Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-14, 18:29
  #1
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Nytt uppkommande open world zombiespel som är exklusivt till PS4. Ser jävligt bra ut! Påminner lite om The Last of Us.

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=n95IaELdWDU

Gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=DiHbP_gdfQg

Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av iVanillaGorilla 2016-06-14 kl. 18:35.
Citera
2016-06-14, 18:34
  #2
Medlem
Såg väl hantverksmässigt bra ut, inget att klaga på, men känns som jag ser exakt samma tredjepersons actionsspel om och om igen på E3.
Citera
2016-06-14, 18:38
  #3
Medlem
MisterFlawlesss avatar
ser ut att vara lovande
Citera
2016-06-14, 22:46
  #4
Medlem
perfecttens avatar
Och så har jag Xbox....
Varför ska alltid Sony ha alla bra exclusives för... Uncharted, The Last of Us, och nu det här...
Aja har mitt Dead Rising i alla fall...
__________________
Senast redigerad av perfectten 2016-06-14 kl. 22:49.
Citera
2016-06-15, 08:25
  #5
Medlem
Gravers avatar
Ännu ett zombie-spel... varför måste alla postapokalyptiska spel ha zombies med?
Citera
2016-06-15, 08:58
  #6
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Ännu ett zombie-spel... varför måste alla postapokalyptiska spel ha zombies med?
Jag tycker spelet verkar lovande...just förutom den delen att det är zombies. Det känns lite tröttsamt.

Men har förhoppningar på det ändå.
Citera
2016-06-15, 09:57
  #7
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Jag tycker spelet verkar lovande...just förutom den delen att det är zombies. Det känns lite tröttsamt.

Men har förhoppningar på det ändå.
Håller med, bortser man från alla zombies så ser det bra ut. Tyvärr verkar det vara en stor del av gameplay.
Citera
2016-06-15, 10:01
  #8
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Håller med, bortser man från alla zombies så ser det bra ut. Tyvärr verkar det vara en stor del av gameplay.

jag tycker snarare att det viktiga är HUR zombiesarna framträder än att det är zombies.

Vi har inte sett så många spel där det är bokstavligen horder av zombies som i The War Z. Jag kommer på Left4Dead under vissa segment, men annars komemr jag knappt på något mer utan de flesta spel brukar bara ha ett par eller en mindre grupp långsamma zombies.

Nu är det verkligen 500 zombies som bokstavligen rusar efter dig överallt, som jag tycker är fräscht nog även om det är zombies som varit populärt länge.
Citera
2016-06-15, 10:11
  #9
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
jag tycker snarare att det viktiga är HUR zombiesarna framträder än att det är zombies.

Vi har inte sett så många spel där det är bokstavligen horder av zombies som i The War Z. Jag kommer på Left4Dead under vissa segment, men annars komemr jag knappt på något mer utan de flesta spel brukar bara ha ett par eller en mindre grupp långsamma zombies.

Nu är det verkligen 500 zombies som bokstavligen rusar efter dig överallt, som jag tycker är fräscht nog även om det är zombies som varit populärt länge.
Om det är 10 eller 500 spelar ingen roll för mig. Att man inte kan komma på något annat än zombies när det kommer till postapokalyptiska spel, ja då kanske man bara ska låta det vara.
Citera
2016-06-15, 13:06
  #10
Medlem
Hoppas verkligen det är open world samt multiplayer och co-op. Annars är det ett riktigt MEH!
Citera
2016-06-15, 20:03
  #11
Medlem
MisterFlawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
jag tycker snarare att det viktiga är HUR zombiesarna framträder än att det är zombies.

Vi har inte sett så många spel där det är bokstavligen horder av zombies som i The War Z. Jag kommer på Left4Dead under vissa segment, men annars komemr jag knappt på något mer utan de flesta spel brukar bara ha ett par eller en mindre grupp långsamma zombies.

Nu är det verkligen 500 zombies som bokstavligen rusar efter dig överallt, som jag tycker är fräscht nog även om det är zombies som varit populärt länge.

Det var just det som väckte intresset för mig! Har inte sett något liknande i ett zombie spel innan.
Citera
2016-06-17, 18:31
  #12
Medlem
iVanillaGorillas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=SbyCHplt0no Intervju med skaparna av Days gone för den som har lust att titta. 36 minuter in i videon.

Saker de går igenom i intervjun:

Citat:
* Studio is about 100 people, was around 40 - 50 for Uncharted Vita.

* Game is PS4 Exclusive, no PC mode "We are Sony Bend, we are PS4 Exclusive".

* You ride a special bike, called a Drifter, that can drive off road, they said lots of off roading since the roads are all broken up, "Broken Roads." The bike is needed to survive, it is like its own character. It has saddle bags that holds your inventory. The bike is grounded, you will need to "know where it is and manage it" Several devs are bikers, lots of research into the bike. Actually got it up on rollers to make sure they got the sound of the bike right.

* Weather has a big effect on traveling and how the bike handles.

* No Multiplayer at all, focusing on their strengths, single player story.

* Demo was a bounty hunting mission, hunting down a biker "2 Dog" and tried to show the danger of leaving the safety of encampments.

* Wanted the game to be a big sandbox of what you would do when "shit goes down."

* Weapons crafting system, they call a "MacGuyver Mentality" where the you figure out clever ways to build tools to get out of situations.

* Their demo they are showing off on show floor has "millions" of ways to play that demo, depending on what tools you bring with you. The environment also plays a huge role in how you deal with certain situations.

* Takes place just a few years after the "apocolypse" event. Society is starting to try to rebuild, as supplies are starting to run out. Made it sound like part of the game is figuring out what to do with the resources you find.

* Wildlife is in the game, they have a "huge" wildlife system they aren't going to talk much about right now. But the event didn't wipe out all wildlife.

* Not willing to talk yet about different story paths, different endings, etc. They chuckled but they dont want to talk about it yet.

* Zombie hoard was all real, no LOD tricks, there are that many people on the screen.

* No release date or time window. They aren't wanting to do that right now.


* Game has been in development for 3+ years, but still its in early development as they just only finished core mechanics/ideas of the game and not ready yet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback