Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-13, 10:50
  #1
Medlem
Hej, jag jobbar inte och har inte gjort för många år utan får min inkomst från sportbetting, inga miljoner men jag lever gott på de pengarna jag tar ut varje månad. Nu vill jag ta ett banklån för att köpa en lägenhet, jag har halva insatsen men behöver låna 2 miljoner. kan jag öppna ett företag, bli anställd, sätta in mina vinster från gambling till företaget och låtsas få en bra månadslön och sen om 6 mån visa banken mina lönespecar och anställningsavtal och få ett lån. tacksam för kommentarer om detta är möjligt att göra.
ps. spela Sverige -1,5 idag (lol)

Nick
Citera
2016-06-13, 11:16
  #2
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nick888
Hej, jag jobbar inte och har inte gjort för många år utan får min inkomst från sportbetting, inga miljoner men jag lever gott på de pengarna jag tar ut varje månad. Nu vill jag ta ett banklån för att köpa en lägenhet, jag har halva insatsen men behöver låna 2 miljoner. kan jag öppna ett företag, bli anställd, sätta in mina vinster från gambling till företaget och låtsas få en bra månadslön och sen om 6 mån visa banken mina lönespecar och anställningsavtal och få ett lån. tacksam för kommentarer om detta är möjligt att göra.
ps. spela Sverige -1,5 idag (lol)

Nick

Det är inte alltid lätt att få banklån som egenföretagare, fram för allt om det inte funnits länge, med stadiga inkomster under lång tid. Det är min erfarenhet, men bankerna är olika.
Citera
2016-06-13, 11:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nick888
Hej, jag jobbar inte och har inte gjort för många år utan får min inkomst från sportbetting, inga miljoner men jag lever gott på de pengarna jag tar ut varje månad. Nu vill jag ta ett banklån för att köpa en lägenhet, jag har halva insatsen men behöver låna 2 miljoner. kan jag öppna ett företag, bli anställd, sätta in mina vinster från gambling till företaget och låtsas få en bra månadslön och sen om 6 mån visa banken mina lönespecar och anställningsavtal och få ett lån. tacksam för kommentarer om detta är möjligt att göra.
ps. spela Sverige -1,5 idag (lol)

Nick

Du lär inte få ett lån som nyföretagare. Då är det bättre att köpa ett företag som redan är kreditvärdigt!
Citera
2016-06-13, 11:23
  #4
Medlem
Men om någon annan står som ägare för företaget och jag bara är anställd och får lön från företaget. kan jag få ett lån då?
Citera
2016-06-13, 12:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nick888
Men om någon annan står som ägare för företaget och jag bara är anställd och får lön från företaget. kan jag få ett lån då?

Det är inte ovanligt att banken vill att man ska ha varit anställd i mist 6 månader innan dom beviljar lån.
Citera
2016-06-13, 12:38
  #6
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nick888
Men om någon annan står som ägare för företaget och jag bara är anställd och får lön från företaget. kan jag få ett lån då?
Om du har en normal fast anställning, dvs ingen provanställning, och en okej lön så får du förstås ett lån anpassat efter vad banken gör för kreditbedömning av dig och din återbetalningsförmåga och "återbetalningsvilja" precis som alla andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback