2016-06-22, 15:21
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Är du dum, eller? Menar du att jag bara har sex för mig själv? Jag är inte en sådan person, Jag är omtänksam och respekterar kvinnan och vill att hon också ska det bra.

Det är inte ansvarslöst att känna lust till en kvinna. Och ursprung har inget med den kvinnotyp jag attraheras av. Det finns också ex. kurviga latinskor och svenskar. Jag äger ingen. Ni i Islam äger. Ni diskriminerar och förtrycker icke-muslimer och kvinnor, även muslimska kvinnor.

En SKILD somalisk kvinna jag ej skulle vilja ha romantik med är de som är könsstympade. De känner ju inget under sex efter att man skärt bort deras känsliga delar i underlivet. Det är ett ondskefullt straff mot en människa..att neka känslan av sex. Man måste vara ond för att hitta på något sådant.
Naturligtvis kan man säga att du njuter mer än kvinnan med den avskyvärda människosyn du har.Det är helt riktigt att platsen och miljön påverkar hennes situation.Åk ner till Somalia och genomför sexet så får vi se om din teori stämmer.
Citera
2016-06-22, 15:31
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Hennes behov kan likväl under sådana omständigheter vara en imitering eller rollspel efter vissa kriterier..
Oftast inte, det är i din fantasi du ställer upp sådana bilder, du vill placera henne, när hon inte sitter snällt och erkänner dig som guds gåva till jorden, och dikterar för henne varför, enligt din egen tolkningspraxis, då får hon hamna i vildmarken, och du betraktar henen då som ett fritt byte.

Dvs i andra ord : DU.. ser dig som föresträdande Gud, åt henne.. och detta är du numera omedveten om. ATt du har erbjudits gudsrollen, att leka med fritt.. det är alldeles fritt fram för dig pojke/man, enbart din vilja inomislamskt förbjuder dig och som kille, kan du slå henne, du får ändå första priset där ord står mot ord. Mellan dig och den varelse som är alltså förpassad.. i religionen islam.

Heennes ord, får tolkningsföreträdet först när hon underordnat sig, och ärats av man eller pojke, inte förr!

islams hårdföra apartheid och våldsamma förfarande med det naturliga, har fött fram en kraftigt misogyni, kvinnorna vet,, men de lider också.. sedan när de förstått aatt det inte finns vägar ut, då kan de mjukna och vända.. men det är på TVÅNG. Tvångsinternalisering hör ihop med att utesluta hennes ord hennes medgivande och hennes behov och önskan, islam inte eens inberäknar detta.

Därför är islam en också andlig diktatur.
Citera
2016-06-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Naturligtvis kan man säga att du njuter mer än kvinnan med den avskyvärda människosyn du har.Det är helt riktigt att platsen och miljön påverkar hennes situation.Åk ner till Somalia och genomför sexet så får vi se om din teori stämmer.

Avskyvärda människosyn?

För att jag är heterosexuell? Jag respekterar kvinnor och behandlar dom väl.

Vill du ändra människans DNA till skalbaggar, kanske?

Bara för att du lever i celibat, betyder det ej att andra ska följa dig.
Citera
2016-06-22, 15:43
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Islam har stora bekymmer med ♥ kärlek.

I Iran är det strängeligen tabu för par att kyssas, och islamister i Sverige.. går nog hem och ber 5x5 ggr om dagen , varenda gång de sett ett par kyssas offentligt. Och ropar uuuusch..

Säger allt.
Citera
2016-06-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Oftast inte, det är i din fantasi du ställer upp sådana bilder, du vill placera henne, när hon inte sitter snällt och erkänner dig som guds gåva till jorden, och dikterar för henne varför, enligt din egen tolkningspraxis, då får hon hamna i vildmarken, och du betraktar henen då som ett fritt byte.

Dvs i andra ord : DU.. ser dig som föresträdande Gud, åt henne.. och detta är du numera omedveten om. ATt du har erbjudits gudsrollen, att leka med fritt.. det är alldeles fritt fram för dig pojke/man, enbart din vilja inomislamskt förbjuder dig och som kille, kan du slå henne, du får ändå första priset där ord står mot ord. Mellan dig och den varelse som är alltså förpassad.. i religionen islam.

Heennes ord, får tolkningsföreträdet först när hon underordnat sig, och ärats av man eller pojke, inte förr!

islams hårdföra apartheid och våldsamma förfarande med det naturliga, har fött fram en kraftigt misogyni, kvinnorna vet,, men de lider också.. sedan när de förstått aatt det inte finns vägar ut, då kan de mjukna och vända.. men det är på TVÅNG. Tvångsinternalisering hör ihop med att utesluta hennes ord hennes medgivande och hennes behov och önskan, islam inte eens inberäknar detta.

Därför är islam en också andlig diktatur.
Tvärtom, oftast så är det så.. jag fantiserar inte vissa afrikanska feminister har också påpekat detta.. Du sitter inte där på sanningen om iranska kvinnor, för utanför kontexten du pratar om är hon sig själv.. Jag ser och förstår den inte du..

Citat:
Och du stigmatiserar, med koranen som en klubba göra kvinnan till ett slagträ, så fort hennes behov kommer fram, är hon smutsig "som bara vill knulla"
Det bankas så hårt och ofta in i deras medvetande, att de till slut tror på det, samma som med somaliska exemplet sker inom Iran, där de inbillar sig att "leva högre" men det är för att de inte längre kan tänka själv, de har förbjudits och vänder den bakvända psykologin om igen, till att koranen blir tryggheten att fly in i, och tältet de anvisas att gömma sig i, är för deras eget bästa tills de själv tror att de är "moraliskt korrekta"

Det är för att islamism, bamkat in i huvuden, att koran är de perfekta guds ord. Att de andra är grisiga.. de kristna t.ex och ateister eller humanister, är lögnhalsar som vill-dem-ont.. och så drar man fram "fällorna" i den västerländska friheten, där man siar med sina spåkulor att de utan tvekan KOMMER ATT FALLA I DE FÄLLORNA, för saknar ju egen intelligens, det har haditerna nogsamt präntat genom århundraden, att kvinnorna ska skördetröskas i varenda fåra.

Deras korppar är inte deras, när de tror det, bestraffas de. Och de väljer istället att tystna och glömma.

Jag stigmatiserar ingenting.. Det gör ni genom media "bevisligen".. Till slut händer det eftersom människan psykiskt sett inte kan hantera hasverket.. Om inte du ser alla tecken behöver inte innebär att helvetet inte bryter loss..

Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Adekvat!Kallas för 'projektiv identifikation'.
.
Ja hon internaliserar en bild av sig själv som inte är "hon"..
Citera
2016-06-22, 16:10
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=IR5|57646701]
Citat:
Tvärtom, oftast så är det så.. jag fantiserar inte vissa afrikanska feminister har också påpekat detta.. Du sitter inte där på sanningen om iranska kvinnor, för utanför kontexten du pratar om är hon sig själv.. Jag ser och förstår den inte du..

Jo jag förstår detta topic helt ypperligt. Du borförklarar och negligerar och flyr in i konspirationsfantiserande propagandatuggande.

Citat:
Jag stigmatiserar ingenting.. Det gör ni genom media "bevisligen".. Till slut händer det eftersom människan psykiskt sett inte kan hantera hasverket.. Om inte du ser alla tecken behöver inte innebär att helvetet inte bryter loss..
Jo du stigmatiserar, islam stigmatiserar också.

Det är destruktivt.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-06-22 kl. 16:12.
Citera
2016-06-22, 16:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och ännu mera konstigt att andra länders kulturer vill pådyvla "oss" sitt mentala virus HÄR i t.ex. Sverige.

Citat:
Det är också något som jag kritiserat..

Trots att du gör det själv?
Citera
2016-06-22, 17:08
Medlem
Citat:
Jo jag förstår detta topic helt ypperligt. Du borförklarar och negligerar och flyr in i konspirationsfantiserande propagandatuggande.

Jo du stigmatiserar, islam stigmatiserar också.

Det är destruktivt.

Bortförklarar vad? Om man i frihetens namn hjärntvättar och disciplinerar människorna så kan man inte längre prata om friheter. Just nu resonerar jag inte utifrån ett islamiskt perspektiv utan snarare ett antropologiskt.. Du kan inte fostra människor till friheter har du inte förstätt det?
Du kan inte säga att det verkligen exiliranskan valt alternativet pga av hennes fria vilja och genom samma retorik hävda att iranier i Iran inte är fria..
Tecken på friheter är inte att avsäga kulturella rötterna, ty psykologin har bevisat att upplevelserna är många gånger kulturbundna. Hon väljer något i en diskurs som bejakar liberalistiska ideal.. Har du hört "coping"?
Hon tvingas till att lura sig själv..
Citera
2016-06-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Trots att du gör det själv?
Absolut inte.. Jag vill att allas förutsättningar ska markeras utifrån deras historiska verklighet.. Därmed ställer jag mig kritiskr till den tillskrivna historiebeskrivningen..
Citera
2016-06-22, 17:45
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Islam har stora bekymmer med ♥ kärlek.

I Iran är det strängeligen tabu för par att kyssas, och islamister i Sverige.. går nog hem och ber 5x5 ggr om dagen , varenda gång de sett ett par kyssas offentligt. Och ropar uuuusch..

Säger allt.
Hörru va fan menar du? Alla i världen kysser ju inte varandra. Finns kulturer som tycker det e fel. E vi bättre för det? Fatta, det e en grej som e inlärd.
Citera
2016-06-22, 18:49
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Hörru va fan menar du? Alla i världen kysser ju inte varandra. Finns kulturer som tycker det e fel. E vi bättre för det? Fatta, det e en grej som e inlärd.
Du har helt rätt. Kyssandet är kulturellt begrundat inte biologiskt.
Citera
2016-06-22, 21:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag vill att allas förutsättningar ska markeras utifrån deras historiska verklighet..

Det blir ju mycket svävande parametrar för veklighets-sökande/-beskrivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in