Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-17, 21:14
  #13
Medlem
BuddyBuildas avatar
Har haft ögonen på det här spelet sen de kom ut med sin reveal. Har stora förhoppningar på detta spel, har alltid väntat på "that one" open world zombie spelet som verkligen bara levererar.
Finns en hel del men inga som har varit något särskilt. Det här verkar vara något väldigt nytt och uppfriskande inom zombie-genren. Gillar hur det är som World War Z och det kommer flera hundratals zombies rusande mot en.
Hoppas verkligen spelet lever upp till mina förväntningar och inte floppar. Det är bara att vänta och se.
Citera
2016-06-17, 22:09
  #14
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Dead Rising 4, Days Gone, State of Decay 2 eller flera av dem.. Förutom att DR4 har humorn och SoD2 lite lätt basbyggande och co-op vore det kanon med någon artikel eller video framöver som tydliggör vad som erbjuds av de olika spelen. Mycket zombies nuförtiden..

Att det är *många* zombies på skärm samtidigt hade ju även Dead Rising 3 på sin tid så det bör ju inte ses som något unikt
Citera
2016-06-18, 02:17
  #15
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuddyBuilda
Har haft ögonen på det här spelet sen de kom ut med sin reveal. Har stora förhoppningar på detta spel, har alltid väntat på "that one" open world zombie spelet som verkligen bara levererar.
Finns en hel del men inga som har varit något särskilt. Det här verkar vara något väldigt nytt och uppfriskande inom zombie-genren. Gillar hur det är som World War Z och det kommer flera hundratals zombies rusande mot en.
Hoppas verkligen spelet lever upp till mina förväntningar och inte floppar. Det är bara att vänta och se.

Precis! Har alltid velat haft ett open world zombie spel som sticker ut från bunten som är jävligt bra o som får en att vilja komma tillbaka för att spela mer, finns redan många open world zombie spel men ingen av dem har gett den känslan för mig så jag sätter mina hopp på detta spel . The Last of Us gav mig den känslan men det var inte open world. Jag tror det här spelet kan bli något extra, potentialen finns!
Citera
2016-06-19, 13:56
  #16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Visst såg bra ut. Men såhär på förhand känner jag mig inte så där jättetaggad på detta. Open world zombie apokalyps spel har vi sett så många gånger förut. Tänkte dock samma med the last of us. Förhoppningsvis kan detta ha något extra som gör att det står ut från mängden likt The last of us story.
Citera
2016-06-19, 18:48
  #17
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Visst såg bra ut. Men såhär på förhand känner jag mig inte så där jättetaggad på detta. Open world zombie apokalyps spel har vi sett så många gånger förut. Tänkte dock samma med the last of us. Förhoppningsvis kan detta ha något extra som gör att det står ut från mängden likt The last of us story.

Fast The last of us är ju inte open world i samma typ som sandbox, du har ju hela tiden en väg du måste följa



Tyckte det såg jävligt bra ut på demon men blev rätt less när jag insåg att det är PS4 exclusive

Jag är ingen konsolhatare men har endast PS3 och har ingen lust att köpa en PS4 för ett enda spel...+ att jag är grafikbög och där har ju PC en stor fördel

Blir väl att kolla en playtrough på Youtube när det kommer ut
Citera
2016-06-19, 22:13
  #18
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Tappade suget lite grann när jag såg en intervju där utvecklarna kallade spelet för ett "extreme action game" och tonade ner överlevnadsbiten för att istället fokusera på hur många zombies ("freakers!") man ska kunna mangla ner per sekund. Vågskålen tippade nog över till State of Decay 2s favör istället.
Citera
2016-06-21, 22:52
  #19
Medlem
MisterFlawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iVanillaGorilla
https://www.youtube.com/watch?v=SbyCHplt0no Intervju med skaparna av Days gone för den som har lust att titta. 36 minuter in i videon.

Saker de går igenom i intervjun:

"We are sony bend, we are PS4 exclusive" hahaha
Synd att de inte har multiplayer, tror att de i alla fall levererar en bra single player upplevelse, storyn kan bli jävligt bra för studion är bra med single player spel, gillade Uncharted: Golden Abyss skarpt!
Citera
2016-06-24, 05:10
  #20
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterFlawless
"We are sony bend, we are PS4 exclusive" hahaha
Synd att de inte har multiplayer, tror att de i alla fall levererar en bra single player upplevelse, storyn kan bli jävligt bra för studion är bra med single player spel, gillade Uncharted: Golden Abyss skarpt!

jo, de hade vart skapligt nice med multiplayer. men men, eftersom det inte kommer vara någon multiplayer blir det ju mer tid för dom att jobba på singleplayern iallafall.
Citera
2016-09-29, 13:55
  #21
Medlem
Geomeisters avatar
Det här känns som The Last of Us, men istället för att ha en känslosam story eller vad jag ska kalla det är det lite grabbigare/tuffare tag. Samt att det kommer vara mer action. Om The Last of Us var Resident Evil 1 kommer det här vara Resident Evil 4.

Det är sådana här typer av spel som gör sig bäst på Playstation tycker jag. Sport- och Fightingspel spel kan vara lika/samma på andra konsoller. Strategi och FPS är tveklöst bättre till PC. Det är sådana här spel som kan bli riktigt bra.

Är det bara ett i mängden eller kommer det vara en topp 10 till PS4? Svårt att säga!

Zombier känns som ett uttjatat tema, men gällande dagens spel och filmer tycker jag det mesta handlar om hur det är gjort. En zombie-film kan vara en blek kopia av tidigare filmer/serier eller så kan det vara mer spännande och djupare. Samma med spel.

Spelet har mina ögon på sig!
Citera
2016-11-28, 17:14
  #22
Medlem
MisterFlawlesss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=tm6ljTf-w4w

Jag har hört och sett att grafiken hyllas väldigt mycket på PS4 Pro. Men det jag undrar är om grafiken på den vanliga PS4an kommer vara i närheten av lika bra på det här spelet jämfört med Pro versionen. Jag menar hur drastisk är skillnaden? om de påstår att grafiken är bättre än uncharted på Pro kommer den då vara ungefär på samma nivå/ lite sämre än uncharted på den vanliga PS4an?
Citera
2018-05-13, 12:20
  #23
Medlem
WalterSullivans avatar
Den här tråden har stått stilla ser jag, här kommer första timmen av gameplay som släppts. Jag är iallafall sjukt hypad på detta, gillar att det är mörk story och överlevnad som prioriteras och inte massa larv ala Dead Rising tex.

https://www.youtube.com/watch?v=5IW_79PaiRo
Citera
2018-05-14, 23:25
  #24
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Den här tråden har stått stilla ser jag, här kommer första timmen av gameplay som släppts. Jag är iallafall sjukt hypad på detta, gillar att det är mörk story och överlevnad som prioriteras och inte massa larv ala Dead Rising tex.

https://www.youtube.com/watch?v=5IW_79PaiRo
Ser väldigt lovande ut!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback