen uppfattning om detta.

En serietidning ska i första hand vara underhållning, men kan gärna vara lärande gällande objektiva saker såsom att 1+1 blir 2 osv.

Att börja smeta in homosexualitet för ett barn som inte ens känner till heterosexualitet ännu, det är ju bara sinnesjukt.

Att skönmåla bögeri som någon sorts form eftersträvansvärd idyll för små barn, det är propaganda och hjärntvätt.
Citera
2016-06-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ska bli kul att läsa när brummelisa ska börja bära burka:P nej men seriöst om jag hade småbarn skulle jag nog fan inte bry mig ett skit. Även om jag tycker att politik inte hör hemma i småbarnsböcker/ tidningar. Men blir ju allt vanligare att homosexuella par gifter sig och skaffar barn så det skildrar ju enbart verkligeheten

Exakt och barn behöver två föräldrar, en mamma och en pappa. Två förebilder av olika kön givetvis.

Det är synd om de barn som går miste om detta.

Därför ska inte Bamse försöka skönmåla denna typ av uppväxt.
Citera
2016-06-16, 15:40
Medlem
Varför ska en serietidning för småbarn sexualiseras? Nu är det slutrest med Fritidsresor.
Citera
2016-06-16, 16:03
Medlem
Regeringsmedlems avatar
För mig var den största chocken att Bamse fortfarande existerar!

Det kan ju inte finnas fler än hundra prenumeranter väl?

Får serietecknaren skattepengar för att fortsätta med verksamheten?

Favoriten blev nog ändå att lilleskutt ny tydligen har en homosexuell blå bror som adopterat ett barn ihop med sin svarta pojkvän!

Never change Sweden!
Citera
2016-06-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsmedlem
För mig var den största chocken att Bamse fortfarande existerar!

Det kan ju inte finnas fler än hundra prenumeranter väl?

Får serietecknaren skattepengar för att fortsätta med verksamheten?

Favoriten blev nog ändå att lilleskutt ny tydligen har en homosexuell blå bror som adopterat ett barn ihop med sin svarta pojkvän!

Never change Sweden!

Haha, ja jag trodde att låten Bamse knullar Lille Skutt i röven, var en parodi men det ligger nog sanning i den...

Nä du jag förstår verkligen inte varför alla förlag osv ska försöka hjärntvätta våra barn med bögpropaganda.
Citera
2016-06-16, 16:14
Medlem
Alla föräldrar påverkar sina barn till vilket förhållningssätt föräldrarna vill att de ska ha till sin omgivning.
Det är det som kallas uppfostran.
Jag tror inte att det är förlaget som gratis skickar tidningen till barnen, det är föräldrarna som köper/prenumererar/godkänner att andra köper den. Alltså är det föräldrarna som uppfostrar sina barn helt i linje med sista delen i TS inlägg.
Vad är problemet? Är det inte föräldrarna som ska uppfostra sina barn?
Citera
2016-06-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Alla föräldrar påverkar sina barn till vilket förhållningssätt föräldrarna vill att de ska ha till sin omgivning.
Det är det som kallas uppfostran.
Jag tror inte att det är förlaget som gratis skickar tidningen till barnen, det är föräldrarna som köper/prenumererar/godkänner att andra köper den. Alltså är det föräldrarna som uppfostrar sina barn helt i linje med sista delen i TS inlägg.
Vad är problemet? Är det inte föräldrarna som ska uppfostra sina barn?

Exakt men de förstör ju Bamse nu genom att köra in massa bögerier.

Sedan ett par år tillbaka man man inte prenumerera på Bamse med andra ord.

Jag hade tänkt göra det men får avstå nu.

Tyckte själv om Bamse som barn så det är tråkigt att det förvandlats till en bögorgie istället för lättsam underhållning för barnen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in